شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

معیار

جامع ترین سایت روانشناسی

معیار

۸۸۷ بازديد
مطالعه، مدت‌زمان خواب خود را به عنوان یک معیار بهداشتی مفید در کودکان تایید می‌کند.
نتایج نشان‌دهنده توافق میان معیارهای خواب گزارش‌شده توسط کودکان و والدین آن‌ها است.
تاریخ:
۱۴ فوریه ۲۰۱۹
مبدا:
آکادمی پزشکی آمریکا
خلاصه:
در حالی که پرسشنامه‌های خواب معمولا توسط کودکان و والدینشان به اتمام می‌رسد، فقدان اطلاعات در مقایسه با صحت این پارامترهای خواب گزارش‌شده وجود دارد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این ویژگی‌های خواب نسبت به هم نسبتا دقیق هستند و تنها کمی از معیارهای خواب عینی متفاوت هستند.
در حالی که پرسشنامه‌های خواب معمولا توسط کودکان و والدینشان به اتمام می‌رسد، فقدان اطلاعات در مقایسه با صحت این پارامترهای خواب گزارش‌شده وجود دارد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این ویژگی‌های خواب نسبت به هم نسبتا دقیق هستند و تنها کمی از معیارهای خواب عینی متفاوت هستند.
 
نتایج نشان می‌دهد که در مقایسه با ویژگی‌های خواب عینی که در طول شب ثبت شد، بین هر دو گزارش کودک و گزارش والدین، توافق قوی وجود داشت: کودکان مدت‌زمان خواب خود را با میانه ۳۲ دقیقه بیش از اندازه تخمین زدند و والدین طول مدت خواب آن‌ها را تا ۳۶ دقیقه بیش از اندازه تخمین زدند. به طور مشابه، کودکان زمان را بیش از حد تخمین زده بودند - - به عنوان "کمون خواب" - تا چهار دقیقه، و والدین تاخیر خواب child's را تا دو دقیقه بیش از حد تخمین زدند.
 
با توجه به نویسندگان، واریانس مشابهی در مطالعات قبلی یافته شده‌است که از actigraphy برای تخمین پارامترهای خفته در مقایسه با polysomnography شبانه استفاده شده‌است. در تحقیقات قبلی، دیده‌شده که بزرگسالان نیز مدت‌زمان خواب خود را دست‌بالا می‌گیرند.
 
دکتر دنیل Combs، نویسنده و استادیار کودکان در دانشکده پزشکی دانشگاه آریزونا - - توسکان و بنر پزشکی دانشگاه آریزونا گفت: " نتایج ما نشان می‌دهد که در حالی که نه کامل، والدین یا گزارش کودک خواب یک ابزار مفید و بسیار ارزان برای اندازه‌گیری خوابیدن در کودکان هستند."
 
نتایج این مطالعه در شماره ۱۵ ژانویه مجله پزشکی بالینی خواب منتشر شده‌است.
 
این مطالعه شامل ۲۸۵ کودک در ارزیابی Children's توسکان در مطالعه گروه جامعه Apnea بود. آن‌ها در سن ۹ تا ۱۷ سالگی در محدوده سنی ۹ تا ۱۷ سال قرار داشتند. پنجاه و دو درصد از شرکت کنندگان پسر بودند، ۶۸ درصد سفیدپوست بودند، و ۳۲ درصد اسپانیولی بودند.
 
اقدامات هدفمند در طول یک شب خواب در خانه با استفاده از polysomnography کامل جمع‌آوری شدند. کودکان و والدین آن‌ها صبح روز بعد پرسشنامه را تکمیل کردند. هشتاد و هفت درصد از پرسشنامه‌های والد توسط مادران پر شد.
 
نویسندگان اشاره کردند که در مواردی با اختلاف زیاد بین گزارش والدین و گزارش کودک، گزارش کودک برای مدت خواب دقیق‌تر است. در مقابل، گزارش والد برای تاخیر خواب دقیق‌تر بود.
 
نویسندگان همچنین یک آنالیز طبقه‌بندی‌شده از کودکان را از ۹ تا ۱۲ سال سن در مقایسه با کودکان ۱۳ تا ۱۷ سال انجام دادند.
 
دکتر Combs گفت: " ما انتظار داشتیم که برای نوجوانان، گزارش والدین درباره خواب نسبت به گزارش والدین برای بچه‌های کوچک‌تر، دقیق‌تر باشد.
دانشمندان کشف می‌کنند که چگونه استروئید neuroactive را در سلول‌ها کاهش می‌دهد
تاریخ:
۱۳ فوریه ۲۰۱۹
مبدا:
مراقبت‌های بهداشتی دانشگاه کارولینای شمالی
خلاصه:
برای اولین بار دانشمندان کشف کردند که چگونه steroids steroids به طور طبیعی در مغز یافت می‌شوند و مانع فعالیت نوع خاصی از پروتیین به نام گیرنده‌های تول (TLR۴)می‌شوند که شناخته شده‌اند در التهاب در بسیاری از اندام‌ها از جمله مغز نقش دارند.
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.