جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

محاسبه

جامع ترین سایت روانشناسی

محاسبه

۸۵۶ بازديد
نظریه محاسباتی - نمایشی تفکر
این ایده که تفکر و فرآیندهای ذهنی به طور کلی می‌توانند به عنوان فرآیندهای محاسباتی در نظر گرفته شوند , به تدریج در کار دانشمندان رایانه (allen ) و هربرت سیمون و فیلسوفان هیلاری پاتنم , گیلبرت هارمن , و به ویژه جری انجام شد . یکی از مهم‌ترین و موثرترین مدافعان نظریه محاسباتی - نمادین تفکر یا ایده پردازی - ایده‌ای است که تفکر از دستکاری نشانه‌های الکترونیکی جمله‌ها در زبان تفکر تشکیل شده‌است . به درستی فهمیده شده‌است که چیزی شبیه به " مدل رایانه‌ای ذهن " در طیف گسترده‌ای از تحقیقات در روان‌شناسی شناختی معاصر , زبان‌شناسی , هوش مصنوعی و فلسفه ذهن وجود دارد .
البته , با توجه به وضعیت نوظهور بسیاری از این رشته‌ها , این نظریه تقریبا ً یک نظریه نهایی نیست . این یک برنامه تحقیقاتی است , مانند طرح در شیمی اولیه که عناصر شیمیایی از نوعی اتم تشکیل شده‌اند . همان طور که شیمی دان‌ها اولیه هیچ سر نخی در مورد پیچیدگی‌هایی که در نهایت در مورد ماهیت این اتم‌ها بوجود می‌آید ندارند , بنابراین دانشمندان شناختی احتمالا ً بیش از ایده‌های کلی در مورد کاراکتر محاسبات و نمایش‌هایی که انسان در واقع شامل آن است ندارند. اما به نظر می‌رسد که در مورد نظریه اتمی , به نظر می‌رسد که در جهت امیدوارکننده تحقیق می‌کند .
حساب محاسباتی عقلانیت
هدف اصلی این پژوهش , توسعه منطق صوری , طبقه‌بندی نوین استدلال قیاسی بود . این طبقه‌بندی حداقل اعتبار قیاسی را صرفا ً یک موضوع استخراج ( نتیجه‌گیری از مقدمات ) که صرفا ً برحسب شکل , نحو یا هجی کردن جملات دخیل هستند , ایجاد کرده‌است . کار تورینگ نشان داد که چگونه این مشتقات رسمی را می‌توان به صورت مکانیکی توسط ماشین تورینگ , یک دستگاه محاسباتی فرضی اجرا کرد که با حرکت رو به جلو و رو به عقب بر روی یک نوار دراز مدت و سلول‌های اسکن کننده که آن را چاپ و پاک می‌کند , انجام می‌شود . نمایش تورینگ قدرت این دستگاه‌ها به شدت ادعای او را پشتیبانی می‌کرد ( حالا این پایان‌نامه چرچ - تورینگ ) بود که هر چیزی را می ‌توان با ماشین تورینگ محاسبه کرد . البته این ایده مستقیما ً به توسعه کامپیوترهای مدرن و همچنین برنامه‌های کلی‌تر تحقیقات هوش مصنوعی و علوم شناختی منجر شد . امید ریاضی این بود که همه استدلالی - استنتاجی , استنتاجی , و عملی - می‌تواند به این نوع محاسبات مکانیکی کاهش یابد ( گرچه به طور طبیعی فرض می‌شد که معماری واقعی مغز مثل معماری ماشین تورینگ نیست ) .
توجه داشته باشید که هر کامپیوتر موجود , یا دارای یک ذهن نیست . در عوض , این ادعا است که داشتن ذهنی متشکل از یک نوع خاص از کامپیوتر است - یا , یک مجموعه استادانه از بسیاری از رایانه‌ها , که هر کدام دارای یک ظرفیت ذهنی خاص ( ادراک , حافظه , پردازش زبان , تصمیم‌گیری , کنترل موتور و غیره ) هستند . همه این کامپیوترها در " معماری محاسباتی " پیچیده متحد شده‌اند که در آن خروجی یک زیرسیستم به‌عنوان ورودی به دیگری عمل می‌کند . در این مقاله با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شده‌است . اگرچه خروجی‌های ماژول های ادراکی به عنوان ورودی سیستم‌های تثبیت باور عمل می‌کنند , فرآیندهای داخلی هر ماژول از یکدیگر جدا می‌شوند - برای مثال , چرا اوهام بصری حتی برای افرادی که درک می‌کنند توهم اند , باقی می‌مانند . طرفداران نظریه پردازان معتقدند که در نهایت مشخص کردن ماهیت پدیده‌های ذهنی مختلف مانند ادراک و باور به لحاظ این نوع معماری ممکن خواهد بود .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.