پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

سکته

جامع ترین سایت روانشناسی

سکته

۸۷۴ بازديد
در گفتار پن , نوعی اختلال زبانی که معمولا ً در بیماران سکته مغزی تشخیص داده می‌شود , ممکن است صرفا ً یک مساله زبانی نباشد .
این مطالعه به بدن رو به رشد تحقیق اضافه می‌کند که سایر کارکرده‌ای شناختی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که پیامدهای آسیب مغزی در این بیماران ممکن است گسترده‌تر از تصور اولیه باشد .
استادیار علوم ارتباطات و اختلالات در ایالت پن و محقق اصلی این مطالعه گفت : " این یافته‌ها قابل‌توجه هستند , زیرا آن‌ها می‌توانند بر چگونگی درمان بیماران با عدم تشخیص تاثیر بگذارند . "
بینا نه تنها یک نقص زبانی تلقی می‌شود , بلکه به عنوان حوزه‌ای که ما شروع به در آغوش گرفتن این مفهوم می‌کنیم که زبان از دیگر عملکردها متمایز نیست و واقعا ً با بسیاری از کارکرده‌ای دیگر هماهنگ است . "
یافته‌ها در ویرایش فوریه مرزه‌ای علم اعصاب انسانی پدیدار شد .
این اختلال ناشی از آسیب به بخش‌هایی از مغز است که زبان را کنترل می‌کند . شایع‌ترین علت نارساخوانی , ضربه است . خواندن و درک کلمات گفتاری و دشواری خواندن و نوشتن مشکل است .
مطالعه افراد بزرگ‌سال مبتلا به نارساخوانی در مقایسه با بزرگسالان سالم , نشان می‌دهد که مسایل ممکن است فراتر از بخش‌های زبانی مغز گسترش یابد و بنابراین نیاز به برنامه‌های مداخله‌ای اضافی برای اطمینان از بهبودی کامل بیماران دارد .
آن‌ها به طور خاص داده‌های fmri را مورد مطالعه قرار دادند, به این معنی که افراد بیدار بودند , اما هیچ کاری انجام نمی‌دادند .
او گفت : " مناطق درگیر در شنوایی , چشم‌انداز , پردازش حرکتی , توجه و کارکرده‌ای اجرایی مانند سازمان و برنامه‌ریزی - حتی زمانی که در حال استراحت هستند - هنوز همه با یکدیگر ارتباط دارند و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند . "
با این حال در مغز افراد با عدم درک زبان, شبکه‌های درگیر در شنوایی , پردازش حرکتی , توجه و کارکرده‌ای اجرایی به شدت به همان شبکه در گروه کنترل متصل نبودند .
" مناطق در این شبکه‌ها به اندازه بزرگسالان سالم همان سن با هم حرف نمی‌زنند , حتی در شبکه‌هایی که آسیب مغزی رخ نمی‌دهد . این امر نشان‌دهنده مشکلات گسترده فراتر از محل خاص آسیب است که ممکن است مشکلاتی را در کل سیستم ایجاد کند , نه تنها در شبکه‌هایی که آسیب خاصی دارند . "
این مطالعه یکی از بخش‌های اولیه شواهد تصویربرداری عصبی برای حمایت از یک رویکرد گسترده‌تر در درمان صرع است .
" هنگامی که ما به دنبال راه‌هایی برای کمک به مردم در فهم عملکرد زبان خود هستیم , باید به کل سیستم مغز بنگریم و در مورد جنبه‌هایی از شناخت مانند توجه و حافظه و اینکه چگونه ممکن است بر بهبود عملکرد زبان تاثیر بگذارند , فکر کنیم . "
داروها و اهداف بالقوه برای ترمیم مغز
منبع :
چند
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید , محققان داروهایی را کشف کرده‌اند که مسیرهای سیگنالی را فعال می‌کنند که منجر به انواع سلول‌های مغز بالغ خاص از سلول‌های بنیادی در مغز موش می‌شوند . این نتایج ممکن است راه‌های جدیدی را برای توسعه دارو با هدف درمان بیماری‌های دژنراتیو مغزی باز کنند .
محققان داروهایی را کشف کرده‌اند که مسیرهای سیگنالی را فعال می‌کنند که منجر به انواع سلول‌های مغز بالغ خاص از سلول‌های بنیادی در مغز موش می‌شوند . این نتایج ممکن است راه‌های جدیدی را برای توسعه دارو با هدف درمان بیماری‌های دژنراتیو مغزی باز کنند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.