یکشنبه ۰۵ فروردین ۰۳

درک

جامع ترین سایت روانشناسی

درک

۸۵۲ بازديد
روش جدید از فلوروسانس برای تشخیص اشکال بیماری‌های ناشی از بیماری استفاده می‌کند.
تاریخ:
۱۴ فوریه ۲۰۱۹
مبدا:
ایالت پن
خلاصه:
یک روش جدید از فلوروسانس برای تشخیص اشکال بالقوه بیماری‌های ناشی از بیماری استفاده می‌کند که به دلیل استرس یا جهش از هم جدا می‌شوند.
یک روش جدید از فلوروسانس برای تشخیص اشکال بالقوه بیماری‌های ناشی از بیماری استفاده می‌کند که به دلیل استرس یا جهش از هم جدا می‌شوند. گروهی از محققان از ایالت پن و دانشگاه واشنگتن یک ترکیب فلورسنت را ایجاد کردند و روشی را برای روشن کردن همزمان دو پروتیین مختلف به عنوان they و aggregate در درون یک سلول زنده، به کار بردند که به احتمال زیاد در چندین بیماری عصبی از جمله Alzheimer's و Parkinson's نقش ایفا می‌کنند. دو مقاله جدید که این روش را توصیف می‌کنند بصورت آنلاین در ChemBioChem و مجله انجمن شیمی آمریکا ظاهر می‌شوند.
 
ژین جیانگ، استادیار شیمی و زیست‌شناسی مولکولی در دانشگاه پن و رهبر تیم تحقیقاتی، گفت: "به منظور عملکرد درست، پروتئین‌ها می‌توانند باعث ایجاد پروتئین در misfold و aggregate شوند". ما روش برچسب تجمع را ایجاد کردیم - - - برای دیدن این مواد حدواسط غیرقابل کشف که قبلا غیرقابل کشف بودند - - و همچنین تجمع نهایی در سلول‌های زنده ".
 
تکنیک‌های قبلی برای شناسایی ترکیب پروتیین از ترکیبات fluorescent استفاده شد که همیشه روشن بودند، که تشخیص صحیح پروتیین‌های تا شده را از فرم میانی غیرممکن می‌ساخت، زیرا هر دو باعث diffuse fluorescence fluorescence می‌شوند. روش AggTag از "turn - on fluorescence" استفاده می‌کند، بنابراین ترکیب تنها زمانی روشن می‌شود که misfolding شروع به رخ دادن می‌کند.
 
یو لیو، استادیار تحقیقات شیمی در دانشگاه پن و توسعه دهنده کلیدی روش AggTag می‌گوید: " وقتی ترکیب فلورسنت جای کافی برای حرکت دارد، آزادانه می‌چرخد و خاموش می‌شود، چون در حضور پروتیین درست شده، جنبش compound's محدود می‌شود و شروع به روشن کردن می‌کند. خنثی کردن فلوروسانس نشان می‌دهد که oligomers میانی در حال حاضر وجود دارند، در حالی که نقاط کوچک of روشن‌تر نشان می‌دهند که توده‌های insoluble متراکم‌تر وجود دارند.
 
برای اجازه دادن به این تمایز بین اشکال، تیم تحقیقاتی هسته رنگ پروتیین فلورسنت سبز را reengineered می‌کند، که معمولا در مطالعات تصویرسازی بکار می‌رود چون در زمانی که در معرض دید خاصی از نور قرار می‌گیرد. ترکیب reengineered به برچسبی متصل می‌شود که به نوبه خود به پروتئینی متصل می‌شود که برای تصویربرداری مورد هدف قرار گرفته‌است.
 
تیم تحقیقاتی از دو نوع برچسب موجود تجاری، "هالو - برچسب و SNAP - برچسب" استفاده کرد که به ترتیب زمانی که با AggTag مورد استفاده قرار می‌گرفت، می‌تواند به ترتیب fluorescence قرمز یا سبز را القا کند. از آنجا که برچسب‌های " هالو - برچسب‌ها و SNAP - برچسب‌ها با هم تعامل ندارند، می‌توانند برای تصویر همزمان دو پروتیین مختلف با دو رنگ مورد استفاده قرار گیرند. این تیم همچنین برچسب‌ها را مهندسی کرد تا رنگ‌های سبز و قرمز بتوانند برعکس شوند و به محققان گزینه‌های برای تصویربرداری در آینده داده شود.
 
ژانگ گفت: " ما قصد داریم به توسعه این روش ادامه دهیم تا بتوانیم انتقال oligomers ها به سنگ غیرقابل‌حل را با استفاده از تغییر رنگ نشان دهیم. امیدوارم که این کار به ما این امکان را می‌دهد تا کل فرآیند تجمیع پروتیین و نقش هر یک از این اشکال در پیشرفت اعصاب و سایر بیماری‌ها را درک کنیم."
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.