جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

آزمون

جامع ترین سایت روانشناسی

آزمون

۸۸۶ بازديد
آزمون تعادل بینش را در بیماری اسکیزوفرنی بهبود می‌بخشد
منبع :
مرکز اعتیاد و بهداشت روانی
خلاصه :
یک نشانه مشترک از اسکیزوفرنی - - عدم آگاهی از اینکه بیمار هستید - می‌تواند به طور موقت با استفاده از تست تعادلی که بخشی از مغز را با آب سرد تحریک می‌کند , درمان شود .
یک نشانه مشترک از اسکیزوفرنی - - عدم آگاهی از اینکه بیمار هستید - می‌تواند به طور موقت با استفاده از تست تعادلی که بخشی از مغز را با آب سرد تحریک می‌کند , درمان شود . این مطالعه در زمینه روانشناسی منتشر شده‌است .
دکتر فیلیپ اصیل بکوا , متخصص بالینی موسسه تحقیقات بهداشت روانی خانواده کمپبل در موسسه تحقیقات بهداشت روانی خانواده کمپبل , می‌گوید که بیش از ۸۰ درصد از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی , بینش را به بیماری خود آسیب رسانده‌اند, که دلیل اصلی این بیماری است و به دنبال درمان نیستند . فقدان بینش بسیار مشکل است زیرا به درمان‌های روان‌شناختی یا دارو پاسخ نمی‌دهد . نتیجه آن , بهداشت ضعیف و احتمال بالای بستری بودن یا تجربه بی‌ثباتی مسکن است .
این آزمون ایده استفاده از این آزمون را برای شیزوفرنی براساس تحقیقات در بیماران فلج شده با آسیب مغزی که آگاهی از ناتوانی آن‌ها را نداشت , طراحی کرد . آزمایش تحریک دهلیزی , شامل آبیاری مجرای گوش با آب در دماهای متغیر است و معمولا ً در آزمون‌های سیستم دهلیزی یا تعادل بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد . این روش می‌تواند نواحی مختلف مغز شامل نواحی مرتبط با فقدان بینش را تحریک کند که توسط مطالعات تصویربرداری مغز تایید شده‌است . در بیماران سکته مغزی با آسیب نیم‌کره راست , آب سرد به طور موقت منجر به آگاهی از فلج شده‌است .
نتایج در بین افراد مبتلا به اسکیزوفرنی نوید بخش بود .
" آب سرد در گوش چپ , آگاهی و آگاهی بیماران از اسکیزوفرنی را به طور قابل‌توجهی افزایش داد , که در مقایسه با تیمار شاهد یا پلاسبو با استفاده از آب دمای اتاق , 10 دقیقه پس از آزمایش اندازه‌گیری شد . " اندکی بعد این بینش تقلیل یافته بود . اما در گوش راست , تیمار آب سرد بینش را بدتر کرد .
روش کار : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی دوسوکور بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به اختلال طیف اسکیزوفرنی انجام شد . شرکت کنندگان در این مطالعه به صورت تصادفی , یکی از سه شرایط آب سرد در گوش چپ , سرما در گوش راست و روش شم که در آن آب در دمای بدن بود , داده شدند . روش کار : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی دو سوکور انجام شد . این مقیاس برای ثبت تغییرات ظریف در بینش در طول یک دوره کوتاه طراحی شده‌است .
او می‌گوید : " با این نتایج نوید بخش , ما در حال آغاز تحقیقات جدید با هدف ایجاد دوره آگاهی بیشتر , با استفاده از یک دستگاه جدید هستیم که این روند را بسیار راحت‌تر می‌کند . "
برای این منظور , او یک دستگاه جدید , یک هدست دهلیزی ( هدست دارای دما ) را آزمایش می‌کند . این دستگاه ساخته شد . برخلاف آزمون آب , این دستگاه برای مصارف خانگی طراحی شده‌است و نیاز به آب یا متخصص آموزش‌دیده دارد . مطالعه شرکت کنندگان این شکل از تحریک حرارتی را طی چندین روز متوالی دریافت خواهند کرد تا ببینند آیا منجر به بهبود مداوم در آگاهی از بیماری می‌شود یا خیر.
خواندن ممکن است صرفا ً یک اختلال زبانی نباشد .
منبع :
پن استیت
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید , یک اختلال زبانی که معمولا ً در بیماران سکته مغزی تشخیص داده می‌شود , ممکن است صرفا ً یک مساله زبانی نباشد .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.