جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

انتشار

جامع ترین سایت روانشناسی

انتشار

۸۶۷ بازديد
مطالعه‌ای که دو سال پیش منتشر شد , یک متغیر ژنی را به شدت به شیزوفرنی متصل کرد . ژن کدکننده یک کانال کلسیمی - - یک در چرخان شیمیایی است که ولتاژ داخلی یک سلول را تنظیم می‌کند - - که در غلظت‌های بالای نورون‌ها در ناحیه وسیعی از مغز که دوک‌های خواب تولید می‌کند , تنظیم می‌کند . او گفت : " ما واقعا ً می‌توانیم خط مستقیم را از ژن به بیماری , مانند دادستان در دادگاه رسم کنیم . " این کار هرگز قبل از یک اختلال روانی صورت نگرفته است . هیجان‌انگیز است که یک بعد کاملا ً جدید از گزینه‌های درمان را ارائه دهد . "
در افراد سالم , داروهای خواب عمومی باعث افزایش فعالیت اسپیندل و افزایش حافظه می‌شود . محققان گفته‌اند که مطالعات اندکی در مورد دستکاری فعالیت‌های اسپیندل در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی صورت‌گرفته است . افزایش فعالیت اسپیندل به منظور بهبود نقص‌های شناختی , یک هدف درمانی جدید است .
او گفت : " روشن است که خواب نه تنها حافظه و پردازش هیجانی را در همه ما کنترل می‌کند , بلکه کمبود خواب می‌تواند منجر به طیف وسیعی از اختلالات روانی شامل اسکیزوفرنی , adhd , اختلال دوقطبی , ptsd و افسردگی شود . " " اکنون می‌توانیم آن را از طریق ژن‌ها به خود اختلالات ردیابی کنیم . نویسندگان مقاله از جمله دارا هستند . ام . پن , دکترای موسسه وسیع هاروارد و mit ; و شان م . پرسل , دکترای بیمارستان عمومی ماساچوست و موسسه وسیع هاروارد و mit .
آیا علف هرز به شما در خواب کمک می‌کند ? احتمالا ً نه
منبع :
دانشگاه بوستون
خلاصه :
مصرف کنندگان ماریجوانا ممکن است باور کنند که استفاده مکرر به آن‌ها کمک می‌کند , اما این درک توسط یک مطالعه جدید به چالش کشیده شده‌است . مشخص شد که کاربران روزانه حشیش در واقع نمره بالاتری را در شاخص شدت بی‌خوابی و اقدامات اختلال خواب نسبت به آن‌هایی که روزانه از آن استفاده نمی‌کنند , به ثمر رساندند .
مصرف کنندگان ماریجوانا ممکن است باور کنند که استفاده مکرر به آن‌ها در خواب کمک می‌کند , اما این درک توسط دانشکده خدمات بهداشت عمومی به چالش کشیده شده‌است .
این مطالعه که در ژورنال بیماری‌های اعتیاد آور منتشر شد , در تالیف مایکل آستین , استاد و رئیس دانشکده قانون بهداشت , سیاست و مدیریت بود. مشخص شد که کاربران روزانه حشیش در واقع نمره بالاتری را در شاخص شدت بی‌خوابی و اقدامات اختلال خواب نسبت به آن‌هایی که روزانه از آن استفاده نمی‌کنند , به ثمر رساندند . افراد مورد مطالعه به سه گروه تقسیم شدند : مصرف کنندگان روزانه ماری جووانا , آن‌هایی که روزانه حداقل یک روز در یک روز و پنج روز در هفته مصرف می‌کردند و یک گروه کنترل که از این دارو در همه مصرف نمی‌کردند . اکثر شرکت کنندگان در اوایل دهه ۱۹۹۰ بودند .
آستین , محقق اصلی این تحقیق می‌گوید : " خواب بهتر یکی از تاثیرات مثبت مصرف کنندگان ماری‌جوانا است , اما تحقیقات دقیق کمی در این زمینه انجام شده‌است . "
در این مطالعه , او و همکارانش به تحقیقات پیشین اشاره کرده‌اند که نشان می‌دهد که بیش از یک سوم بزرگسالان جوان از مشکلات خواب شکایت دارند . یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که در حالی که مصرف ماری جووانا در خواب اختلال ایجاد نمی‌کند , مصرف ماری‌جوانا همراه با مشکلات خواب است .
محققان می‌نویسند : " تاثیر ماریجوانا بر خواب در مصرف کنندگان متناوب ممکن است شبیه به الکل باشد , جایی که بهبود در اقدامات تداوم خواب با استفاده متناوب گزارش شده‌است . " اما استفاده روزانه باعث وخیم‌تر شدن خواب می‌شود . "
این مطالعه به بررسی الگوهای خواب در سه گروه بزرگسالان جوان می‌پردازد. محققان هیچ تفاوت معنی‌داری در ویژگی‌های خواب کسانی که از ماری‌جوانا استفاده نمی‌کردند نسبت به آن‌هایی که از آن استفاده نمی‌کردند , پیدا نکردند . خواب‌آلودگی روزانه نیز بین مصرف کنندگان سنگین , مصرف کنندگان سبک‌تر و محصولات ارگانیک تفاوت معنی‌داری نداشت .
نویسندگان نوشتند : " اختلال خواب , که در این گروه سنی شایع است , ممکن است با استفاده غیر روزانه افزایش نیابد . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.