چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

مکانیسم

جامع ترین سایت روانشناسی

مکانیسم

۸۵۲ بازديد
رویکرد شناختی فرض می‌کند که روشی که در آن فرد اطلاعات را تفسیر می‌کند , انگیزه‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . رویکردهای انگیزشی شناختی فرض می‌کنند که پردازش فعال اطلاعات تاثیرات مهمی بر انگیزش آینده دارد . با توجه به پیچیدگی فرآیندهای انگیزشی , اکثر نظریه‌پردازان احساس امنیت می‌کنند و فرض می‌کنند که برخی حالات محرک نسبتا ً مکانیکی هستند در حالی که برخی دیگر شناختی بیشتر دارند .
خلاصه تاریخی
مشارکت‌های فیلسوفان
تاریخ تفکر انگیزشی , تاثیر قابل‌ملاحظه فیلسوفان را منعکس می‌کند . برای مثال , مفهوم آزادی اراده همانطور که توسط ارسطو و دیگران پیشنهاد شد , یک موقعیت فلسفی پذیرفته‌شده , تا زمانی که به نفع جبرگرایی رد شود . جبرگرایی , همانطور که اصطلاح توسط روانشناسان به کار می‌رود , معتقد است که هر رفتاری دارای سابقه قبلی است . یک مقدم که رفتارهای خاص را اغلب نسبت می‌دهند انگیزه است . بنابراین , اگر کسی با عجله یک ساندویچ بخورد در حالی که مدام به ساعتش نگاه می‌کند , ممکن است استنباط کند که او برای یک ملاقات دیر است تا اینکه حریصانه گرسنه باشد . بدون توجه به توضیح احتمالی که به ما اجازه می‌دهد تا رفتار او را درک کنیم , فرض نمی‌کنیم که او به طور تصادفی رفتار می‌کند . بلکه فرض می‌کنیم که انگیزه‌ای برای رفتار او وجود دارد .
ارسطو معتقد است که ذهن در هنگام تولد یک لوح سفید است که براساس آن تجربه مبنای مطالعه اثرات یادگیری بر رفتار است . رنه دکارت , فیلسوف قرن بیستم , مفهوم دوگانگی ذهن - بدن را پیشنهاد کرد که دلالت بر آن دارد که رفتار انسان را می ‌توان به صورت یک نفس آزاد , منطقی و از فرآیندهای خودکار و غیر ارادی بدن درک کرد . پیشنهاد او این است که فرآیندهای مکانیکی بدن می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در برخی شرایط منجر به توسعه مفهوم غریزه شود و نقطه مقابل را بر یادگیری به عنوان مهم‌ترین مفهوم در کنترل رفتار فراهم کند . امروزه , مولفه مکانیکی دوگانگی دکارت را می‌توان به عنوان پیشگام دور مطالعه مولفه‌های ژنتیکی انگیزه دید , در حالی که دیدگاه دیگر او درباره انتخاب‌های عقلانی را می‌توان به عنوان پیش‌ساز رویکردهای شناختی مدرن نسبت به انگیزش دانست .
دکارت , رنه
دکارت , رنه
رنه دکارت .
کتابخانه ملی پزشکی در ایالت مریلند
فیلسوفان تجربه‌ای بریتانیایی , همانطور که توسط جان لاک نشان داده شد , نیز به توسعه نظریه انگیزشی مدرن کمک کردند . تاکید لاک بر اهمیت تجربه حسی را می‌توان به عنوان زیربنای تمرکز مدرن بر انگیزش بیرونی به عنوان انگیزه دهنده درک کرد . بسیاری از روانشناسان بر این باورند که این اهداف به دلیل تجربه حسی مرتبط با این اهداف , برای ما ارزشمند است . بنابراین , برای مثال , ویژگی‌های انگیزشی که باعث می‌شود فرد در سراسر شهر رانندگی کند تا غذای ویژه‌ای بخورد , از طعم , بو و شاید بافت خود غذا حاصل می‌شود . اگر غذا مزه و بوی مقوا می‌داد , به سفره‌ای آتی در سراسر شهر برای به دست آوردن آن انگیزه نمی‌داد . لاک نیز مفهوم مهمی از ارتباط را ارائه کرد . همانطور که توسط لاک پیشنهاد شد , یک ایده می‌تواند مرتبط یا مرتبط باشد , به دیگری برای تولید یک ایده جدید و پیچیده‌تر . مفهوم ارتباط توضیحی برای چگونگی ایجاد انگیزه در تجربه ارائه می‌دهد . اگر یک جفت یک محرک با انگیزه بسیار بالا را چندین بار تحریک کند , محرک خنثی پیشین شروع به ایجاد انگیزه در روشی مشابه با شی اصلی می‌کند . تحقیقات نشان داده‌است که تحت برخی شرایط , هراس‌ها و انگیزه‌های دیگر می‌توانند از طریق این ارتباط تحصیل شوند . مکانیزم وابسته می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از شرطی‌سازی کلاسیک عمل کند .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.