جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

صدا

جامع ترین سایت روانشناسی

صدا

۸۹۱ بازديد
لی‌لی وانگ ، استاد معماری در دانشگاه نبراسکا ، با دانشجوی کارشناسی‌ارشد خود ، کریستوفر ainley ، برای طراحی آزمایشی برای آزمایش این که چگونه انفجارهای سر و صدا بر عملکرد و ادراکات موضوعات تست تاثیر می‌گذارد ، کار کرد . مطالعات قبلی به صداهای بلند بیش از ۸۰ دسی‌بل ( dB ) ، بلندتر از یک جارو برقی معمولی نگاه کرده بودند ، و تاثیر آشکاری بر توانایی سوژه‌ها برای حل مشکلات ریاضی پیدا کردند . وانگ و تیم او حجم را کاهش دادند تا ببینند آیا آن‌ها می‌توانند یک مقدار آستانه پیدا کنند که در آن نویز به طور قابل‌توجهی بر شرکت کنندگان تاثیر نمی‌گذارد . از بیست و هفت فرد تست خواسته شد تا شماره ۶ رقمی را حفظ کنند، و سپس هنگامی که یک عدد ۴ رقمی را نشان داد ، سوژه باید عدد دوم را از عدد اول در سر خود کم کند و پاسخ را روی صفحه‌کلید تایپ کند . گاهی محققان یک چهارم صدا را پخش می‌کردند در حالی که دومین عدد روی صفحه ظاهر شد .
محققان در محدوده تقریبا ً ۵۰ - - ۸۰ dBA نویز را مورد آزمایش قرار دادند . واحد dBA نشان می‌دهد که حجم با فیلتر مورد استفاده برای تخمین پاسخ ear's انسانی به صدا اندازه‌گیری شد . سطوح صدا قابل‌مقایسه با سطح صدا در گوشه خیابان در انتهای پایین ، تا جارو برقی در انتهای بالا بود . در حالی که افراد تست درصد پایین مشکلات را به درستی حل کردند ، هنگامی که با یک سر و صدا در انتهای بلندتر طیف متوقف شد ، تفاوت به اندازه کافی قابل‌توجه نبود . وانگ می‌گوید : " با این حال ، تفاوت قابل‌توجهی در سطوح ناراحتی وجود داشت که شرکت کنندگان در هنگام پرسش از آن‌ها در مورد درک آن‌ها از محیط صدا گزارش دادند .
وانگ می‌گوید که آزمایشگاه محققان تجهیزات لازم برای تقلید از مولفه‌های فرکانس بسیار کم نویز تولید شده توسط موسیقی صوتی را ندارد ، اما این کار به کمی کردن اثر طول عمر کوتاه آن کمک کرد . به عنوان گام بعدی ، محققان امیدوارند که به مطالعه ادراک اجزای پر سرو صدا بپردازند که اغلب با جت‌های مافوق صوت در حال عبور همراه است .
بدترین صداها در دنیا : چرا با شنیدن صداهای ناخوشایند خود را عقب می‌کشیم .
مبدا :
دانشگاه نیوکاسل
خلاصه :
فعالیت Heightened بین بخش‌های احساسی و شنیداری مغز توضیح می‌دهد که چرا صدای گچ روی تخته‌سیاه یا چاقو در بطری بسیار ناخوشایند است .
فعالیت Heightened بین بخش‌های احساسی و شنیداری مغز توضیح می‌دهد که چرا صدای گچ روی تخته‌سیاه یا چاقو در بطری بسیار ناخوشایند است .
در مطالعه‌ای که امروز در ژورنال علم اعصاب و سرمایه‌گذاری بنیاد Wellcome منتشر شد ، دانشمندان دانشگاه نیوکاسل ، تعامل بین منطقه مغز را نشان می‌دهند که در پردازش احساسات منفی ، هنگامی که صداهای نامطبوع را می‌شنویم ، فعال است .
تصویرسازی مغز نشان داده‌است که هنگام شنیدن یک صدای ناخوشایند بادامه واکنش قشر شنوایی را تشدید می‌کند و واکنش منفی ما را تحریک می‌کند .
دکتر Sukhbinder کومار ، نویسنده paper's از دانشگاه نیوکاسل می‌گوید : " به نظر می‌رسد که چیزی بسیار ابتدایی در آن وجود دارد " .
محققان در مرکز اعتماد Wellcome for در UCL و نیوکاسل از تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی ( fMRI ) برای بررسی این که چگونه مغز ۱۳ داوطلب به طیف وسیعی از صداها واکنش نشان دادند ، استفاده کردند . با گوش دادن به صداهای داخل اسکنر ، آن‌ها را از from - - صدای چاقو بر روی یک بطری - به - - - - - آب قل‌قل می‌کرد - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - محققان سپس توانستند پاسخ مغز را به هر نوع صدا مورد مطالعه قرار دهند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.