دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷ ۱۵:۰۶ ۸۸۶ بازديد
به پیروی از واژگان قرونوسطایی ، فرانتس برنتانو ، فیلسوف آلمانی ( ۱۸۳۸ - ۱۹۱۷ ) این ویژگی را به قصد intentionality بیان کرد . ( این عبارت تاسفبار است ، با این حال ، هدف مندی در این زمینه هیچ ربطی به اقدام عمدی ندارد ، چون او عمدا ً این کار را انجام دادهاست . در واقع ، برنتانو آنقدر دور رفت که پیشنهاد کرد که هدفشان ویژگی تمام حالات ذهنی و در نتیجه علامت ذهنی است . این ایده گاهی به این صورت بیان میشود که " آگاهی همیشه از چیزی آگاه است ."
البته ، بسیاری از محصولات خاص ذهنها - کلمات ، نقاشیها و حرکات - هم چنین محتوای دارند و یا در مورد چیزها هستند . برای مثال موبیدیک در مورد وال سفید بزرگی است . با این حال ، این محتوا معمولا ً از ذهن یا ذهن سازندگان یا کاربران محصول مشتق میشود ؛ از این رو ، هدف مندی برگرفته از " ذاتی " یا " اصل " یا " اصلی " حالات ذهنی " نامیده میشود . یک بحث در مورد کامپیوتر این است که آیا the که آنها نمایش میدهند اصیل هستند یا صرفا ً مشتقشده .
برنتانو به تعداد زیادی از ویژگیها در مورد حیث التفاتی اشاره میکند ؛ دو مورد به خصوص در اینجا ارزش مرور را دارند .
۱. هر چند که پدیده عمدی در مورد چیزی است ، این " چیزی " نباید واقعی باشد . افراد گاهی اوقات در مورد سانتا کلوس ، پری دندان یا میدان گرد فکر میکنند - اگر فقط به این فکر کنند که آنها وجود ندارند . به هر حال وقتی مردم توافق میکنند که بابانوئل وجود ندارد ، هنوز هم به یک چیز فکر میکنند . آنها در حال فکر کردن با همان محتوای عمدی هستند .
۲. به نظر میرسد که محتوا در افکار مردم نقشی ایفا میکند ، حتی زمانی که در مورد یک شی واقعی در جهان است ، چرا که افراد میتوانند محتوای عمدی متفاوت را با یک جسم حقیقی مرتبط کنند . The Gottlob آلمان ( ۱۸۴۸ - ۱۹۲۴ ) متذکر شد که از این حقیقت که یک نفر فکر میکند که ستاره صبح ونوس است ، اینطور نیست که او فکر میکند ستاره شب ، حتی اگر ستاره صبح و ستاره شب یک و یک چیز ( ونوس ) باشد . در واقع ، به طور کلی باید در مورد جایگزینی کلمات بسیار دقیق باشیم که به همان چیزی در عبارات مکمل افعال گفتاری گزارهای اشاره میکند ، زیرا انجام این کار میتواند بر اعتبار the که جملات در آن دخیل هستند ، تاثیر بگذارد . همانطور که فیلسوف آمریکایی W.V.O. کواین ( ۱۹۰۸ - ۲۰۰۰ ) در برخی از جزئیات بحث کرد ، این افعال ، " referentially opaque " هستند ، و این ویژگی ، جلوه خاصی از حیث التفاتی حالتها است که توصیف میکنند . در مقابل ، اغلب افعال ، مانند بازدید ، " referentially شفاف " هستند ؛ اگر کسی از ستاره صبح دیدن کند ، پس از آن به دنبال آن میآید که ستاره شب را ملاقات میکند .
Gottlob Frege است .
Gottlob Frege است .
با کسب اجازه از the ، ینا ، Ger .
این ویژگیها و ویژگیهای دیگر موجب آن میشود که برنتانو عمیقا ً در مورد امکان توضیح intentionality در عبارات فیزیکی ، یا " کاهش " آن به مدل فیزیکی ، که به نظر میرسد پایاننامه برنتانو نامیده شود ، بدبین باشد ( مراجعه به زیر Reductionism ) . با وجود تلاشهای هماهنگ بسیاری از فلاسفه در طول و بعد از قرن بیستم ، هیچکس موفق به رد نظریه هام نشد ( زیر استراتژیهای تحقیق زیر را ببینید ) .
مسائل محیطی
دو مساله وجود دارد که زمانی مرکزی برای فلسفه ذهن بودند ، اما در حال حاضر تا حدی با آن فاصله دارند ، اگرچه هنوز به مقدار زیادی توجه فلسفی دارند . آنها مشکل اراده آزاد هستند ، همچنین مشکل آزادی و جبرگرایی ( determinism ) نامیده میشوند، و مشکل اینکه آیا ذهن یک فرد میتواند از مرگ او جان سالم به در ببرد یا نه.
منبع سایت بریتانیایی
البته ، بسیاری از محصولات خاص ذهنها - کلمات ، نقاشیها و حرکات - هم چنین محتوای دارند و یا در مورد چیزها هستند . برای مثال موبیدیک در مورد وال سفید بزرگی است . با این حال ، این محتوا معمولا ً از ذهن یا ذهن سازندگان یا کاربران محصول مشتق میشود ؛ از این رو ، هدف مندی برگرفته از " ذاتی " یا " اصل " یا " اصلی " حالات ذهنی " نامیده میشود . یک بحث در مورد کامپیوتر این است که آیا the که آنها نمایش میدهند اصیل هستند یا صرفا ً مشتقشده .
برنتانو به تعداد زیادی از ویژگیها در مورد حیث التفاتی اشاره میکند ؛ دو مورد به خصوص در اینجا ارزش مرور را دارند .
۱. هر چند که پدیده عمدی در مورد چیزی است ، این " چیزی " نباید واقعی باشد . افراد گاهی اوقات در مورد سانتا کلوس ، پری دندان یا میدان گرد فکر میکنند - اگر فقط به این فکر کنند که آنها وجود ندارند . به هر حال وقتی مردم توافق میکنند که بابانوئل وجود ندارد ، هنوز هم به یک چیز فکر میکنند . آنها در حال فکر کردن با همان محتوای عمدی هستند .
۲. به نظر میرسد که محتوا در افکار مردم نقشی ایفا میکند ، حتی زمانی که در مورد یک شی واقعی در جهان است ، چرا که افراد میتوانند محتوای عمدی متفاوت را با یک جسم حقیقی مرتبط کنند . The Gottlob آلمان ( ۱۸۴۸ - ۱۹۲۴ ) متذکر شد که از این حقیقت که یک نفر فکر میکند که ستاره صبح ونوس است ، اینطور نیست که او فکر میکند ستاره شب ، حتی اگر ستاره صبح و ستاره شب یک و یک چیز ( ونوس ) باشد . در واقع ، به طور کلی باید در مورد جایگزینی کلمات بسیار دقیق باشیم که به همان چیزی در عبارات مکمل افعال گفتاری گزارهای اشاره میکند ، زیرا انجام این کار میتواند بر اعتبار the که جملات در آن دخیل هستند ، تاثیر بگذارد . همانطور که فیلسوف آمریکایی W.V.O. کواین ( ۱۹۰۸ - ۲۰۰۰ ) در برخی از جزئیات بحث کرد ، این افعال ، " referentially opaque " هستند ، و این ویژگی ، جلوه خاصی از حیث التفاتی حالتها است که توصیف میکنند . در مقابل ، اغلب افعال ، مانند بازدید ، " referentially شفاف " هستند ؛ اگر کسی از ستاره صبح دیدن کند ، پس از آن به دنبال آن میآید که ستاره شب را ملاقات میکند .
Gottlob Frege است .
Gottlob Frege است .
با کسب اجازه از the ، ینا ، Ger .
این ویژگیها و ویژگیهای دیگر موجب آن میشود که برنتانو عمیقا ً در مورد امکان توضیح intentionality در عبارات فیزیکی ، یا " کاهش " آن به مدل فیزیکی ، که به نظر میرسد پایاننامه برنتانو نامیده شود ، بدبین باشد ( مراجعه به زیر Reductionism ) . با وجود تلاشهای هماهنگ بسیاری از فلاسفه در طول و بعد از قرن بیستم ، هیچکس موفق به رد نظریه هام نشد ( زیر استراتژیهای تحقیق زیر را ببینید ) .
مسائل محیطی
دو مساله وجود دارد که زمانی مرکزی برای فلسفه ذهن بودند ، اما در حال حاضر تا حدی با آن فاصله دارند ، اگرچه هنوز به مقدار زیادی توجه فلسفی دارند . آنها مشکل اراده آزاد هستند ، همچنین مشکل آزادی و جبرگرایی ( determinism ) نامیده میشوند، و مشکل اینکه آیا ذهن یک فرد میتواند از مرگ او جان سالم به در ببرد یا نه.
منبع سایت بریتانیایی
- ۰ ۰
- ۰ نظر