جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مستند

جامع ترین سایت روانشناسی

مستند

۸۸۶ بازديد
با این حال ، در رابطه با حافظه ، برخلاف یادگیری یا اکتساب اطلاعات ، تحقیقات نشان می‌دهند که نسبتا ً کمی از تفاوت‌های مربوط به سن در سیستم حافظه - اولیه ، سیستم نگهداری موقت برای پردازش آگاهانه اطلاعات وجود دارد . با این حال ، سن عامل مهمی است ، با این حال ، در عملکرد حافظه ثانویه ، حافظه ndary به دقت و سازمان اطلاعات برحسب مفهوم یا معنای معنایی آن وابسته است . در مقایسه با بزرگسالان جوان ، بزرگسالان مسن‌تر به نظر می‌رسد که دچار کمبود این فرایندها شده‌اند . به طور کلی ، آن‌ها به طور خود به طور خود از استراتژی‌های سازمانی به اندازه بزرگسالان جوان استفاده نمی‌کنند ، یا اگر از آن‌ها استفاده کنند، کم‌تر به طور موثر عمل می‌کنند . اما ، هنگامی که استراتژی‌های سازمانی در این وضعیت ساخته می‌شوند ، عملکرد بزرگسالان مسن‌تر به طور قابل‌توجهی بهبود می‌یابد .
اکثر مطالعات بررسی حافظه برای دانش عمومی نشان داده‌اند که بزرگسالان مسن‌تر این اطلاعات را به خوبی یا بهتر از بزرگسالان جوان بازیابی می‌کنند . در برخی از زمینه‌ها ، بزرگسالان مسن‌تر به نظر می‌رسد که معنای مجموعه جملات و متون و همچنین بزرگسالان جوان را حفظ کرده و حفظ می‌کنند . برای مثال ، هنگامی که بزرگسالان جوان ، میانسال و مسن سوالاتی از قبیل افراد مشهور ، وقایع خبری ، تاریخ ، جغرافیا ، کتاب مقدس ، ادبیات ، ورزش و اطلاعات عمومی مطرح می‌کنند ( به عنوان مثال ، نام سابق محمد علی چه بود ؟ " پایتخت کامبوج چیست ؟ " ) ، پاسخ‌های آن‌ها معمولا ً هیچ مدرکی دال بر تفاوت سنی در بازیابی دانش نشان نمی‌دهد . در حقیقت ، افراد مسن ممکن است در واقع به سوالات بیشتری نسبت به گروه‌های کوچک‌تر پاسخ دهند . همچنین به نظر می‌رسد که بزرگسالان دارای دانش دقیق در مورد فرایندهای حافظه خود باشند - دانشی که برچسب خورده شده‌است . برای مثال ، هیچ تفاوت سنی در رابطه با ارزیابی‌های افراد از قابلیت اعتماد نسبی و حافظه شفاهی ، در رابطه با استفاده از استراتژی‌های حافظه ( به عنوان مثال ، یادداشت‌های یادآوری ) ، یا در مورد پایش حافظه ( به عنوان مثال ، پیش‌بینی تعداد آیتم‌هایی که در زیر وظایف حافظه به یاد خواهند آمد ) را نشان داده‌است .
رویکردهای Psychometric به شناخت نشان می‌دهند که هوش با دو ویژگی متمایز مشخص می‌شود . هوش سیال ، اندازه‌گیری شده توسط تست‌هایی که نقش دانش فرهنگی را به حداقل می‌رساند ، درجه‌ای را منعکس می‌کند که در آن فرد ویژگی‌های منحصر به فرد تفکر را از طریق یادگیری اتفاقی ایجاد کرده‌است . هوش هیجانی ، اندازه‌گیری شده توسط تست‌هایی که نقش دانش فرهنگی را به حداکثر می‌رسانند ، نشان‌دهنده درجه‌ای است که فرد از طریق یادگیری آگاهانه از آن استفاده می‌کند . هوش سیال کاهش ثابتی را از سنین میانی از سنین میانی نشان می‌دهد . با این حال در محدوده سنی یک‌سان ، افزایش مداوم در اطلاعات متبلور شده رخ می‌دهد . زمانی که اقدامات هر دو ویژگی انجام می‌شود ، تفاوت‌های کمی در ارتباط با سن ظاهر می‌شوند .
در نهایت ، تفاوت‌های مربوط به سن در چندین معیار عملکرد شناختی وجود دارد . به طور کلی ، بزرگسالان مسن‌تر بیش از بزرگسالان جوان را در کارهایی انجام می‌دهند که هر دو تفکر عملیاتی - عملیاتی و تفکر عملیاتی - عملیاتی را الزامی می‌کنند .
برخی ویژگی‌های عملکرد شناختی - سرعت پاسخ ، حافظه ثانویه ، و هوش مایع - به نظر می‌رسد که با سن کاهش پیدا می‌کنند . دیگران - حافظه متنی و افزایش اطلاعاتی متبلور می‌شوند . پیر شدن به طور اجتناب‌ناپذیری یک کاهش در عملکرد شناختی را تسریع می‌کند . در واقع ، شواهد رو به رشدی وجود دارد که افراد مسن‌تر بتوانند عملکرد عقلانی خود را اصلاح کنند و یک ظرفیت بلندمدت برای تغییر شناختی در انسان‌ها مستند سازی کنند .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.