جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

مداخله

جامع ترین سایت روانشناسی

مداخله

۹۱۵ بازديد
التهاب مزمن در دوران متوسط ممکن است منجر به فکر کردن و مشکلات حافظه شود.
تاریخ:
۱۳ فوریه ۲۰۱۹
مبدا:
آکادمی علوم مغز و مغز آمریکا
خلاصه:
افرادی که التهاب مزمن در سن متوسط دارند ممکن است در دهه‌های گذشته دچار مشکلاتی با تفکر و حافظه شوند.
به گفته یک مطالعه جدید که در ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ منتشر شد، مجله پزشکی آکادمی عصب‌شناسی آکادمی اعصاب آمریکا، افرادی که التهاب مزمن در سن متوسط دارند ممکن است مشکلاتی با تفکر و حافظه در دهه‌های پیش از سنین پیری را ایجاد کنند.
 
دو نوع التهاب وجود دارد. التهاب حاد در زمانی اتفاق می‌افتد که واکنش ایمنی body's به عمل می‌اید تا با عفونت یا آسیب مقابله کند. آن موضعی، کوتاه‌مدت و بخشی از سیستم ایمنی سالم است. التهاب مزمن در نظر گرفته نمی‌شود. آن یک التهاب با درجه پایین است که ماه‌ها و یا حتی سال‌ها در سراسر بدن می‌ماند. این بیماری می‌تواند ناشی از اختلالات autoimmune مثل روماتیسم مفصلی یا تصلب چند گانه، استرس جسمی و یا دلایل دیگر باشد. علایم التهاب مزمن عبارتند از درد مفاصل و یا سفتی، مشکلات هاضمه و خستگی.
 
راه‌هایی برای کاهش التهاب مزمن شامل گرفتن ورزش منظم، دنبال کردن رژیم ضد التهاب قلب و خواب کافی است.
 
Keenan Keenan، محقق این مطالعه، گفت: " التهاب مزمن روی بدن سخت است و می‌تواند به مفاصل، اعضای داخلی، بافت و سلول‌ها آسیب برساند." واکر، PhD، از دانشگاه جان‌هاپکینز در بالتیمور، می‌گوید: " همچنین می‌تواند منجر به بیماری قلبی، سکته و سرطان شود. در حالی که مطالعات دیگر به التهاب مزمن و اثرات آن بر مغز در افراد مسن نگاه کرده‌اند، مطالعه بزرگ ما تورم مزمن را در سن متوسط مورد بررسی قرار داد و نشان داد که ممکن است در دهه‌های گذشته منجر به کاهش شناختی شود."
 
محققان به عنوان بخشی از مطالعه ریسک atherosclerosis در جوامع (ARIC)، افراد ۱۲،۳۳۶ را با میانگین سنی ۵۷ تا حدود ۲۰ سال دنبال کردند. محققان از شرکت کنندگان در آغاز این مطالعه نمونه‌های خون گرفتند و چهار مشخصه زیستی التهاب را اندازه‌گیری کردند: fibrinogen، بشمارید گلبول‌های سفید خون، فاکتور von و فاکتور هشتم. آن‌ها یک میزان تورم مرکب برای چهار مشخصه زیستی ایجاد کردند. سه سال بعد، محققان پروتئین سی و انفعالی را اندازه‌گیری کردند، یک داروی دیگر التهاب خون. شرکت کنندگان به چهار گروه براساس نمرات آماس composite و سطوح پروتیین C تقسیم شدند.
 
تفکر کنندگان و مهارت‌های حافظه در ابتدای این مطالعه، شش تا نه سال بعد، و در پایان این مطالعه مورد آزمایش قرار گرفتند.
 
محققین دریافتند که این گروه با بالاترین سطوح تورم، نسبت به گروه با کم‌ترین میزان تورم، نسبت به گروه با کم‌ترین میزان تورم، کاهشی ۸ درصدی داشته‌است. گروه با بالاترین سطوح پروتیین - انفعالی، نسبت به گروهی که کم‌ترین میزان را دارند، نسبت به گروه دارای کم‌ترین میزان کاهش در تفکر و مهارت‌های حافظه بودند. این نتایج پس از تطبیق محققان برای عوامل دیگری که می‌تواند بر تفکر و مهارت‌های حافظه مانند آموزش، بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا تاثیر بگذارد، بدست آمدند. تحلیل‌های بیشتر نشان داد که کاهش مرتبط با التهاب در تفکر، در مقایسه با دیگر جنبه‌های تفکری مانند زبان و کارکرد اجرایی، برجسته بوده‌است.
 
واکر گفت: " به طور کلی، تغییر اضافی در فکر و مهارت‌های حافظه مربوط به التهاب مزمن کم بود، اما بیشتر از آن چیزی بود که قبلا دیده شده‌است با فشار خون بالا در سن متوسط."
 
واکر گفت: " بسیاری از فرایندهایی که می‌توانند منجر به کاهش تفکر و مهارت‌های حافظه شوند، در سنین میانی آغاز می‌شوند. نتایج ما نشان می‌دهد که التهاب مزمن ممکن است هدف مهمی برای مداخله باشد."
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.