جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

واژگان

جامع ترین سایت روانشناسی

واژگان

۸۸۶ بازديد
به پیروی از واژگان قرون‌وسطایی ، فرانتس برنتانو ، فیلسوف آلمانی ( ۱۸۳۸ - ۱۹۱۷ ) این ویژگی را به قصد intentionality بیان کرد . ( این عبارت تاسف‌بار است ، با این حال ، هدف مندی در این زمینه هیچ ربطی به اقدام عمدی ندارد ، چون او عمدا ً این کار را انجام داده‌است . در واقع ، برنتانو آنقدر دور رفت که پیشنهاد کرد که هدفشان ویژگی تمام حالات ذهنی و در نتیجه علامت ذهنی است . این ایده گاهی به این صورت بیان می‌شود که " آگاهی همیشه از چیزی آگاه است ."
البته ، بسیاری از محصولات خاص ذهن‌ها - کلمات ، نقاشی‌ها و حرکات - هم چنین محتوای دارند و یا در مورد چیزها هستند . برای مثال موبی‌دیک در مورد وال سفید بزرگی است . با این حال ، این محتوا معمولا ً از ذهن یا ذهن سازندگان یا کاربران محصول مشتق می‌شود ؛ از این رو ، هدف مندی برگرفته از " ذاتی " یا " اصل " یا " اصلی " حالات ذهنی " نامیده می‌شود . یک بحث در مورد کامپیوتر این است که آیا the که آن‌ها نمایش می‌دهند اصیل هستند یا صرفا ً مشتق‌شده .
برنتانو به تعداد زیادی از ویژگی‌ها در مورد حیث التفاتی اشاره می‌کند ؛ دو مورد به خصوص در اینجا ارزش مرور را دارند .
۱. هر چند که پدیده عمدی در مورد چیزی است ، این " چیزی " نباید واقعی باشد . افراد گاهی اوقات در مورد سانتا کلوس ، پری دندان یا میدان گرد فکر می‌کنند - اگر فقط به این فکر کنند که آن‌ها وجود ندارند . به هر حال وقتی مردم توافق می‌کنند که بابانوئل وجود ندارد ، هنوز هم به یک چیز فکر می‌کنند . آن‌ها در حال فکر کردن با همان محتوای عمدی هستند .
۲. به نظر می‌رسد که محتوا در افکار مردم نقشی ایفا می‌کند ، حتی زمانی که در مورد یک شی واقعی در جهان است ، چرا که افراد می‌توانند محتوای عمدی متفاوت را با یک جسم حقیقی مرتبط کنند . The Gottlob آلمان ( ۱۸۴۸ - ۱۹۲۴ ) متذکر شد که از این حقیقت که یک نفر فکر می‌کند که ستاره صبح ونوس است ، اینطور نیست که او فکر می‌کند ستاره شب ، حتی اگر ستاره صبح و ستاره شب یک و یک چیز ( ونوس ) باشد . در واقع ، به طور کلی باید در مورد جایگزینی کلمات بسیار دقیق باشیم که به همان چیزی در عبارات مکمل افعال گفتاری گزاره‌ای اشاره می‌کند ، زیرا انجام این کار می‌تواند بر اعتبار the که جملات در آن دخیل هستند ، تاثیر بگذارد . همانطور که فیلسوف آمریکایی W.V.O. کواین ( ۱۹۰۸ - ۲۰۰۰ ) در برخی از جزئیات بحث کرد ، این افعال ، " referentially opaque " هستند ، و این ویژگی ، جلوه خاصی از حیث التفاتی حالت‌ها است که توصیف می‌کنند . در مقابل ، اغلب افعال ، مانند بازدید ، " referentially شفاف " هستند ؛ اگر کسی از ستاره صبح دیدن کند ، پس از آن به دنبال آن می‌آید که ستاره شب را ملاقات می‌کند .
Gottlob Frege است .
Gottlob Frege است .
با کسب اجازه از the ، ینا ، Ger .
این ویژگی‌ها و ویژگی‌های دیگر موجب آن می‌شود که برنتانو عمیقا ً در مورد امکان توضیح intentionality در عبارات فیزیکی ، یا " کاهش " آن به مدل فیزیکی ، که به نظر می‌رسد پایان‌نامه برنتانو نامیده شود ، بدبین باشد ( مراجعه به زیر Reductionism ) . با وجود تلاش‌های هماهنگ بسیاری از فلاسفه در طول و بعد از قرن بیستم ، هیچ‌کس موفق به رد نظریه هام نشد ( زیر استراتژی‌های تحقیق زیر را ببینید ) .
مسائل محیطی
دو مساله وجود دارد که زمانی مرکزی برای فلسفه ذهن بودند ، اما در حال حاضر تا حدی با آن فاصله دارند ، اگرچه هنوز به مقدار زیادی توجه فلسفی دارند . آن‌ها مشکل اراده آزاد هستند ، همچنین مشکل آزادی و جبرگرایی ( determinism ) نامیده می‌شوند، و مشکل اینکه آیا ذهن یک فرد می‌تواند از مرگ او جان سالم به در ببرد یا نه.
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.