پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

کنترل

جامع ترین سایت روانشناسی

کنترل

۸۹۳ بازديد
دکتر Gwenn اسمیت ، استاد روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز و رئیس روان‌پزشکی سالمندان دانشگاه جان‌هاپکینز در دانشگاه جانز هاپکینز ، می‌گوید : " اکنون که شواهد بیشتری داریم که سروتونین یک ماده شیمیایی است که در اوایل نزول شناختی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد ، ما مشکوک هستیم که افزایش عملکرد سروتونین در مغز می‌تواند مانع از دست رفتن حافظه از دست رفتن به پیشرفت بیماری شود . "
سطوح سروتونین که پایین‌تر و خارج از تعادل با دیگر مواد شیمیایی مغز مثل دوپامین شناخته می‌شود به طور قابل‌توجهی بر حالت تاثیر می‌گذارد، به خصوص افسردگی ، و داروهایی که از بازجذب سروتونین ( موسوم به SSRIs ) جلوگیری می‌کنند ، درمان‌های ویژه‌ای برای برخی اشکال عمده افسردگی و اضطراب هستند .
اسمیت اشاره می‌کند که محققان با موفقیت محدود برای درمان بیماری‌های Alzheimer's و اختلال شناختی با داروهای ضد افسردگی مانند SSRIs که به انتقال‌دهنده‌های عصبی متصل می‌شوند ، تلاش کرده‌اند . اما از آنجا که این transporters در سطح پایینی مردم با Alzheimer's قرار دارند ، او فکر می‌کند که این داروها بدون هدف خود به هدف خود عمل می‌کنند .
The Savonenko ، دکتر ، ، استادیار پاتولوژی ، و همکارانش که نشان دادند از دست دادن نورون‌های سروتونین مرتبط با clumps پروتیین بیشتر و یا amyloid در مغز موش ، ایده تحقیق Smith's الهام‌گرفته شده‌است .
برای مطالعه بیشتر نقش serotonin's در شناخت و بیماری آلزایمر ، تیم تحقیقاتی جانز هاپکینز برای بررسی سطوح سروتونین در مغز افراد مبتلا به مشکلات شناختی خفیف که ممکن است harbingers اولیه بیماری Alzheimer's یا other دیگر باشد ، مورد استفاده قرار گرفت .
برای این مطالعه ، محققان شرکت کنندگان را با تبلیغات و تبلیغات روزنامه محلی و همچنین مرکز درمان Memory هاپکینز و Alzheimer's انتخاب کردند . آن‌ها ۲۸ شرکت‌کننده را با اختلال شناختی خفیف به ۲۸ کنترل مناسب سالم جفت کردند . شرکت کنندگان یک سن متوسط ۶۶ ساله بودند و حدود ۴۵ درصد از آن‌ها زن بودند . افرادی که اختلال شناختی خفیف دارند ، به عنوان افرادی تعریف می‌شوند که یک کاهش جزیی در شناخت دارند، عمدتا ً به خاطر به خاطر آوردن توالی یا سازمان ، و چه کسانی در آزمایش‌هایی از قبیل آزمون یادگیری شفاهی کالیفرنیا نمره پایینی دارند ، که مستلزم آن است که شرکت کنندگان لیستی از کلمات مرتبط ، مانند فهرست خرید را به یاد بیاورند . طبق گفته اسمیت ، ناتوانی در انجام این تست دقیق نشان‌دهنده تغییرات در حافظه و اختلال شناختی بیماری Alzheimer's است .
هر شرکت‌کننده تحت اسکن ام‌آرآی و PET قرار گرفت تا ساختار مغزی و سطوح حمل و نقل سروتونین را اندازه‌گیری کند. در طول اسکن PET ، شرکت کنندگان یک ماده شیمیایی مشابه به یک ضد افسردگی داده شدند اما برای داشتن یک داروی ضد افسردگی کافی نیست - - با کربن رادیو اکتیو برچسب خورده باشد . ماده شیمیایی به وسیله حمل و نقل serotonin و اسکنر PET خاصیت رادیو اکتیویته را تشخیص می‌دهد. وقتی نورون یک پیام می‌فرستد ، انتقال‌دهنده عصبی را که توسط نورون بعدی دریافت می‌شود آزاد می‌کند . پس از این تراکنش انتقال عصبی ، the سروتونین ، سروتونین را می‌گیرد و آن را به سلول ارسال پیام می‌فرستد ، یک فرآیند متابولیک که با جزر و جریان مواد شیمیایی مشخص می‌شود .
به طور معمول ، به عنوان سن افراد ، نورون‌های سروتونین در برابر neurodegeneration آسیب‌پذیر هستند بنابراین انتقال‌دهنده‌های عصبی زمانی که این نورون‌ها می‌میرند و سطوح سروتونین بالا می‌روند گم می‌شوند . هرچه پیرتر باشند احتمال بیشتری وجود دارد که فرد سطح سروتونین را کاهش دهد . به گفته محققان ، محققان دریافتند که افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف تا ۳۸ درصد کم‌تر در مغز خود در مقایسه با هر یک از کنترل‌های سالم متناسب با سن خود تشخیص داده می‌شوند . و نه یک فرد با اختلال شناختی خفیف سطوح بالاتری از sert در مقایسه با کنترل سالم آن‌ها داشت .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.