شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

محققان

جامع ترین سایت روانشناسی

محققان

۸۵۸ بازديد
محققان کشف بزرگی از مغز را در مبارزه با Multiple متعدد انجام می‌دهند .
مبدا :
دانشگاه Queen's ، بلفاست
خلاصه :
دانشمندان کشف کرده‌اند که سلول‌های ویژه‌ای از سیستم ایمنی ، بازیگران اصلی در ترمیم مغز هستند - یک پیشرفت بنیادی که می‌تواند در درمان اختلالات عصبی ناتوان‌کننده‌ای از جمله چند Sclerosis ( MS ) انقلابی ایجاد کند .
دانشمندان علوم Belfast بلفاست دریافته اند که سلول‌های ویژه‌ای از سیستم ایمنی ، بازیگران اصلی در تعمیر مغز هستند - - یک پیشرفت بنیادی که می‌تواند انقلابی در درمان اختلالات عصبی ناتوان‌کننده‌ای از جمله چند Sclerosis ( MS ) انقلابی ایجاد کند .
مطالعه انجام‌شده توسط دکتر ایوان Dombrowski و دکتر دنیس فیتزجرالد در موسسه تجربی پزشکی تجربی در دانشگاه Queen's بلفاست به عنوان یک مطالعه برجسته در تفسیر اسرار چگونگی آسیب دیدن مغز مورد استقبال قرار گرفته‌است . این امر در مبارزه با MS حیاتی است که ۲.۳ میلیون نفر جمعیت جهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و ۴، ۵۰۰ نفر را در ایرلند شمالی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
MS رایج‌ترین بیماری عصبی موثر بر بزرگسالان جوان است و نتیجه آسیب به میلین ، غلاف محافظ اطراف فیبرهای عصبی سیستم عصبی مرکزی - - مغز ، نخاع و عصب بینایی است . در MS ، سیستم ایمنی به اشتباه به غلاف میلین ، الیاف عصبی را در مغز و نخاع حمله می‌کند که می‌تواند منجر به علائمی نظیر کاهش بینایی ، درد ، خستگی و فلج شود .
تا به حال ، درمان پزشکی می‌تواند عود کند ، اما نمی‌تواند آسیب‌های وارده به این بیماری را معکوس کند . جنبه هیجان‌انگیز این پژوهش جدید این است که این تیم اثرات سودمند سلول‌های ایمنی در ترمیم میلین را کشف کرده‌است که دارای پتانسیل برای آسیب رساندن به میلین هستند . این مطالعه هم‌کاری بین‌المللی از جمله متخصصانی در کمبریج ، سان‌فرانسیسکو ، ادینبورگ ، Maynooth و نیس بود .
پیشرفت حاصل از این تحقیق که در علم اعصاب طبیعت منتشر شده‌است نشان می‌دهد که پروتئینی که توسط سلول‌های ویژه‌ای در سیستم ایمنی ایجاد می‌شود سلول‌های بنیادی brain's را تحریک می‌کند تا در oligodendrocytes که میلین را تعمیر می‌کنند بالغ شوند .
این کشف به این معنی است که پژوهشگران اکنون می‌توانند از این دانش جدید برای توسعه دارویی استفاده کنند که این سلول‌های خاص را تقویت کرده و یک گروه کاملا ً جدید از درمان را برای آینده توسعه دهد .
دکتر Dombrowski که نویسنده اصلی این گزارش است ، در مورد اهمیت تحقیقات جدید توضیح داد : " در Queen's ما یک روش منحصر به فرد و تازه برای کشف اینکه چگونه سیستم ایمنی محرک ترمیم مغز است را اتخاذ می‌کنیم . این دانش برای طراحی درمان‌های آتی برای مقابله با بیماری‌های عصبی مثل MS ، به روش جدید - - تعمیر آسیب به جای کاهش حملات ضروری است . در آینده ، ترکیب این رویکردها پیامدهای بهتری برای بیماران خواهد داشت ."
نویسنده ارشد این مطالعه ، دکتر دنیس فیتزجرالد از Queen's ، شرایطی مشابه MS را تجربه کرده‌است که او ۲۱ ساله بود و باید یاد بگیرد که دوباره راه برود .
دکتر فیتزجرالد با اشاره به یافته‌ها گفت : " این تحقیق پیشگام که توسط تیم ما در Queen's رهبری می‌شود، یک هم‌کاری مهیج از دانشمندان ارشد در رشته‌های مختلف در کمبریج ، سان‌فرانسیسکو ، ادینبورگ ، Maynooth و نیس است . با کنار هم قرار دادن این متخصصان از زیست‌شناسی ، علوم اعصاب و زیست‌شناسی سلولی که ما قادر به انجام این اکتشاف برجسته بوده‌ایم .
این یک گام مهم به جلو در درک این مساله است که مغز و نخاع به طور طبیعی تعمیر شده‌اند و پتانسیل درمانی جدیدی برای بازسازی میلین در بیماران ایجاد می‌کنند . ما به هم‌کاری با یکدیگر برای پیشبرد دانش و سوق دادن مرزه‌ای دانش علمی برای منافع بیماران و جامعه ، در تلاشی برای تغییر زندگی برای بهتر ، در سراسر جهان ادامه می‌دهیم ."
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.