جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

محیط

جامع ترین سایت روانشناسی

محیط

۸۹۱ بازديد
( ایوان پی . پاولوف یک دانشمند روسی بود که به سگ‌ها آموزش داد تا با صدای زنگ غذا بخورند ; سگ‌ها یاد گرفتند که با صدای زنگ بزاق ترشح کنند و نشان دهند که پاسخ شرطی‌شده ( شرطی‌شده ) است . شاید رایج‌ترین محرک در جامعه غربی که به خاطر ویژگی‌های انگیزشی قوی آن شناخته می‌شود , پول است . از آنجا که پول با بسیاری از محرکه‌ای قوی جفت می‌شود , اغلب به شدت تحریک می‌شود .
مشارکت‌های یک متخصص
تحقیقات انگیزشی نیز از طریق کشف صورت‌گرفته در زمینه فیزیولوژی انجام شده‌است . کشف فیبرهای عصبی جداگانه برای اطلاعات حسی و حرکتی ابتدا توسط پزشک یونانی جالینوس تهیه و به طور جداگانه توسط کالبدشناس انگلیسی , سر چارلز بل , مورد تایید قرار گرفت .
کشف ماهیت الکتریکی ایمپالس عصبی , که ابتدا توسط پزشک ایتالیایی و فیزیکدان و فیزیکدان ایتالیایی به وسیله گالوانومتر نشان داده شد , نشان داد که اعصاب مجاری نیستند که ارواح حیوانات از درون بدن جریان پیدا می‌کنند , همان طور که قبلا ً فکر می‌کردند , اما اغلب سیگنال‌های ارسالی از یک ناحیه بدن به دیگری منتقل می‌شدند . روانشناس آلمانی جورج ای . مولر مفهوم انرژی‌های خاص عصبی را اضافه کرد, که پیشنهاد کرد سیگنال‌های الکتریکی که در طول عصب‌ها عبور می‌کنند , پیام‌های خاص و کدگذاری شده بودند , در حالی که دانشمند المانی هرمان فون هلمهولتز سرعت ایمپالس عصبی را اندازه‌گیری کرد و متوجه شد که این نیرو حدود ۱۲ مایل در ساعت است . این یافته‌ها روشن کردند که سیستم عصبی را می‌توان مطالعه کرد و راه را برای بررسی نقش آن در انگیزه رفتار هموار کرد .
مطالعات مربوط به مکان‌یابی تابع در سیستم عصبی , به ویژه مغز که حداقل در بخشی از مغز پزشک آلمانی فرانز جوزف گال در اوایل دهه ۱۹۹۰ گرفته شده‌است . این روش به طور غیر مستقیم به مکان‌یابی سیستم‌های انگیزشی در نواحی مغز مانند هیپوتالاموس کمک می‌کند .
باب
سهم منابع فلسفی و فیزیولوژیکی چندین مرحله تکامل در نظریه انگیزشی از اواخر قرن بیستم ایجاد کرده‌است . در " دکارت " دکارت اغلب برای تمایز میان انسان و انگیزه انسان استفاده می‌شد . در اواخر قرن بیستم , نظریه پردازان رفتاری مانند روان شناسان آمریکایی ویلیام جیمز و ویلیام مک دوگال بر مولفه غریزی رفتار انسانی تاکید کرده و در برخی موارد از بحث حذف شدند . همانطور که توسط روانشناس آمریکایی جان بی . واتسون , نظریه‌های مربوط به غریزه را رد کرد و بر اهمیت یادگیری در رفتار تاکید کرد . این گروه رفتار را واکنشی یا واکنشی ( r ) به تغییرات در تحریکات محیطی ( ها ) دانست ; روانشناسی s - r متعاقب آن , محبوبیت پیدا کرد . نظریه غریزه که توسط نظریه پردازان مانند جیمز و مک دوگال پیشنهاد شده‌است آشکارا مورد انتقاد قرار گرفته و بدنام شده‌اند . نظریه پردازان بر تفکر نظریه پردازان انگیزشی و مفهوم انگیزشی جدیدی که با رویکرد " s - r " سازگار است , غلبه کرد . در ابتدا توسط روانشناس آمریکایی روبرت اس . به طور کامل توسط کلارک هال , یک روانشناس آمریکایی که انگیزه را از تغییر نیازهای جسمانی داخلی ایجاد کرده بود , توسعه یافت که به نوبه خود از به دست آوردن اقلام خاصی از محیط راضی بود . بنابراین , تصور می‌شد که انگیزه گرسنگی در نتیجه تغییر نیاز داخلی به انرژی رخ می‌دهد که رفتار جستجوی غذا در محیط را تحریک می‌کند .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.