شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

حرکت

جامع ترین سایت روانشناسی

حرکت

۸۸۰ بازديد
لازم به ذکر است که متغیرهای مداخله‌گر و سازه‌های فرضی نباید ناسازگار باشند ; لذا می ‌توان آن را به صورت تجربی مشاهده کرد .
نظریه‌های مینیاتوری
با توجه به رشد روزافزون پیچیدگی یادگیری , به غیر از نشانه‌های تاریخی ( نشانه‌های تاریخی ) , نظریه‌های بزرگ مورد استفاده قرار گرفته‌اند . امید برای هر گونه نظریه جامع , تقریبا ً در دهه ۱۹۷۰ اتفاق افتاد . بیشتر نظریه‌های مینیاتوری کوچک‌تر باقی می‌مانند و به احتمال زیاد ارزش موقتی دارند . اما باید توجه بیشتری به موضوعات و موضوعات اصلی آن‌ها داشته باشیم .
موضوعات و موضوعات اصلی
ارتباط
یک موضوع باستانی غالب در نظریه‌های یادگیری آن است . گرچه این مفهوم توسط ارسطو پذیرفته شد , آن را به روانشناسی در حال توسعه یادگیری توسط فیلسوفان " تجربه گرا " انگلیسی ( لاک , برکلی , هیوم , میلز , و هارتلی ) در طی قرون وسطا نام برد . پذیرش عمومی مفهوم ارتباط با پیشرفت علوم فیزیکی مرتبط بود . جهان فیزیکی شامل تعداد محدودی عناصر شیمیایی است که می‌توانند به روش‌های بی‌شمار ترکیب شوند . در قیاس , یک علم " شیمی ذهنی " جذاب به نظر می‌رسید . عناصر تئوریزه شده در این " علم " جدید , عقایدی نامیده می‌شدند که بر مبنای آنچه به عنوان تاثرات نام‌برده می‌شد , استوار بود . اصولی که این تصورات را با آن ترکیب می‌کنند, به صورت قوانین وابستگی بیان می‌شوند . پیشنهاد شد چنین شرایطی به عنوان پیوستگی زمانی و مکانی , تکرار , تشابه و شفافیت در شکل‌گیری انجمن‌ها مورد توجه قرار گیرد و هر یک به آن‌ها قانون وابستگی خوانده می‌شود . بنابراین , " قوانین " تکرار , تشابه و غیره وجود داشت .
در اواخر قرن بیستم مفهوم اتحادیه در میان روانشناسان پذیرفته شد . یک روانشناس آلمانی به نام ویلهلم تل سن یک موقعیت تقریبا ً مشابه با فیلسوفان درس شناس بریتانیایی داشت . همچنین در آلمان هرمن کین شروع به مطالعه طوطی‌وار چیزهایی کرد که در فهرست موارد غیر کلامی قرار دارند . او معتقد بود که ارتباط هر کلمه با هر کلمه بعدی , مکانیزم اولیه یادگیری این لیست‌ها بوده‌است . پاولوف در روسیه ارتباطات وابسته موقت را در سیستم عصبی به عنوان پایه‌ای فرضی برای واکنش‌های شرطی پیشنهاد کرد .
این تاثیرات اروپایی در آمریکای شمالی ائتلاف دارند . هنگامی که یکی از دانشجویان اهل انگلستان , ادوارد بردفورد نامه‌ای از انگلستان , به تدریس در دانشگاه کورنل در نیو یورک , به تدریس پرداخت. این روش و نظریه در مطالعات یادگیری کلامی به صورت استاندارد درآمده است . روان‌شناسی تجربی در نیم‌کره غربی تحت سلطه چیزی بود که به نظر می‌رسید جستجوی قوانین وابستگی است .
چه چیزی در ارتباط است ?
محققان پرسیدند آیا بین محرک‌ها و پاسخ‌های قابل‌مشاهده ( s - r ) یا بین برداشت حسی ذهنی ( s - s ) وجود دارد . ( p < 0.05 ) . ~~~ ( p < 0.05 ) . برای یک زمان نظریه پردازان r - r محبوبیت دارند ; پاسخ‌های رفتاری به آسانی نشانه‌هایی از یادگیری را مشاهده می‌کنند و بسیاری آن‌ها را در خود فرآیند تداعی قرار می‌دهند .
اما کاهش یادگیری به واسطه محرک‌های خارجی و پاسخ‌های آشکار , ایرادات نظری ناسازگار را که فعالیت‌های درونی موجود زنده را نادیده می‌گیرند , برانگیخت . نظریه‌های s - r برای میزبانی پدیده‌های آموخته‌شده شکست خوردند . برای مثال , افراد می‌توانند آموزش ببینند تا بگویند صداهایی را شنیده‌اند حتی زمانی که این تحریکات شنوایی وجود نداشته باشند.
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.