جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

متوالی

جامع ترین سایت روانشناسی

متوالی

۸۸۷ بازديد
افراد مبتلا به سکته مغزی نمرات بالاتری نسبت به افراد عادی در هر منطقه به جز خواب و افسردگی داشتند . تعجب‌آور نیست که , ناحیه‌ای که افراد مبتلا به سکته مغزی بیش‌ترین تاثیر را داشتند , عملکرد فیزیکی بود , که در آن درصد امتیاز به طور معنی‌داری بدتر از جمعیت عمومی در نظر گرفته شده‌بود , که در آن امتیاز متوسط به طور متوسط در نظر گرفته می‌شود .
در مورد این سوال که آیا آن‌ها از نقش و فعالیت‌های اجتماعی خود راضی بودند , درصد افراد مبتلا به سکته مغزی به طور معنی‌داری بیشتر از جمعیت عمومی بود .
مواجهه با نور ضعیف می‌تواند اختلال در مواجهه کارگران شیفت شب را کاهش دهد
منبع :
جامعه فیزیولوژی
خلاصه :
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کلاک مغز ما را می‌توان با نوردهی نور تغییر داد , به طور بالقوه برای تراز کردن آن با الگوهای شیفت شب . روشن می‌شود که یک اندازه برای مدیریت اختلال خواب در کارگران شیفت مناسب نیست . یک رویکرد شخصی , با قرار گرفتن در معرض نور قرار گرفته و در نظر گرفتن اینکه آیا کسی " صبح " یا " شب " است , می‌تواند خطر مشکلات سلامتی کارگران را کاهش دهد .
تحقیقات جدید منتشر شده در مجله فیزیولوژی نشان می‌دهد که کلاک مغز ما را می‌توان با نوردهی نور منتقل کرد , به طور بالقوه برای تراز کردن آن با الگوهای شیفت شب . روشن می‌شود که یک اندازه برای مدیریت اختلال خواب در کارگران شیفت مناسب نیست . یک رویکرد شخصی شده, با قرار گرفتن در معرض نور قرار گرفته و در نظر گرفتن اینکه آیا کسی " صبح " یا " شب " است , می‌تواند خطر افزایش مشکلات سلامتی در کارگران شیفت را کاهش دهد .
چرخه خواب ما , در بخشی که توسط ساعت مغز کنترل می‌شود , شامل تغییرات فیزیکی , ذهنی و رفتاری است که یک چرخه روزانه را دنبال می‌کنند . نور , زمان غالب محیطی است که منجر به خوابیدن در شب و بیدار شدن در طول روز می‌شود .
شیفت شب , چرخه خواب - بیداری عادی و ریتم‌های داخلی شبانه‌روزی ما را مختل می‌کند و با مشکلات سلامتی قابل‌توجهی همراه است , مانند خطر بالای بیماری قلبی و سرطان . سطوح هوشیاری اغلب در هنگام شیفت شب کاهش می‌یابد .
در حالی که مشخص شده‌است که تفاوت‌های قابل‌توجهی در این که چگونه ساعت مغز افراد مختلف به تغییرات در حال تغییر پاسخ می‌دهند , وجود دارد , ما در مورد مکانیسم‌هایی که زمینه‌ساز این تفاوت‌ها بین افراد هستند , بسیار کم می‌دانیم . اگر کسی بتواند ساعت مغز خود را به الگوی شیفت وصل کند , باعث بهبود خواب می‌شود و می‌تواند منجر به مزایای سلامتی شود . در حالی که این تجدید نظر نادر است , در شرایطی مانند سکوهای نفتی ساحلی , سازگاری کامل مشاهده شده‌است .
هدف این تحقیق , درک رابطه بین مواجهه با نور و چگونگی تاثیر یک ریتم شبانه‌روزی فرد در گذر از شیفت شب تا شیفت شب می‌باشد . محققان دریافتند که زمان‌بندی نوردهی نور عامل اصلی در تعیین اینکه چگونه ساعت مغز چگونه به کار شیفت شب واکنش نشان می‌دهد , در نظر گرفته شده‌است . همچنین مشخص شد که میزانی که فرد یک " صبح " یا " شب " است بر چگونگی واکنش بدن تاثیر می‌گذارد , که نشان می‌دهد که یک رویکرد شخصی شده مهم است .
این مطالعه به منظور افزایش هوشیاری , ایمنی و بهره‌وری و مشاهده کادر پرستاری و پزشکی از واحد مراقبت‌های ویژه در بیمارستان اصلی ملبورن استرالیا انجام شد . کارکنان به هنگام کار در یک برنامه روزانه یا شیفت شب , یا روزه‌ای تعطیل , وارد مطالعه شده بودند و پس از آن حداقل شیفت شب یا شیفت شب متوالی انجام می‌شد.
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.