جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

چرخه

جامع ترین سایت روانشناسی

چرخه

۸۶۷ بازديد
تحقیقات به سختی در شرایطی شروع شده‌است که مشخص می‌کند چه زمانی فرد در اولویت برخی از فعالیت‌های دیگر فکر خواهد کرد ، چه فکری خواهد کرد ، و چه زمانی او جستجو برای یافتن راه حلی را با موفقیت به پایان خواهد رساند ( یا آن را رها نخواهد کرد ) . اگرچه تفکر زیاد هدف کاربردی است اما مشکلات انگیزشی خاص با تفکر " disinterested " مطرح می‌شوند که در آن کشف پاسخ به یک سوال ، منبع رضایتمندی در خود است .
در دیدگاه‌های مکتب گشتالت و روان‌شناس بریتانیایی ، فردریک سی . بارتلت ، آغاز و جهت تفکر ، با به رسمیت شناختن " توازن " یا " شکاف " در یک ساختار عقلانی کنترل می‌شود . به طور مشابه ، مفهوم Piaget از " تعادل " به عنوان یک فرآیند impelling از ساختارهای کم‌تر - ، همراه با عدم قطعیت و ناهماهنگی ، به سمت ساختارهای بهتر - که بر این imperfections غلبه می‌کند ، برای توضیح رشد عقلانی تدریجی کودک به طور کلی معرفی شد . رویکرد Piaget نیز ممکن است برای قسمت‌های خاصی از تفکر نیز قابل‌اجرا باشد . برای متخصصان کامپیوتر ، تشخیص یک عدم تطابق بین فرمولی که برنامه تا کنون تولید کرده و یک فرمول یا مجموعه‌ای از الزامات که راه‌حل را تعریف می‌کند ، چیزی است که تداوم جستجوی را به دنبال می‌کند و مسیری که دنبال می‌کند را تعیین می‌کند .
Neobehaviourism ( مانند روان‌کاوی ) مقدار پاداش ثانویه و تعمیم محرک - یعنی گرایش الگوی محرک برای تبدیل به یک منبع رضایتمندی در صورتی که به طور مکرر نوعی از ارضا زیستی را همراه داشته‌است ، تبدیل کرده‌است . با این حال ، عدم کفایت این نوع توضیح زمانی آشکار می‌شود که اهمیت نوآوری ، غافلگیری ، پیچیدگی ، ناهماهنگی ، ابهام و عدم قطعیت در نظر گرفته می‌شود . Inconsistency بین اعتقادات ، بین آیتم‌های اطلاعات حسی دریافتی ، یا بین اعتقاد یک و یک مورد از اطلاعات حسی ، به طور آشکار می‌تواند منبعی از ناراحتی و یا جستجوی راه‌حل از طریق سازماندهی مجدد سیستم‌های باور یا از طریق استفاده گزینشی از اطلاعات جدید باشد .
اثرات انگیزشی این عوامل در اواسط قرن بیستم توجه بیشتری را به خود جلب کرد ، عمدتا ً به دلیل نقش فراگیر آن‌ها در رفتار اکتشافی ، بازی ، و زیبایی‌شناسی . نقش بزرگ‌تر آن‌ها در انواع تفکر مورد توجه قرار گرفته‌است و در رابطه با کنجکاوی ، کش‌مکش و عدم قطعیت مورد مطالعه قرار گرفته‌است .
انواع تفکر
فیلسوفان و روانشناسان به طور یک‌سان درک کرده‌اند که تفکر از یک " تکه منفرد " نیست ، انواع مختلفی از تفکر وجود دارد ، و ابزار مختلفی برای دسته‌بندی آن‌ها به " طبقه‌بندی " مهارت‌های تفکر وجود دارد ، اما هیچ رده‌بندی واحدی وجود ندارد . یک رویکرد مشترک انواع تفکر را به حل مساله و استدلال تقسیم می‌کند ، اما انواع دیگر تفکر ، مانند قضاوت و تصمیم‌گیری ، نیز پیشنهاد شده‌اند .
حل مساله
حل مساله یک جستجوی سیستماتیک از طریق طیف وسیعی از اقدامات ممکن به منظور رسیدن به یک هدف از پیش تعیین‌شده می‌باشد . این شامل دو نوع تفکر اصلی است : واگرا ، که در آن شخص تلاش می‌کند مجموعه متنوعی از راه‌حل‌های جایگزین ممکن را برای یک مشکل ایجاد کند ، و همگرا ، که در آن یکی تلاش می‌کند چند فرصت را برای پیدا کردن یک پاسخ تنها ، بهترین پاسخ به یک مشکل ، کاهش دهد . برای مثال تست‌های چند گزینه‌ای ( برای مثال ، تمایل دارند که شامل تفکر همگرا شوند ، در حالی که تست‌های essay معمولا ً تفکر واگرا را درگیر می‌کنند .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.