پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

سرباز قدیمی

جامع ترین سایت روانشناسی

سرباز قدیمی

۱,۰۰۴ بازديد
دو سرباز قدیمی جنگ وجود دارند که هر دو با آسیب مغزی ناشی از ضربه روحی ناشی از شلیک گلوله هستند . یکی از آن‌ها تمایل دارد که پول خود را به نهاده‌ای اجتماعی که به آن اعتقاد دارد اهدا کند، و دیگری موسساتی را مجازات می‌کند که don't نمایندگی او را بر عهده دارند . پاسخ این تفاوت‌های رفتاری مبتنی بر حوزه‌های مغزی است که پس از آسیب دیدن در طول جنگ ویتنام دیگر به همان اندازه که انتظار می‌رود کار نمی‌کنند . به منظور روشن ساختن این مکانیسم‌ها ، عصب شناسان رفتار نوع دوستانه - - اقداماتی که به نفع دیگران - - در سربازان قدیمی ویتنام هستند را مورد بررسی قرار دادند . این مطالعه در مغز به چاپ رسید .
برای مثال ، ما می‌دانیم که TBI می‌تواند چندین حوزه از رفتار را تغییر دهد، رفتار اجتماعی یا حافظه را خدشه‌دار کند ، به عنوان مثال ، بسته به اینکه کدام مناطق مغز آسیب‌دیده اند . با این حال ، نقشه‌برداری رابطه بین نواحی مغزی و رفتار می‌تواند سخت باشد ، به خصوص برای رفتار پیچیده مانند نوع‌دوستی . سربازان قدیمی جنگ فرصتی منحصر به فرد برای آشکار کردن رابطه علی بین این که چگونه مناطق خاص مغزی در رفتار اجتماعی دخیل هستند را تشکیل می‌دهند .
این مطالعه - - بخشی از ابتکاری که به بررسی مغز کهنه سربازان جنگ از زمان جنگ ۱۹۸۰'s می‌پردازد - شامل ۹۴ سرباز جنگ با نفوذ نافذ و ۲۸ کنترل است که در جنگ ویتنام خدمت کرده ، اما سابقه آسیب مغزی ندارد . تمام شرکت کنندگان مغز خود را با یک الگوریتم کامپیوتری ( CT ) بررسی کردند که یک روش غیر تهاجمی است که اجازه بررسی آسیب‌های مغزی را می‌دهد .
همچنین ، سربازان قدیمی در یک تصمیم نوع دوستانه شرکت کردند تا درک آن‌ها از عدالت و اخلاق را به دست آورند . در این تست ، هر شرکت‌کننده برای اهدای یا مجازات ۳۰ سازمان خیریه دخیل در مسائل اجتماعی برجسته مانند سقط‌جنین و کنترل اسلحه مورد نیاز بود . هر تصمیم ( یا اهدای یا مجازات ) آن‌ها را ۱ دلار می‌ارزید ، در حالی که دوری کردن آن‌ها منجر به پس‌انداز می‌شود.
ریکاردو de Souza ، neurologist از موسسه تحقیقات و تحصیل و مولف این مطالعه ، توضیح می‌دهد که " این آزمون متفاوت از دیگران است چرا که به ما اجازه می‌دهد تا عمیقاً به نیت اخلاقی خود عمل کنیم ، زیرا آن‌ها به آنچه که باور دارند درست یا نادرست است ، کمک می‌کنند یا مجازات می‌کنند. "

اسکیزوفرنی مطالعه جدید نژاد آفریقایی روان پریشی نوعی نورون مشاهدات رفتاری کتامین آستین


مغز در مغز
دانشمندان دریافتند که زمانی که عملکرد شرکت کنندگان در تست آسیب‌های مغزی آن‌ها ارتباط دارد ، دانشمندان دریافتند که آن دسته از سربازان قدیمی که برای تنبیه جراحات دو جانبه در قشر پیش پیشانی dorsomedial اتخاذ کرده‌اند . از سوی دیگر ، مجازات کم‌تر مرتبط با ضایعات در the چپ و راست perisylvian می‌باشد .
با این حال ، تصمیم برای کمک به یک سازمان داده‌شده ، مرتبط با ضایعات در دیگر مناطق مغز است . افزایش کمک‌های مالی به ضایعات دو جانبه در ناحیه استخوان آهیانه‌ای مرتبط بود ، در حالی که کاهش در اهدای کمک به سربازان قدیمی مشاهده شد که در بخش‌های خلفی نیم‌کره راست از جمله ناحیه گیجگاهی میانی و قشر گیجگاهی میانی آسیب دیدند .
یافته‌های ما نشان می‌دهد که ما دو مدار جداگانه مغز داریم که تحت یک وضعیت اخلاقی وارد عمل می‌شوند : یکی از آن‌ها مجازات می‌شود ، دیگری یک کمک مالی می‌کند " Oliveira - Souza را برجسته می‌کند .
مطالعات قبلی به اهمیت این نواحی مربوط به مغز برای تعیین مفهوم اخلاق و عدالت نسبت به افراد یا گروه‌های اجتماعی اشاره کرده‌اند . با توجه به نویسندگان ، مطالعه حاضر این مفهوم را تقویت می‌کند که تصمیمات نوع دوستانه از فرآیند شناختی پیچیده ظهور می‌کنند که در طی یک تصمیم اخلاقی وارد عمل می‌شوند ، به عنوان مثال اگر یکی برای یا مخالف حقوق مدنی باشد .
اردن Grafman ، از برنامه تحقیق آسیب مغزی مغز ، شرلی ریان AbilityLab ، شیکاگو ، آمریکا می‌گوید : " ما امیدواریم که یادگیری بیشتر در مورد مکانیزم‌های مغزی رفتار نوع دوستانه و رفتارهای اجتماعی مرتبط با آن ، رفتارهای اجتماعی مثبت را ترویج کنیم که خانواده‌ها می‌خواهند ؛ به ویژه در بیماران تحت توان‌بخشی برای اشکال مختلف اختلالات عصبی مغز . "



منبع سایت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.