جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

گردآوری

جامع ترین سایت روانشناسی

گردآوری

۸۷۰ بازديد
ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه بود .
نتایج این مطالعه نشان داد که مردان و زنان مبتلا به میگرن با اورا در معرض خطر مرگ از همه علت‌ها , بیماری‌های قلبی و سکته قرار داشتند , در حالی که مبتلایان به میگرن بدون هاله در معرض خطر قرار نداشتند .
علاوه بر این, این مطالعه می‌گوید زنانی که تجربه میگرن را تجربه می‌کنند در معرض خطر بیشتری از مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی یا سرطان قرار دارند . محققان می‌گویند : " با این حال , باید دید که کدام بیماری باعث افزایش خطر ابتلا به میگرن می‌شود . "
محققان نتیجه می‌گیرند که ریسک فردی که مبتلایان به میگرن با آن مواجه هستند کم است و تلاش‌ها برای کاهش مرگ و میر بیماری‌های قلبی باید بر روی عوامل خطر متعارف مانند فشار خون بالا , سیگار کشیدن و کلسترول بالا بدون توجه به وضعیت میگرن متمرکز باشد .
آن‌ها خواستار تحقیقات بیشتر درباره ارتباط بین میگرن و مرگ از بیماری‌های قلبی و عروقی و دیگر عوامل هستند . آن‌ها اضافه می‌کنند : " در نهایت , مطالعات برای تعیین اینکه آیا کاهش تعداد حملات با درمان پیشگیرانه میگرن ممکن است خطر بیماری‌های قلبی - عروقی را کاهش دهد , مورد نیاز است . "
مقاله دوم , که در مجله پزشکی بریتانیا نیز به صورت آنلاین منتشر شده‌است, دریافته است که مبتلایان به میگرن با اورا در خطر بیشتری از سکته مغزی قرار دارند ( خونریزی در مغز رخ می‌دهد ) . این حساب برای حدود 90 / 58 % از همه ضربه است . با این حال , دکتر توبیاس زنی , مدیر تحقیقات در باره , استدلال می‌کند که ریسک همچنان پایین است و تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته‌ها مورد نیاز است .
دکتر کلاوس برگر از دانشگاه آلمان در آلمان یک سرمقاله برای همراهی با اولین مطالعه و پرسش‌هایی نوشته‌است که آیا پزشکان باید در مورد خطرات مرتبط با میگرن با اورا به بیماران اطلاع دهند . برگر استدلال می‌کند که " برای بسیاری از افراد اطلاعات باعث ایجاد مقدار زیادی اضطراب می‌شود , اگرچه دیگران ممکن است از این فرصت برای اصلاح سبک زندگی و عوامل خطر استفاده کنند " و اینکه " متخصصان بالینی باید به دقت تصمیم بگیرند که آیا خطرات مربوط به این وضعیت را بررسی کنند یا خیر . " "
زمانی که زمان نمایش به یک درد تبدیل می‌شود
منبع :
اروپای مرکزی
خلاصه :
میزان مصرف نوجوانان در مقابل صفحه‌های تلویزیون و مانیتور با شکایات جسمانی همراه بوده‌است . مطالعه گسترده ‌تری نسبت به نوجوانان نوردیک نشان داده‌است که مشاهده تلویزیون , استفاده از کامپیوتر و بازی رایانه‌ای ( time ) همواره با درد کمر و سردردهای مکرر همراه بوده‌است .
میزان مصرف نوجوانان در مقابل صفحه‌های تلویزیون و مانیتور با شکایات جسمانی همراه بوده‌است . مطالعه گسترده ‌تری نسبت به نوجوانانی که در مجلات دسترسی آزاد منتشر شده‌اند , نشان داده‌است که مشاهده تلویزیون , استفاده از کامپیوتر و بازی رایانه‌ای ( time ) به طور مداوم با درد کمر و سردردهای مکرر همراه است .
دانشگاه برگن , نروژ , از دانشگاه برگن , نروژ با یک گروه بین‌المللی از محققان برای مطالعه ارتباط بین زمان صفحه نمایش و کمر درد کار کرد . او گفت : " شیوع بالای شکایات جسمانی مانند درد کمر , گردن و درد شانه و سردرد برای جمعیت بزرگ‌سال گزارش شده‌است . به موازات این , نوجوانان مقدار زیادی از زمان را بر روی فعالیت‌های مبتنی بر صفحه نمایش می‌دهند , مانند تلویزیون , بازی‌های کامپیوتری , یا انواع دیگر سرگرمی مبتنی بر کامپیوتر . "
محققان دریافتند که بین انواع خاص فعالیت مبتنی بر صفحه و شکایات جسمانی خاص , به جز سردرد در دختران , ارتباط کمی وجود دارد که به نظر می‌رسد به ویژه با استفاده از کامپیوتر و مشاهده تلویزیون همراه باشد , اما نه بازی . این نشان می‌دهد که شکایات جسمانی مربوط به نوع فعالیت مبتنی بر صفحه نیست , بلکه به مدت و جنبه‌های ارگونومیک این فعالیت‌ها بستگی دارد .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.