چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

مشاغل

جامع ترین سایت روانشناسی

مشاغل

۱,۰۸۸ بازديد
درآمد و منزلت اجتماعی تاثیر فزاینده‌ای بر امید به زندگی در آلمان دارد . به طور متوسط مردان با حقوق بازنشستگی بسیار پایین پنج سال زودتر از آن‌هایی که بسیار بهتر هستند , می‌میرند . فقر زندگی را کوتاه می‌کند . طبق مطالعه محققان موسسه ماکس پلانک , این همبستگی برای آلمان نیز بسیار روشن است . تحلیل آن‌ها نشان می‌دهد که شکاف بین غنی و فقیر در امید به زندگی در طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌است . و بین شرق و غرب تفاوت‌هایی وجود دارد .
امید به زندگی افراد فقیر و ثروتمند در آلمان بیشتر و بیشتر می‌شود . این موضوع را می ‌توان از حقوق بازنشستگی و طول عمر مورد انتظار مردان مسن‌تر دانست . مردان مسن با مزایای بازنشستگی بسیار بالا می‌توانند انتظار داشته باشند که به طور متوسط برای چند سال دیگر زندگی کنند , در حالی که مردان در پایین‌ترین سطح پنج گروه درآمدی , به طور متوسط قادر به دیدن تولد بچه‌هایشان نیستند . این مردان فقط چند سال از عمر خود را سپری کرده بودند که چهار سال کم‌تر از ثروتمندان بود . این فاصله تنها سه سال طول کشید , ولی با گذشت بیش از پنج سال گسترش یافت .
این نتیجه مطالعه جدیدی است که توسط موسسه ماکس پلانک برای تحقیقات جمعیت شناختی منتشر شده‌است که توسط دانشمندان منتشر شده‌است .
با استفاده از داده‌های صندوق بازنشستگی آلمان , محققان نشان دادند که میزان شکاف در میانگین امید به زندگی برای مردان بازنشسته در آلمان طی چند سال گذشته افزایش‌یافته است .
به ویژه برای مردان در پایین سلسله‌مراتب اجتماعی و اقتصادی , امید به زندگی در سنین پایین به طور قابل‌توجهی در طی سال‌های اخیر کندتر شده‌است . گئورگ کانت , نویسنده اصلی این مطالعه , می‌گوید : " در غرب آلمان تقریبا ً همه چیز رو به افزایش گذاشت . "
طول عمر برای ثروتمندان سریع‌تر از فقرا است
در حالی که امید به زندگی برای همه سطوح درآمد افزایش‌یافته است , این افزایش تنها با گذشت چند سال در پایین‌ترین گروه درآمدی در آلمان غربی نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است . در دوره مشابه در شرق آلمان , سود برای آن‌هایی که در بالاترین گروه سود قرار داشتند , سال‌ها بود , در مقابل افزایش تنها سه سال در پایین‌ترین گروه .
بزرگ‌ترین عقب‌نشینی در آلمان شرقی پس از اتحاد آلمان رخ داد . در اینجا ترکیب اقتصادی - اجتماعی جمعیت در بازنشستگی به طور چشمگیری تغییر کرد . سهم مردان در پایین‌ترین وضعیت تقریبا ً دو برابر شده بود .
دانشمندان برای مطالعه آن‌ها از داده‌های صندوق بازنشستگی ملی آلمان استفاده کردند , زیرا اطلاعاتی درباره سال‌های باقیمانده عمر پس از بازنشستگی و همچنین امتیازات مربوط به مستمری بازنشستگی ارائه می‌دهد که حقوق بازنشستگی را تعیین می‌کند .
این حقوق بازنشستگی به عنوان یک نوع درآمد طول عمر تعبیر شده‌است که منعکس‌کننده وضعیت اجتماعی و اقتصادی فرد در جامعه است .
جامع‌ترین مطالعه در مورد روند امید به زندگی توسط درآمد در آلمان
با وجود ارتباط زیاد آن‌ها , مطالعات بر امید به زندگی و معیارهای اجتماعی برای آلمان نادر است چرا که تحلیل داده‌های صندوق بازنشستگی آلمان عمومی دشوار است . اولین مطالعه برای محاسبه این مقادیر گسترده در طول زمان است .
پنج گروه درآمدی نه با درآمد به خودی , بلکه با حقوق بازنشستگی در آغاز بازنشستگی تقسیم شدند . در حالی که سهم بازنشستگان در هر گروه در طول زمان در آلمان غربی اندکی تغییر کرد , گروه کم‌درآمد به طور قابل‌توجهی در آلمان شرقی , از یک پنجم تمام مستمری بگیران , به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافت .
پس از اتحاد آلمان , بسیاری از مردان به سن بازنشستگی نزدیک می‌شدند , تنها تعداد کمی از امتیازات مستمری بازنشستگی دریافت می‌کردند , زیرا مدت زیادی بی‌کار بودند و یا در طی آخرین سال‌های زندگی کاری خود , مشاغل کم‌درآمد می‌گرفتند .
منبع سایت
نارسا اغلب حرکت دانشکده مخدر مطالعهه حرفه
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.