جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

راه

جامع ترین سایت روانشناسی

راه

۸۹۰ بازديد
سنت که بیشتر مورد بحث قرار گرفته‌است و بیش‌ترین تاثیر را دارد مربوط به روانشناس فرانسوی آلفرد بینه است .
یکی از دانشمندان انگلیسی , سر فرانسیس یکی از دانشمندان انگلیسی , گفت که سنت قبلی و یکی از آن‌ها هنوز تاثیر زیادی در این زمینه دارد . در رابطه با ایجاد ایده‌هایی که توسط عمویش چارلز داروین در مورد منشا گونه‌ها مطرح شده‌است . یک آزمایشگاه در لندن که در آن بازدیدکنندگان می‌توانستند خود را در انواع مختلفی از وظایف روانی جسمانی مانند تبعیض وزن و حساسیت به تبلیغ موسیقی اندازه‌گیری کنند , آزمایشگاه در لندن نگهداری کرد . او معتقد بود که توانایی روانی جسمانی اساس هوش است و از این رو , این آزمون‌ها تدابیر هوشی هستند . بنابراین اولین آزمون‌های هوش رسمی به فردی نیاز داشتند که این وظایف ساده را انجام دهد , زیرا تصمیم‌گیری درباره کدامیک از دو وزن سنگین‌تر است یا نشان می‌دهد که چگونه یک فرد می‌تواند دست یک دست را فشار دهد.
سر فرانسیس لای , جزئیات یک نقاشی روغن توسط جی . در گالری ملی پرتره , لندن .
سر فرانسیس لای , جزئیات یک نقاشی روغن توسط جی . در گالری ملی پرتره , لندن .
عکس گالری ملی پرتره , لندن
سنت دیرینه توسط روان‌شناس آمریکایی جیمز دوم کتل برگزار شد . بعد از آن , یکی از دانشجویان کتل , انسان‌شناس , انسان‌شناس آمریکایی , داده‌های جمع‌آوری‌شده نشان داد که نمرات در انواع مختلف تکالیف , پیش‌بین‌های خوبی برای نمرات در کالج یا حتی امتیازات دیگر نیستند . با این حال , با وجود این , به ایجاد یک مرکز آزمون و سنجش ذهنی کمک کرد .
آزمون هوشی
سنت بیشتر آزمون ذهنی توسط بینه و هم‌کار او تئودور سیمون در فرانسه گسترش یافت . وزیر آموزش عمومی در پاریس یک کمیسیون برای مطالعه یا ایجاد تست‌هایی گرفت که تضمین می‌کند کودکان عقب‌مانده ذهنی آموزش کافی دیده‌اند . وزیر همچنین نگران بود که کودکان با هوش طبیعی به دلیل مشکلات رفتاری در کلاس‌هایی برای کودکان عقب‌مانده ذهنی قرار می‌گیرند . حتی قبل از این که تحقیقات او , بینه که به توسعه آزمون جدید متهم شده بود , به صراحت سنت دیرینه را رد کرده بود و معتقد بود که این آزمون , توانایی‌های بدیهی را اندازه‌گیری می‌کند . او پیشنهاد کرد که در عوض آزمون‌های هوش باید مهارت‌هایی مانند قضاوت , درک و استدلال را اندازه‌گیری کند - همان مهارت‌های اندازه‌گیری شده توسط اغلب آزمون‌های هوش . آزمون اولیه بینه به دانشگاه استنفورد از دانشگاه استنفورد گرفته شد . این آزمون مکررا ً مورد بازبینی قرار گرفته و در تمام کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد .
آزمون بینه - بینه و برخی دیگر مانند آن , حداقل نمره کلی به عنوان ضریب هوشی , یا بهره هوشی را تسلیم کرده‌اند . برخی آزمون‌ها از قبیل مقیاس هوشی وکسلر کودکان ( تجدیدنظر شده) و مقیاس هوشی وکسلر کودکان ( تجدیدنظر شده) , بهره هوشی کل و بهره هوشی جداگانه برای خرده آزمون‌های کلامی و عملکردی انجام شد . نمونه‌ای از خرده آزمون کلامی , واژگان خواهد بود , در حالی که یک مثال از یک خرده آزمون عملکرد , تنظیم تصویر است , دومی نیازمند امتحان شونده برای تنظیم مجموعه‌ای از تصاویر به یک توالی است تا آن‌ها یک داستان قابل‌درک را بازگو کنند .
پیشرفت‌های بعدی در تست هوش دامنه توانایی‌های تست شده را گسترش داد . برای مثال , در مصاحبه با روانشناسان , روانشناس و جک a . وی سیستم ارزیابی شناختی را براساس نظریه‌ای از هوش که توسط روانشناس روسی الکساندر لوریا پیشنهاد شده‌است , منتشر کرد . آزمون سنجش توانایی برنامه‌ریزی , توانایی‌های توجه و توانایی پردازش همزمان و متوالی .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.