جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

فضا

جامع ترین سایت روانشناسی

فضا

۸۴۸ بازديد
نتایج مثبت آمادگی جسمانی ، کسب دسترسی ترجیحی به غذا و سرپناه و به دست آوردن نایبان سخت است که مشخص کردن آن‌ها آسان نیست . پیامدهای منفی ( یا هزینه‌های ) مبارزه چندان مشهود نیستند ، اما شامل مخارج انرژی و اتلاف زمان هستند که ممکن است به فعالیت‌های دیگر اختصاص داشته باشند . به عنوان مثال ، sparrows مرد که پس از کسب یک جفت گیری، نسبت به مراقبت از جوانان خود که در نتیجه ضعیف عمل می‌کنند ، به مبارزه بر سر قلمرو خود ادامه می‌دهند . و در انواع مختلفی از گونه‌ها ، از خرچنگ گرفته تا جیرجیرک‌ها ، نمایش‌های پرخاشگرانه ، و مبارزات شدید نشان‌داده شده‌است تا میزان تنفس هوازی و بی‌هوازی را افزایش داده و ذخایر انرژی را کاهش دهد . علاوه بر این، هزینه مهم مبارزه ، خطر جراحت است ؛ شدت درگیری ، ریسک بیشتر است . قرار دادن این تاثیرات زیان‌آور در معادله هزینه - سود به توضیح بسیاری از جنبه‌های گیج‌کننده تجاوز از حیوانات کمک کرده‌است . این ها شامل این واقعیت هستند که حیوانات زیردست وضعیت پایین خود را می‌پذیرند ، که حیوانات گاهی اندازه قلمرو خود را کاهش می‌دهند و یا حتی آن را رها می‌کنند و این که زمانی که جنگ در حال انجام است ، حیوانات همیشه با حد توانایی خود رقابت نمی‌کنند .
این حیوانات زیردست وضعیت پایین خود را می‌پذیرند ، حتی اگر با مبارزه با آن‌ها ممکن است از سلسله‌مراتب بالا بروند و مزایا به دست آورند ، می‌توان از لحاظ هزینه‌های جنگ با رقیب توضیح داد . جانوران Subordinate اغلب کوچک یا جوان هستند و احتمال کمتری وجود دارد که بتوانند یک حیوان غالب را به طور موفقیت‌آمیز به چالش بکشند . از آنجا که جنگ به احتمال زیاد سخت است و خطر آسیب بالا است، هزینه‌های چالش برانگیز مهم‌تر از مزایای بالقوه برنده شدن است . بنابراین ، تناسب اندام یک حیوان زیردست ممکن است بیشتر باشد اگر به رقیب تبدیل شود به جای اینکه یک چالش را راه‌اندازی کند . اگر حیواناتی که به آن‌ها مربوط می‌شود باید در یک گروه زندگی کنند تا زنده بمانند ، همان طور که در مورد گرگ‌ها است ، پس افراد زیردست ممکن است " بهترین کار بد " را با پذیرفتن وضعیت تابع بلند مدت انجام دهند . از سوی دیگر ، افراد برتر قیمت بالایی را برای وضعیت خود پرداخت می‌کنند . اغلب با رقبای خود به چالش کشیده می‌شوند که به اندازه و قدرت به خودشان نزدیک‌تر هستند ، آن‌ها باید اغلب درگیر مبارزات پر انرژی و بالقوه خطرناک باشند ، که ممکن است دوران تصدی آن‌ها را به عنوان عضو اصلی گروه کوتاه کند . برای مثال ، گوزن‌های نر قرمز غالب در دفاع از گروه‌های بزرگ hinds فصل تولید در شرایط بسیار ضعیف را پایان می‌دهند ، و به ندرت برای بیش از چند سال وضعیت عالی خود را حفظ می‌کنند . افراد زیردست کوچک‌تر ، با دور ماندن از مشکل تا زمانی که قوی‌تر شوند و حیوان غالب ضعیف‌تر شود ، ممکن است در حقیقت شانس خود برای رسیدن به وضعیت بالا را با مزایای همراه خود افزایش دهد . حیوانات Subordinate حتی ممکن است از تاکتیک دیگری برای مبارزه با استفاده از منابع استفاده کنند . به عنوان مثال ، گوزن‌های نر قرمز وابسته به گوزن نر ، در حالی که مردان غالب مشغول مبارزه با یکدیگر هستند ، از فرصت‌های جفت گیری برخوردار هستند . در سالمون ، نوجوانان زیردست از طریق جمع‌آوری آذوقه در مواقعی که همسایگان اصلی شان سیر می‌شوند ، غذا به دست می‌آورند . badges وضعیت ، مانند گلو سیاه گنجشک و پر تاج ، فرآیند برقراری و حفظ روابط سلسله مراتبی پایدار را تسهیل می‌کند زیرا تنها حیوانات غالب می‌توانند هزینه درگیر شدن در دعواها را بپردازند . در مورد the ، males که نوارهای آن به طور تجربی بزرگ شده‌اند توسط پرندگان بزرگ‌تر یا قوی‌تر که نمی‌توانند به اندازه کافی از خود دفاع کنند مورد حمله قرار می‌گیرند .
رفتار منطقه‌ای
حیوانات منطقه‌ای گاهی اوقات اندازه دفاع خود را کاهش می‌دهند و یا حتی آن را رها می‌کنند . به عنوان مثال ، در طول زمستان ، pied wagtails اغلب دیده می‌شوند که بین دفاع و تقسیم مناطق تغذیه خود در امتداد سواحل رود کار می‌کنند . این رفتار انعطاف‌پذیر را می‌توان برحسب تعادل تغییر بین هزینه‌ها و مزایای جنگیدن در فضا توضیح داد .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.