جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ریسک

جامع ترین سایت روانشناسی

ریسک

۸۸۵ بازديد
این مطالعه همچنین مشخص کرد که تغییر در ریسک ژن گیرنده ملاتونین یک ژن وابسته به متیلاسیون dna در توالی تنظیمی ژن گیرنده و نیز بیان ضعیف ژن گیرنده است . متیلاسیون dna یکی از مکانیسم‌های اپی ژنتیکی است که عملکرد ژنوم را تنظیم می‌کند, نه تنها با تغییرات در توالی dna , بلکه عوامل محیطی مانند نوسانات در ریتم شبانه‌روزی .
از آنجا که به تعداد کمتری از گیرنده‌های ملاتونین منجر می‌شود , نوع ریسک این ژن می‌تواند باعث کاهش سیگنال دهی طبیعی ملاتونین , یکی از مکانیسم‌های تنظیمی در تثبیت ریتم شبانه‌روزی گردد .
تاثیر نوع ریسک این ژن ممکن است میزان مواجهه نور در شب , ریتم شبانه‌روزی کارگران شیفت را توضیح دهد . اشاره می‌کند : " این گونه که اکنون کشف کرده‌ایم تنها می‌تواند بخش کوچکی از تغییرات بین افراد را توضیح دهد و نمی‌تواند به عنوان مبنایی برای تعیین تحمل فرد برای شیفت کاری استفاده شود . "
کمی دیرتر برای دانش آموزان دبیرستانی
نتایج پشتیبانی از زمان‌های شروع مدارس راهنمایی و دبیرستان
منبع :
بیمارستان کودکان بوستون
خلاصه :
خواب ناکافی در سنین نوجوانی در سطوح همه‌گیری است و با افسردگی , مصرف مواد , حوادث و نارسایی تحصیلی همراه بوده‌است . تصور می‌شود که خودتنظیمی ضعیف یا ناتوانی در تغییر تفکر , احساسات و رفتار برای برآورده کردن نیازهای مختلف اجتماعی , ارتباطی کلیدی بین خواب ناکافی در نوجوانان و پیامدهای ناشی از مدرسه باشد . با این حال , مطالعه‌ای نشان داده‌است که تعداد ساعات خواب در شب‌های مدرسه ممکن است مشکل اصلی نباشد .
خواب ناکافی در سنین نوجوانی در سطوح همه‌گیری است و با افسردگی , مصرف مواد , حوادث و نارسایی تحصیلی همراه بوده‌است . تصور می‌شود که خودتنظیمی ضعیف یا ناتوانی در تغییر تفکر , احساسات و رفتار برای برآورده کردن نیازهای مختلف اجتماعی , ارتباطی کلیدی بین خواب ناکافی در نوجوانان و پیامدهای ناشی از مدرسه باشد . با این حال , مطالعه‌ای که توسط جودیت اونز , md , مایل بر ساعت در بیمارستان کودکان بوستون انجام شد , نشان داد که تعداد ساعات خواب در شب‌های مدرسه ممکن است مشکل اصلی نباشد . به جای این که خواب‌آلودگی روزانه و تمایل به یک " جغد شبانه " باشد , به نظر می‌رسد که به شدت با خودتنظیمی ضعیف ارتباط دارد . یافته‌ها در ۷ نوامبر توسط پزشکان اطفال منتشر شد .
اونز , مدیر مرکز خواب در مرکز خواب کودکان بوستون و نویسنده اول روزنامه بوستون می‌گوید : " نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که چقدر طول می‌کشد که شما بیش‌ترین تاثیر را روی خود تنظیمی داشته باشید, اما زمانی که در رابطه با ریتم شبانه‌روزی طبیعی بدن و اینکه چقدر ضعیف هستید , خواب هستید . "
اونز و همکاران و همکاران نظرسنجی‌های آنلاین را با تکمیل نظرسنجی‌های آنلاین تکمیل کردند تا دانش آموزان کلاس اول دبیرستان و دبیرستان در بخش فیرفاکس , va . هر دانش‌آموز پرسشنامه‌های مربوط به خود تنظیمی , شامل جنبه‌های شناختی ( برای مثال , " من دستورالعمل را به راحتی فراموش می‌کنم " ) , جنبه رفتاری ( " تکانشی ", " من تکانشی " و " جنبه‌های عاطفی " را تکمیل کردند . ) .
تقریبا ً ۹۰ درصد از دانش آموزان کم‌تر از هفت ساعت در شب می‌خوابند . ( در مقابل , آکادمی پزشکی خواب آمریکا توصیه می‌کند که ۸ تا ۶ ساعت برای کودکان زیر ۵ سال برای بهداشت و عملکرد مطلوب آموزش داده شود. در طول مدت خواب , خواب و خواب‌آلودگی روزانه به طور واضح به هم مرتبط بودند ; جغدها شب‌ها کم‌تر در شب‌های مدرسه می‌خوابیدند و ساعات روز را سپری می‌کردند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.