جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

هندسه

جامع ترین سایت روانشناسی

هندسه

۸۸۳ بازديد
با این حال ، دکارت با این حال اشاره کرد که با وجود اینکه هیچ مشکلی برای توافق با اصول اولیه هندسه وجود ندارد ، " هیچ چیز در متافیزیک باعث دردسر بیشتر از درک مفهوم اولیه آن و متمایز شدن نیست؛ تمام مشکلات با این نظم این است که دانش آموزان نتوانند ببینند که آن‌ها باید از چیزی که در حقیقت حقایق اصلی هستند ، شروع کنند . خود دکارت این گونه سخن می‌گفت که گویی این مشکل بیش از تعلیم و تربیت نیست ؛ این سوالی بود که مردم آن را به عنوان خود - آشکار - که خود به خودی خود بدیهی است ، ببینند . رویکرد " تحلیلی " خودش در the برای غلبه بر این دشواری‌ها انتخاب شد ؛ او گفت : " بهترین و واقعی‌ترین روش تدریس است " اما ممکن است اینطور باشد که این حساب بیش از حد خوشبین است . دشواری یک سیستم مانند دکارت و اسپینوزا این است که افرادی وجود دارند که نمی‌توانند به این نتیجه برسند که پیشنهادها اولیه این نظام به خودی خود صحیح هستند ، و این نه به این دلیل که آن‌ها فاقد توجه یا بینش هستند ، بلکه به این دلیل که جهان را به شیوه‌ای متفاوت می‌بینند . این نشان می‌دهد که در هر سیستم ، لزوما ً عنصری وجود خواهد داشت که دل‌خواه است ، یا حداقل noncompulsive . با این حال ، لینک‌هایی که مقدمات نتیجه‌گیری را به هم پیوند می‌دهند ، خودشان فاقد پایه و اساس محکمی هستند . اگر آن‌ها انجام دهند ، منافع سیستم به عنوان یک کل باید به شدت کاهش یابد ؛ می‌تواند به عنوان یک ورزش در منطق مورد تحسین قرار گیرد اما برای بیش از آن ارزشمند نباشد .
برای اجتناب از این نتیجه‌گیری ناخوشایند ، دو ترفند ممکن است . اولی این است که بگوییم که اولین ساختمان‌های یک سیستم متافیزیکی باید نه تنها خود بدیهی بلکه خود تضمین نیز باشند ؛ آن‌ها باید چنین باشند که هر تلاشی برای انکار آن‌ها تنها می‌تواند منجر به تایید مجدد آن‌ها شود . دکارت معتقد بود که می‌تواند این الزام را با توجه به نظام خود در the ارضا کند، هر چند که این حقیقت اصلی تنها از نقطه‌نظر تفسیر ذهنی و نه بر مبنای ترتیب عینی چیزها بود . ارسطو به همین ترتیب استدلال کرده بود که اصل منطقی of ، که او برای بیان یک حقیقت کلی در مورد جهان انجام می‌دهد ، باید به عنوان موضوعی بدیهی در نظر گرفته شود که درستی آن در هر بحثی که علیه آن باشد ، پیش‌فرض شده‌است .
حتی بردلی منینگ و برنارد Bosanquet گاهی با هم حرف می‌زدند ، انگار که اصول اولیه سیستم آن‌ها به طریقی منطقی به نظر می‌رسید . با این حال ، هر چیزی که ممکن است در مورد موضوعات متافیزیکی خاص باشد ، با این حال ، به نظر می‌رسد که همه حقایقی که در متافیزیک در نظر گرفته می‌شوند ، مشخصه خود تضمین بودن را دارند . فرد materialist آن را بنیادی می‌داند که هر چیزی که رخ می‌دهد در نتیجه عمل علل طبیعی اتفاق می‌افتد . هیچ تناقضی در انکار این موقعیت‌ها وجود ندارد ، هر چند برای کسانی که آن‌ها را می‌پذیرند لزوما ً شامل تعهد به دروغ است . با این حال ، یک چیز برای یک گزاره و یا مجموعه‌ای از پیشنهادها اشتباه بودن ، دیگری برای آن لزوما ً غلط است . اگر اصول اولیه متافیزیک واقعا ً خود تضمین بودند ، تنها یک سیستم متافیزیک می‌تواند منسجم باشد ، و درست به این دلیل درست بود که منسجم بود . این حقیقت که یک انتخاب آشکار بین سیستم‌های متافیزیکی رقابتی وجود دارد ، که ممکن است در plausibility متفاوت باشد اما در مورد هر کدام از خود سازگار باشد ، این احتمال را رد می‌کند .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.