شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

همراه

جامع ترین سایت روانشناسی

همراه

۸۷۰ بازديد
در pubescence ، ویژگی‌های جنسی اولیه رشد شروع‌شده در prepubescence را ادامه می‌دهند . در زنان ، vulva و clitoris بزرگ می‌شوند ؛ در نرها به بزرگ شدن ادامه می‌دهند ، کیسه scrotum رشد می‌کند و pigmented می‌شود ، و آلت تناسلی طولانی‌تر و increases می‌شود . در مورد ویژگی‌های جنسی ثانویه ، در زنان رشد سینه افزایش‌یافته است ، با the پستان که به شکل پستان اصلی گسترش می‌یابد ؛ در مردان ، صدا عمیق‌تر می‌شود و pigmented axillary و موی صورت معمولا ً حدود دو سال بعد از ظهور موی عمومی رشد می‌کند .
مرحله of زمانی آغاز می‌شود که رشد مو عمومی کامل باشد ، کاهش رشد در ارتفاع رخ می‌دهد ، تغییرات در خصوصیات جنسی اولیه و ثانویه اساسا ً کامل هستند و فرد حاصل خیز است . برخی تغییرات در خصوصیات جنسی اولیه و ثانویه در این مرحله رخ می‌دهند . برای نمونه ، در نرها ، در طول این دوره است که ریش شروع به رشد می‌کند ؛ در ماده ، ممکن است توسعه بیشتر پستان وجود داشته باشد .
با این حال، همانطور که اشاره شد ، مرتب‌سازی این تغییرات بدنی در میان افراد نسبتا ً یکنواخت است ، اما تغییرات قابل‌توجهی در نرخ تغییر وجود دارد . برخی از نوجوانان سریع‌تر و others از همسالان خود به بلوغ می‌رسند . البته ، جوانانی هم وجود دارند که از دوره‌های تغییرات بدنی در نرخ متوسط عبور می‌کنند . تغییرات در نرخ تغییرات بدنی در دوره نوجوانی اغلب بر رشد روانی و اجتماعی تاثیر می‌گذارد . پسران نوجوان در سنین بلوغ به طور معمول بهتر از اواخر maturers تنظیم می‌شوند و تعاملات بیشتری با هم سن و سالان و بزرگسالان دارند . این فواید بلوغ زودرس و مضرات بلوغ دیر در طول سال‌های میانی بزرگسالی ادامه دارند . با این حال برای زنان ، بلوغ اولیه با معایب روانی بیشتری نسبت به بلوغ دیر مرتبط است . به نظر می‌رسد Maturing در یک نرخ متوسط برای زنان سودمند است . با این حال ، روابط بین میزان بلوغ زن و عملکرد اجتماعی در زندگی بعدی مشخص نشده است .
تغییرات در میان نوجوانان هم می‌تواند با توجه به تاثیرات فرهنگی و اجتماعی نیز متفاوت باشد . برای مثال سن of در میان کشورها و حتی در فرهنگ‌های مختلف یک کشور فرق می‌کند . علاوه بر این ، یک روند تاریخی رو به پایین در عصر متوسط of رخ داده‌است که به کاهش چندین ماه در دهه از حدود ۱۸۴۰ تا زمان حاضر تبدیل شده‌است . این پدیده به طور کلی به بهبود سلامت و تغذیه کودکان و نوجوانان نسبت داده می‌شود .
Cognition
ویژگی تغییرات فیزیکی و فیزیولوژیکی ، تاثیر بسزایی روی عملکرد شناختی و اجتماعی دارد . نوجوانان در مورد افراد " جدید " خود و " جدید " شان به روش‌های جدید فکر می‌کنند . در مقایسه با sensorimotor و حالت‌های محدود spatiotemporal of - که طبق تعریف Piaget در کودکی و شروع دوران کودکی در حدود بلوغ ، حالت تفکر - عملیاتی تفکر پدیدار می‌شود و با استدلال و انتزاع توصیف می‌شود . در مرحله عملی - عملیاتی ، نوجوانان شروع به تمایز بین افکار خود در مورد واقعیت و خود واقعیت می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که فرضیات آن‌ها دارای یک عنصر استبدادی هستند و ممکن است در واقع ماهیت واقعی تجربه را نشان ندهند . بنابراین ، تفکر بزرگسالی در مفهوم علمی تا حدی تجربی می‌شود ، و فرضیاتی را برای آزمودن ایده‌های جدید در مقابل واقعیت بیرونی به کار می‌گیرد .
در تشکیل فرضیات در مورد جهان ، شناخت بزرگسالی می‌تواند با تفکر عقلانی ، علمی و منطقی رشد کند . برای مثال ، یک مساله از تفکر ترکیبی : یک نوجوان با پنج بطری به همراه یک مایع بی‌رنگ ارائه می‌شود .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.