جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تلاش

جامع ترین سایت روانشناسی

تلاش

۸۸۴ بازديد
متخصصین دانشگاه نیوکاسل در توصیف محاکمه کنترل‌شده randomised که شامل ۳۲ کودک مبتلا به اوتیسم ۸ تا ۱۴ سال سن دارند ، توصیف می‌کنند . نیمی از آن‌ها تحت درمان در اتاق آبی قرار گرفتند و نیمی از آن‌ها به عنوان یک گروه کنترل عمل کردند و شش ماه بعد درمان را به تاخیر انداختند .
آن‌ها همراه با یک روانشناس در عرض یک هفته چهار جلسه داشتند که شامل یک سناریوی شخصی شده در اتاق آبی می‌شد. والدین توانستند این درمان را از طریق یک لینک ویدئو تماشا کنند .
" افراد مبتلا به اوتیسم می‌تواند یک صحنه را مشکل کند که به همین دلیل است که اتاق آبی به خوبی پذیرفته شده‌است . دکتر Morag Maskey ، محقق موسسه علم اعصاب ، دانشگاه نیوکاسل ، توضیح می‌دهد : " ما شرایط ترس را در یک روش کنترل‌شده از طریق واقعیت مجازی فراهم می‌کنیم و در کنار آن‌ها نشسته‌ایم تا به آن‌ها در یادگیری نحوه مدیریت fears کمک کنیم . "
" دیدن تاثیری که می‌تواند برای برخی از آن‌ها داشته باشد فوق‌العاده است ، که بر وضعیتی غلبه می‌کند که درست یک هفته پیش از آن ، اینقدر نگران‌کننده بود ."
بعد از دریافت درمان و با حمایت والدینشان ، بچه‌ها به سناریو در دنیای واقعی معرفی شدند .
دو هفته پس از درمان ، این تحقیق نشان می‌دهد که چهار نفر از ۱۶ نفر اول ( ۲۵ درصد ) به درمان پاسخ داده و قادرند با ترس خاصی مقابله کنند . این اثر با مجموع شش بهبودی پس از شش ماه ( ۳۸ درصد ) باقی ماند ، با این حال ، یکی از بدتر شدن ترس آن‌ها را گزارش داد . در همین حال ، در گروه کنترل ، پنج شرکت‌کننده مبتلا به درمان در این شش ماه بدتر شده‌اند .
گروه کنترل بعد از این زمان در اتاق آبی تحت درمان قرار گرفت . نتایج نشان داد که در حدود ۴۰ % از کودکانی که درمان می‌شوند در ۲ هفته ، و ۴۵ درصد در ۶ ماه رشد نشان دادند .
این بهبود قابل‌مقایسه با سایر درمان‌ها است و تیم قصد دارد به این نتیجه برسد که چرا برخی don't واکنش نشان می‌دهند .
اتاق آبی برای بزرگسالان مبتلا به اوتیسم
برای اولین بار ، درمان اتاق آبی به بزرگسالان اوتیسمی پیشنهاد شد . در یک نوشته جداگانه در اوتیسم در Adulthood توسط همان تیم ، نشان داده شد که درمان VR در پنج تا از هشت بزرگ‌سال اوتیسمی به کار رفته‌است .
بزرگسالان در سن ۱۸ - ۵۷ ، چهار جلسه ۲۰ دقیقه‌ای در اتاق آبی با یک صحنه تولید شده توسط کامپیوتر شخصی دریافت کردند . شش ماه پس از این نشست‌ها ، پنج نفر از هشت شرکت‌کننده هنوز در رابطه با اضطراب خود در یک روز زندگی واقعی داشته‌اند .
دکتر "Rajesh nadkarni " ، مدیر اجرایی اجرایی مرکز خدمات بهداشت و خدمات بهداشت و سلامت ملی ، گفت : " ما افتخار می‌کنیم که شریک " اتاق آبی نیوکاسل " باشیم که به افراد مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند تا اضطراب خود را مدیریت کنند. دیوک آو نورثامبرلند نیز در زمینه خدمات اوتیسم به رسمیت شناخته شده‌است و ما از این تحقیقات جدید که اثرات مثبت این رفتار بسیار مبتکرانه را به نمایش می‌گذارند ، استقبال می‌کنیم ."
ادی نلسون ، مدیر عامل NeuroTech چشم سوم ، شرکت فن‌آوری واقعیت همه‌جانبه در بخش دوره‌ام است که امکانات اتاق آبی را تامین می‌کند . او می‌گوید : " به عنوان یک کسب‌وکار نادر است که ما شانس کمک به جوانان و خانواده‌های آن‌ها را به شیوه‌ای چشمگیر و قابل‌لمس دریافت کنیم . اما آنچه که ما با اتاق آبی می‌بینیم ، جوانان و بزرگسالان بسیار نگران است ، با این وجود در چهار مورد از این جلسات تخصصی ، آن‌ها به خاطر ترس از ترس از آن‌ها بیرون می‌آیند ."
هراس‌ها خاص از جمله : سگ‌ها ، Wasps / زنبورها ، آسانسور ، ترس از تاریکی ، پرواز ، عروسک ، بادکنک ، حمل و نقل عمومی ، مدرسه ، راه رفتن به اتاق‌ها .
در کنار خدمات NHS ، تیم دانشگاه نیوکاسل به تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی و تاثیر ماندگار اتاق آبی ادامه می‌دهد .
ارتباط مغز با جغدها روز شب آشکار شد
تاریخ :
۱۴ فوریه ۲۰۱۹
مبدا :
دانشگاه بیرمنگام
خلاصه :
جغدها شب - - آن‌هایی که به رختخواب می‌روند و دیرتر بیدار می‌شوند - - تفاوت‌های بنیادی در عملکرد مغز خود در مقایسه با ' صبح دارند که به این معنی است که آن‌ها می‌توانند با محدودیت‌های یک روز کاری عادی محروم شوند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.