جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

کشت

جامع ترین سایت روانشناسی

کشت

۸۸۵ بازديد
۱ .
کشت سلولی و آزمایش‌ها درون شیشه‌ای نشان داد که این سلول‌ها در نورون‌های خاصی از مغز وجود دارند . وی می‌گوید : " ما نشان دادیم که این بیماری در ساختارهای عصبی خاصی است که با مسیرهای درد میگرن و درد ارتباط دارند . "
پسر نویسنده ارشد , یک استاد دانشگاه مونترال و مدیر مرکز تحقیقات بیمارستان سنت جاستین , توضیح می‌دهد : " این یک یافته بسیار مهم است زیرا فعال شدن نورون‌های گانگلیون گردنی, مرکز توسعه میگرن است و افزایش فعالیت این نورون‌ها می‌تواند به طور منطقی خطر ایجاد یک حمله میگرن را افزایش دهد . " در حالی که جهش‌های تک نوکلئوتیدی تنها در تعداد کمی از مبتلایان به میگرن حضور دارند , به این دلیل که ما معتقدیم که تجویز دارو به کنترل تحریک‌پذیری سلول‌های عصبی کمک می‌کند . "
درباره میگرن
میگرن , سردردهای مزمن ناتوان‌کننده هستند که می‌توانند ساعت‌ها و یا چند روز موجب درد شوند . آن‌ها می‌توانند در سال‌های اولیه نوجوانی شروع شوند و ممکن است توسط بسیاری از مسائل از جمله استرس , بو , غذاهای خاص , الکل , و غیره شروع شوند .
این مطالعه توسط ژنوم کانادا , کبک ژنوم , داروهای درمانی , موسسه تحقیقات پزشکی و شورای تحقیقات مهندسی و علوم طبیعی کانادا انجام شد .
مطالعه نشان می‌دهد که دادن آسپرین از طریق وریدی بی‌خطر و موثر است .
منبع :
آکادمی علوم اعصاب آمریکا
خلاصه :
مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسپرین , به صورت تزریق وریدی ( iv ) ممکن است یک گزینه ایمن و موثر برای افراد بستری برای سردرد شدید یا میگرن باشد .
مطالعه جدید نشان می‌دهد که آسپرین , به صورت تزریق وریدی ( iv ) ممکن است یک گزینه ایمن و موثر برای افراد بستری برای سردرد شدید یا میگرن باشد .
این تحقیقات در آکادمی پزشکی مغز و اعصاب آمریکا منتشر خواهد شد .
نویسنده مطالعه پیتر جی . md , دکترای , با دپارتمان عصب‌شناسی , دانشگاه کالیفرنیا , سانفرانسیسکو و عضو آکادمی علوم اعصاب آمریکا . نتایج ما نشان می‌دهد که استفاده از درمان برای افراد مبتلا به سردرد یا میگرن ممکن است مقرون‌به‌صرفه , ایمن و آسان باشد . برنامه " صبور " تنها برای افرادی در دسترس است که تمام درمان‌های جایگزین را امتحان کرده و واجد شرایط آزمایش بالینی نیستند .
مواد و روش‌ها : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . از آن دو نفر زن بودند . تنها سه نفر سردرد مزمن داشتند , وضعیتی که سه ماه یا بیشتر در ماه سردرد داشت . بیشتر آن‌ها مبتلا به میگرن بودند .
شرکت کنندگان دوزهای یک گرم آسپرین با میانگین پنج دوز دریافت کردند . در مجموع حدود شش درصد افراد عوارض جانبی را تجربه کردند که هیچکدام از آن‌ها جدی تلقی نمی‌شدند . عوارض جانبی شامل تهوع , درد ناشی از ورود و استفراغ بود .
قبل و بعد از درمان , شرکت کنندگان در یادداشت‌های روزانه ساعتی را درباره درد خود می‌نوشتند . مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به سردرد شدید انجام شد . همچنین از نظرات شرکت کنندگان در کنار یادداشت‌های پرستاران برای ارزیابی اثربخشی آسپرین استفاده شد .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.