جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ارشد

جامع ترین سایت روانشناسی

ارشد

۸۸۸ بازديد
نویسنده ارشد رابرت Stickgold ، دکتر رابرت Stickgold ، رئیس مرکز خواب و اختلالات روانی در BIDMC می‌گوید : " یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌ها در تحقیقات خواب در دهه گذشته ، درک رو به رشد رابطه علی با اختلالات روانی بوده‌است . در اینجا ما شواهدی را بررسی کردیم که فعالیت spindle خواب را قبل از شروع بیماری اسکیزوفرنی کاهش داده و به کمبودهای ادراکی و دیگر علائم کمک می‌کند ."
spindles مشهود در an ( EEG ) - - که فعالیت الکتریکی brain's را اندازه‌گیری می‌کند - دوک‌ها از فعالیت‌های مغزی کم‌تر از یک ثانیه دوام می‌آورند . آن‌ها تنها در طول مرحله غیر عناصر خواب روی می‌دهند و در فرآیند ادغام حافظه که در طول خواب رخ می‌دهد ، نقش ایفا می‌کنند . دانشمندان بر این ظن هستند که دوک‌ها از طریق تقویت ارتباطات سیناپسی در میان نورون‌ها ، خاطرات را استحکام می‌بخشند . در بین افراد سالم و افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ، فعالیت spindle خواب بالا با پردازش حافظه وابسته به خواب و IQ بیشتر ارتباط دارد .
برای تقریبا ً یک قرن ، محققان از ارتباط بین اختلالات خواب و شیزوفرنی آگاهی دارند ، اما این اختلالات به مدت طولانی پیامد ثانویه بیماری محسوب می‌شوند . در حال حاضر، بدن رو به رشد ادبیات نشان می‌دهد که اختلالات خواب در واقع منجر به ظهور ، بازگشت و ظهور شیزوفرنی می‌شود - نه راه دیگر . یک اختلال روانی مزمن و شدید ، اسکیزوفرنی مبتلا به علایم اختلالات روانی از جمله توهم ، هذیان و اختلالات فکری است . اما دانشمندان برای بسیاری از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مبتلا به اختلال شناختی مزمن ، ناتوانی در تمرکز و عملکرد اجرایی ضعیف - - که بیش از ۸۰ درصد افراد مبتلا به اختلال در نیروی کار را حتی در زمانی که علایم اختلالات روانی آن‌ها تحت کنترل هستند ، دارند .
Stickgold و همکارانش ، از جمله اول نویسنده دره Manoach ، دکترای حقوق در بیمارستان عمومی ماساچوست و استادیار روانشناسی در دانشکده پزشکی هاروارد ( HMS ) ، موجی از مطالعات را مورد بررسی قرار دادند - - در حالی که رابطه کوچک - - پیوند با علائم شناختی متداول در شیزوفرنی ، از جمله حافظه رویه‌ای موتور ضعیف و یادگیری ، عملکرد اجرایی بدتر و IQ پایین‌تر ارتباط دارد. Stickgold که استاد روان‌پزشکی در این زمینه است می‌گوید : " اگر شما یک کمبود در این دوک‌ها داری ، احساس کمبود در این کارکردها وجود دارد ، اما معلوم می‌شود که فعالیت spindle خواب یک ویژگی اصلی شیزوفرنی یا اثر جانبی زندگی با آن و گرفتن دارو برای یک دهه یا بیشتر است ."
برخی از تحقیقات خودشان به حل این سوال کمک کردند . در یک مطالعه مورد بررسی ، Stickgold ، Manoach و همکاران ، از جمله دکتر Matcheri keshavan ، استادیار روان‌پزشکی عمومی در BIDMC و استاد روان‌پزشکی استنلی کاب در HMS ، داده‌های خواب از بستگان درجه اول بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی را تحلیل کردند .
Stickgold توضیح داد : " در حالی که آن‌ها خودشان اسکیزوفرنی هستند ، نیمی از ژن‌های خود را با کسی که انجام می‌دهد تقسیم می‌کنند . این نشان می‌دهد که تنها داشتن تعدادی از ژن‌های مرتبط با بیماری می‌تواند برای ایجاد این کسری spindle کافی باشد " پیشرفت‌های اخیر در ژنتیک نیز رابطه بین دوک‌های خواب و شیزوفرنی را روشن کرده‌اند . نشان‌داده شده‌است که بیش از ۱۵۰ ژن در ارتباط با این اختلال هستند و برخی گونه‌های ژنتیکی ممکن است بیشتر از بقیه به اسکیزوفرنی کمک کنند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.