جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ابتکار

جامع ترین سایت روانشناسی

ابتکار

۸۷۵ بازديد
کامرون کارتر، فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی زیستی: علم اعصاب شناختی: علم اعصاب شناختی و روان‌شناسی زیستی: " درک این که چرا برخی از مردم به یک رویداد استرس زا یا ضربه مغزی مبتلا می‌شوند، گامی مهم در جهت پیش‌گیری و درمان اختلال استرس posttraumatic نیستند."
 
به خاطر طبیعت ضربه روحی واقعی، که به طور تصادفی رخ می‌دهد و انواع مختلفی از مشکلات را در بر می‌گیرد، بررسی این که چگونه پردازش عصبی در طول رویداده‌ای طبیعی منجر به PTSD می‌شود غیر ممکن است. محققان در دانشگاه سالزبورگ، اتریش، در حال حاضر اولین مطالعه از دو عامل خطر شناخته‌شده پس از حادثه با استفاده از fMRI برای اندازه‌گیری عملکرد مغز در حین ضربه روحی را به پایان رساندند. author Rattel، MSc، یک دانشجوی دکتری در آزمایشگاه یک نویسنده ارشد، فرانک ویلهلم، PhD.، گفت: " به ما اجازه داد تا نحوه برخورد مغز با رویداده‌ای عاطفی شدید را بررسی کنیم. این به ما این امکان را داد تا نحوه برخورد مغز با رویداده‌ای عاطفی شدید را مورد مطالعه قرار دهیم."
 
خانم Rattel می‌گوید: " ما دریافتیم که افزایش فعالیت مغزی در شبکه‌های عصبی خاص مربوط به پردازش تهدید، تنظیم هیجان، و رمزگذاری و ادغام خاطرات دردناک را پیش‌بینی می‌کنند؛ با این حال، این تنها موردی است که افراد چندین بار در طول عمر، مانند تصادفات خودرو، تجاوز فیزیکی و جنسی و یا بلایای طبیعی گزارش می‌دهند."
 
دکتر کارتر می‌گوید: " این نشان می‌دهد که هر دو تجربه قبلی و سطح فعالیت عصبی در مغز در طی یک رویداد با یکدیگر تعامل دارند تا مشخص شود که آیا فرد دارای علائم مربوط به ضربه روحی پس از یک تجربه ضربه روحی است یا خیر."
 
هر دو پردازش عصبی و مشکلات طول عمر فاکتورهای ریسکی برای PTSD در نظر گرفته شده‌اند، اما این اولین مطالعه‌ای است که اثرات فردی هر یک از این عوامل را بررسی می‌کند و چگونه آن‌ها برای ایجاد یک اثر synergistic تعامل دارند. به نظر می‌رسد نتایج ما به شبکه‌های مغزی آسیب‌پذیر خاصی اشاره دارد که به نظر می‌رسد تحت‌تاثیر این حملات بوده‌اند و پس از آن منجر به بروز علائم PTSD مانند علائم اختلال گردند."
 
 
ممکن است نوشیدنی‌های رژیمی با حرکت‌های زنان یائسه در ارتباط باشد.
تاریخ:
۱۴ فوریه ۲۰۱۹
مبدا:
انجمن قلب آمریکا
خلاصه:
در یک مطالعه آزمایشی بزرگ، زنانی که نوشیدن بیش از یک سودا و یا نوشیدنی‌های sweetened مصنوعی را گزارش دادند، در روز خطر بالاتری از سکته ناشی از لخته شدن خون داشتند. ارتباط بین نوشیدنی‌ها و خطر سکته در زنان چاق و زنان آفریقایی - آمریکایی قوی‌تر بود.
بر طبق تحقیقات منتشر شده در حمله Stroke، ژورنال انجمن قلب آمریکا، در بین زنان پس از یائسه، نوشیدن چند رژیم غذایی روزانه با افزایش خطر ابتلا به سکته ناشی از سرخرگ مسدود شده به ویژه شریان‌های کوچک همراه بوده‌است.
 
این یکی از اولین مطالعاتی است که به ارتباط بین نوشیدن مشروبات الکلی مصنوعی و خطر انواع خاصی از سکته مغزی در گروه بزرگ و متنوعی از زنان یائسه می‌باشند. در حالی که این مطالعه ارتباط بین نوشیدنی‌های رژیم غذایی و سکته را مشخص می‌کند، دلیل و معلول را اثبات نمی‌کند زیرا یک مطالعه مشاهداتی مبتنی بر اطلاعات گزارش‌شده در مورد مصرف آب رژیم غذایی است.
 
در مقایسه با زنانی که رژیم غذایی خود را کم‌تر از یک‌بار در هفته مصرف می‌کنند و یا اصلا مصرف نمی‌کنند، زنانی که دو یا چند روز مصرف روزانه را مصرف می‌کنند عبارتند از:
 
۲۳ درصد بیشتر احتمال سکته دارد.
به احتمال زیاد ۳۱ درصد دچار سکته مغزی می‌شوند (ischemic)؛
۲۹ درصد بیشتر احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی (حمله قلبی کشنده یا غیر کشنده)؛ و
۱۶ درصد بیشتر از هر دلیلی جان خود را از دست می‌دهند.
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.