شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

مشاهدات رفتاری

جامع ترین سایت روانشناسی

مشاهدات رفتاری

۱,۰۸۹ بازديد
محققان مشاهدات رفتاری را انجام دادند و نمونه‌های ادرار را برای آنالیز cortisol از chimpanzees نر پارک ملی تای ، ساحل‌عاج ، در طول دوره رقابت‌های شدید مرد - مرد جمع‌آوری کردند . آن‌ها نشان دادند که تمامی مردان در طول دوره افزایش رقابت مردان و مردان سطوح استرس بالاتری داشتند در حالی که میزان پرخاشگری در این زمان در واقع کم‌تر بود . این امر ممکن است نشان دهد که در زمان ناپایداری اجتماعی ، حیوانات از اقدامات تهاجمی برای اجتناب از افزایش درگیری‌ها و ترویج همبستگی گروهی خودداری می‌کنند .
برای جلوگیری از افزایش درگیری‌ها و ترویج همبستگی گروهی ، شامپانزه‌ها ، تعاملات تهاجمی در زمان بی‌ثباتی اجتماعی را کاهش می‌دهند .
اعتبار : آنا Preis
وضعیت اجتماعی بالایی سلامت و سلامت قابل‌توجهی برای مردان و زنان بسیاری از گونه‌های حیوانات اجتماعی از جمله انسان‌ها دارد . به گفته آنا Preis ، اولین مولف این مطالعه ، "با این حال ، دستیابی و حفظ تسلط اغلب با هزینه‌های بالا پر انرژی صورت می‌گیرد " برای بررسی هزینه‌های مربوط به تملک و نگهداری و نگهداری ، ما منابع بالقوه استرس زا و روانی را مورد بررسی قرار دادیم که شامپانزه‌ها بر روی وضعیت تسلط و فرصت‌های جفت گیری رقابت می‌کنند .

دانشگاه مریلند افسردگی شایع روانشناسی کودک سروتونین رشته های عصبی کتامین آستین


نویسندگان دریافتند که میزان کورتیزول ادرار در تمام مردان در طول ناپایدار در مقایسه با دوره‌های تسلط پایدار بیشتر است ، در حالی که نرخ پرخاش الگوی معکوس را با نرخ‌های بالاتر در دوره‌های پایدار نشان می‌دهد . در مقایسه با یک مطالعه قبلی در یک جمعیت شامپانزه دیگر ، سطح نفوذ و سطح کورتیزول در هر دو دوره در ارتباط نبود . این یافته‌ها حاکی از آن هستند که حفظ وضعیت با استرس فیزیولوژیکی بالا برای Tai مرد غالب در ارتباط نیست و پیشنهاد می‌کند که رقابت وضعیت و عدم قطعیت روابط تسلط در این گروه تمامی مردان را در معرض تنش‌های روانی - علی‌رغم نرخ‌های پایین‌تر تعاملات تهاجمی قرار می‌دهد . این امر از تعدادی مطالعات دیگر پشتیبانی می‌کند که نشان می‌دهند که غیرقابل‌پیش‌بینی بودن در روابط اجتماعی به ویژه استرس زا در نخستی‌ها ، از جمله در انسان‌ها ، استرس زا است .
Preis می‌گوید : " مطالعه ما نشان می‌دهد که پرخاشگری باز منبع فشار بالای مردان در طول دوره رقابت‌های مذکر - مذکر نیست ، اما این مردان تحت‌تاثیر عدم قطعیت اجتماعی ناشی از این دوره‌های رقابتی قرار گرفته‌اند . برای هر دو زمینه ، الگوی یکسانی را پیدا کردیم : همه مردان بدون توجه به رتبه نفوذ ، در طول دوره‌های با رقابت مرد - مرد سطح استرس بالاتری داشتند ، در حالی که میزان پرخاشگری و تراکمات در دوره‌هایی با رقابت با مرد کم بیشتر بود ."
اجتناب از پرخاش
یکی از یافته‌های اصلی ما این است که شامپانزه‌ها ، رفتارهای رقابتی را به شرایط وابسته به شرایط تطبیق می‌دهند . هنگامی که خطر افزایش شدید بود ، مردان از رفتارهای پرخاشگرانه اجتناب می‌کردند تا خطر آسیب را کاهش دهند . بنابراین به عنوان بخشی از استراتژی مدیریت تعارض که به آن‌ها اجازه هم‌کاری به عنوان یک گروه در طول چنین دوره‌هایی را می‌دهد ، استفاده از استراتژی‌های مدیریت تعارض برای حفظ حیات پایدار در گروه‌های اجتماعی حیاتی است . این مطالعه نشان می‌دهد که chimpanzees وحشی ، فردی را با هزینه‌های سطح گروه در پرخاشگری برای مدیریت تعارضات بین گروهی مقایسه می‌کنند .
" مطالعه ما برای یک حوزه تحقیقاتی گسترده مورد توجه است . این نشان می‌دهد که میزان پرخاشگری همواره شاخص خوبی از تراکمات رقابت نیست و در مطالعات آینده اجتناب از پرخاشگری و دیگر اشکال غیر تهاجمی رفتار رقابتی نیز باید در نظر گرفته شود " .


منبع سایت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.