شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

پردازش

جامع ترین سایت روانشناسی

پردازش

۱,۰۱۱ بازديد
هرچه سریع‌تر باشد ، نتیجه بهتر خواهد بود . در حال حاضر مطالعه پزشکی Loyola دریافته است که داشتن یک داروساز در کنار بس‌تر patient's می‌تواند زمان اجرای آن را تا ۲۳.۵ دقیقه کاهش دهد .
این مطالعه توسط داروسازان " مگان A " انجام شد . Rech ، PharmD ، استفانی بنت ، PharmD ، و الیزابت Donahey ، PharmD ، در ژورنال Annals of pharmacotherapy منتشر می‌شوند .
هر ساله حدود ۸۰۰۰۰۰ نفر در ایالات‌متحده سکته می‌کنند - در حدود یک نفر هر ۴۰ ثانیه . حمله ضربه‌ای پنجمین دلیل اصلی مرگ در ایالات‌متحده است .
بیشتر حرکات ischemic هستند ، به این معنی که از لخته‌های خونی ایجاد می‌شوند که جریان خون را به قسمت‌هایی از مغز مسدود می‌کنند . هر دقیقه یک سکته رسیدگی می‌شود و حدود ۱.۹ میلیون سلول مغزی می‌میرند .
اگر به سرعت به مقدار کافی داده شود ، activator فعال بافت recombinant ( rtPA ) می‌تواند در برخی موارد لخته ، احیا جریان خون و به حداقل رساندن آسیب را حل کند . این دارو به صورت داخل وریدی تزریق می‌شود . دستورالعمل‌های انجمن قلب آمریکا / انجمن ضربه‌ای آمریکا برای سکته ischemic توصیه می‌کند که بیماران واجد شرایط را در عرض ۶۰ دقیقه از رسیدن بیمارستان تشخیص دهند ( معروف به زمان سوزن به سوزن ) .
اما rtPA برای همه بیماران سکته مشخص نشده است . برای مثال ، اگر سکته مغزی ناشی از خونریزی مغزی باشد ، administering شدن خون ممکن است باعث بدتر شدن خونریزی شود .
دارو می‌تواند به ارزیابی rtPA contraindications ، استخراج و مرور تاریخ‌های پزشکی و لیست‌های دارو ، مدیریت دز دارو ، محاسبه دوز انسولین ، درمان بیماران و / یا اعضای خانواده در مورد خطرات و فواید این دارو و نظارت بر بیمار پس از مدیریت rtPA کمک کند .
پژوهشگران Loyola به مرور زمان ۱۲۵ بیمار سکته مغزی را که rtPA دریافت کرده بودند مورد مطالعه قرار دادند . چهل و پنج بیمار یک داروسازی داشتند و ۸۰ بیمار این کار را نکردند . زمانی که یک داروساز در حال حاضر بود ، ۴۹ درصد افزایش در درصد بیمارانی بود که rtPA را در عرض ۶۰ دقیقه یا کم‌تر توصیه کردند .
این مطالعه بزرگ‌ترین مطالعه برای بررسی تاثیر پزشک در کنار بس‌تر است . این بیماری شامل بیمارانی می‌شود که به بخش اورژانس و بیمارانی که در بیمارستان دچار سکته مغزی شده‌اند ، پذیرفته شده‌است . این مطالعه همچنین برای عوامل مداخله‌گر مانند این که آیا یک بیمار در طول روز یا در طول هفته یا در طول هفته یا آخر هفته تحت درمان قرار می‌گرفت ، تنظیم شد .
در این مطالعه ، محققان نتیجه‌گیری کردند که " از استفاده از داروسازان به عنوان اعضای تیم واکنش ضربه‌ای برای بهینه‌سازی هدف سوزن به سوزن در سکته مغزی ischemic حاد حمایت می‌کند ."
واسط بالقوه مغز - ماشین برای فلج دستی
ترکیب تحریک مغزی با یک وسیله رباتیک می‌تواند به بازیابی عملکرد دست در بیماران سکته کمک کند .
مبدا :
جامعه علم اعصاب
خلاصه :
با توجه به مطالعه بزرگسالان سالم ، رابط دستگاه مغز که تحریک عصبی مغز را با یک حرکت دستی کنترل می‌کند ، خروجی مسیرهای متصل به مغز و نخاع را افزایش می‌دهد . این کار می‌تواند پیامدهایی برای بازیابی عملکرد در بیماران سکته با فلج دستی داشته باشد .
طبق مطالعه افراد سالم منتشر شده در JNeurosci ، رابط دستگاه مغز که تحریک مغزی را با یک حرکت دستی کنترل می‌کند ، خروجی مسیرهای متصل به مغز و نخاع را افزایش می‌دهد . این کار می‌تواند پیامدهایی برای بازیابی عملکرد در بیماران سکته با فلج دستی داشته باشد .
علیرضا Gharabaghi و همکارانش از شرکت کنندگان خواستند تصور کنند که بدون هیچ حرکتی دست خود را باز کنند ، در حالی که دست آن‌ها در دستگاهی قرار داده شد که به صورت انفعالی گشوده شده و انگشتان آن‌ها را بسته تا ورودی لازم را از فعالیت‌های مغزی آن‌ها دریافت کند . محققان نشان می‌دهند که تحریک کردن ناحیه دست قشر موتور در همان زمان ، اما نه بعد از آن ، حرکت دست ربات قدرت سیگنال عصبی را افزایش می‌دهد ، که به احتمال زیاد با مهار قدرت پردازش نورون‌های دیگر در دستگاه گوارش وجود دارد.
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.