جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ضربه مغزی

جامع ترین سایت روانشناسی

ضربه مغزی

۸۵۲ بازديد
بازیکنان راگبی زن یک فصل عادی از بازی را در مغز نشان می‌دهند .
مبدا :
دانشگاه غربی اونتاریو
خلاصه :
محققان نشان داده‌اند که یک فصل عادی بازی می‌تواند باعث تغییراتی در مغز شود که شبیه به تغییرات ناشی از ضربه مغزی ، با این حال کم‌تر است . محققان با استفاده از طیف‌سنجی رزونانس مغناطیسی ، در ابتدای فصل خود به سطوح متابولیت هایی در مغز بازیکنان تیم راگبی زن در آغاز فصل خود ، بعد از ضربه مغزی و دوباره در پایان فصل نگاه کردند .
محققان در دانشگاه غربی نشان داده‌اند که یک فصل عادی بازی می‌تواند باعث تغییراتی در مغز شود که شبیه به تغییرات ناشی از ضربه مغزی ، با این حال کم‌تر است . محققان با استفاده از طیف‌سنجی رزونانس مغناطیسی ، در ابتدای فصل خود به سطوح متابولیت هایی در مغز بازیکنان تیم راگبی زن در آغاز فصل خود ، بعد از ضربه مغزی و دوباره در پایان فصل نگاه کردند .
دکتر رابرت Bartha ، دکترای دانشکده پزشکی Western's Schulich و دانشمند در موسسه تحقیقات Western's Robarts گفت : " آنچه که ما فهمیدیم این است که بازیکنان دچار ضربه مغزی شده در طی فصل کاهش بزرگی در سطح متابولیت های به نام glutamine داشته‌اند .
glutamine یکی از بخش‌های مهم چرخه حیات گلوتامات در مغز است و کاهشی در glutamine نشان می‌دهد که ممکن است یک تغییر در این چرخه گلوتامات باشد . تحت برخی شرایط ، می ‌توان از آن به عنوان یک بس‌تر انرژی استفاده کرد ، بنابراین اگر مغز نیاز به انرژی زیادی دارد ، می‌تواند از برخی از the ها برای استفاده از سلول‌ها استفاده کند ."
دیگر یافته این بود که این تغییرات متابولیت حتی پس از اینکه نمرات بالینی برای ضربه مغزی به حالت عادی بازگشته بود و ورزش‌کاران برای بازی باز می‌گشتند ، ادامه داشت . نویسندگان مطالعه نشان می‌دهند که این معیارها ممکن است نسبت به آسیب‌های مغزی حساسیت بیشتری داشته باشند و می‌توانند به ارزیابی بهبود آسیب مغزی ناشی از ضربه مغزی کمک کنند .
ویدیو محققانی که در حال بحث درباره کار آن‌ها هستند را می‌توان در : https: / /youtu.be / HC۹-۷۴rx۴MM یافت .
با مطالعه ورزش‌کاران در سطح پایه قبل از شروع فصل ، Bartha و نامزد دکترای امی Schranz قادر به مقایسه سوژه‌ها با خودشان به جای گروه کنترل بودند ، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تغییرات بسیار ظریفی را ببینند .
Schranz گفت : " ما تیم راگبی زنان در دانشگاه غربی را مطالعه کردیم و این تیم به طور خاص به این دلیل انتخاب شد که زنان در این زمینه تخصص دارند .
داشتن یک داروساز در اثر سکته مغزی اداره کنترل مواد مخدر حیاتی را سرعت می‌بخشد
مبدا :
سیستم بهداشت دانشگاه Loyola
خلاصه :
در درمان بیماران سکته ، هر دقیقه به حساب می‌آید. یک دارو به نام rtPA گاهی اوقات می‌تواند یک ضربه را در مسیر خود متوقف کند . اکنون یک مطالعه جدید نشان داده‌است که داشتن یک داروساز در کنار بس‌تر patient's می‌تواند زمان اجرای آن را با میانه ۲۳.۵ دقیقه کاهش دهد .
It's گاهی ممکن است با دادن دارو به نام rtPA که جریان خون در مغز را احیا می‌کند ، یک ضربه را در مسیر خود متوقف کند .
هرچه سریع‌تر باشد ، نتیجه بهتر خواهد بود . در حال حاضر مطالعه پزشکی Loyola دریافته است که داشتن یک داروساز در کنار بس‌تر patient's می‌تواند زمان اجرای آن را تا ۲۳.۵ دقیقه کاهش دهد .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.