جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

سلولها

جامع ترین سایت روانشناسی

سلولها

۸۵۸ بازديد
اولین پیوند ژنتیکی با میگرن معمولی
منبع :
ای .
خلاصه :
محققان اولین عامل خطر ژنتیکی مرتبط با انواع شایع میگرن را یافته‌اند . این تیم دریافت که بیماران با نوع دی ان ای خطر بیشتری برای ابتلا به میگرن دارند و پیشنهاد می‌کنند که تجمع یک ماده شیمیایی به نام گلوتامات در اتصالات سلول عصبی در مغز ممکن است نقشی کلیدی در آغاز حملات میگرن داشته باشد . این تحقیق در را برای مطالعات جدید به میگرن در انسان‌ها باز می‌کند .
هم‌کاری گسترده محققان عامل خطر ژنتیکی اول مرتبط با انواع شایع میگرن است . محققان , که به داده‌های ژنتیکی بیش از ۴۰۰ نفر نگاه کردند , بینش‌های جدیدی به محرک‌ها برای حملات میگرن ارائه کرده‌اند و امیدوارند که تحقیقات آن‌ها در را برای درمان‌های جدید باز کنند تا از حملات میگرن جلوگیری کنند .
این تیم دریافت که بیماران با یک نوع خاص از dna روی کروموزوم بین دو ژن - - - - - - - - - - - - - - - خطر بیشتری برای ابتلا به میگرن دارند . این تیم همچنین یک توضیح بالقوه برای این ارتباط کشف کرد . به نظر می‌رسد که واریانت های dna مربوطه , سطوح گلوتامات را تنظیم می‌کند که به عنوان یک انتقال‌دهنده عصبی شناخته می‌شود که پیام‌های بین سلول‌های عصبی در مغز را منتقل می‌کند . نتایج نشان می‌دهد که تجمع گلوتامات در اتصالات سلول عصبی در مغز می‌تواند نقش کلیدی در شروع حملات میگرن داشته باشد . جلوگیری از ایجاد گلوتامات در سیناپس شاید یک هدف امیدوار کننده برای درمان‌های نوین برای تسکین بار بیماری باشد .
میگرن تقریبا ً یکی از شش زن و یکی در دوازده مرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و تخمین زده شده‌است که شایع‌ترین اختلال مغزی در جامعه در اتحادیه اروپا بوده و گزارش آمریکا هزینه‌های اقتصادی خود را شبیه به دیابت نوع ۱ نشان می‌دهد .
اگرچه محققان در گذشته جهش‌های ژنتیکی را توصیف کرده‌اند که منجر به بروز انواع نادر و شدید میگرن می‌شوند , این اولین بار است که یک تیم یک متغیر ژنتیکی را شناسایی کرده‌است که باعث ایجاد فرم مشترک می‌شود .
دکتر عاطف عبید , رئیس کنسرسیوم بین‌المللی سردرد سردرد در موسسه تراست " سنر ", که این مطالعه را به عهده گرفت , گفت : " این نخستین بار است که ما توانستیم به ژنوم هزاران تن از مردم سرک بکشیم و سرنخ‌های ژنتیکی برای درک میگرن مشترک بیابیم . "
" مطالعات این نوع تنها از طریق هم‌کاری بین‌المللی در مقیاس بزرگ امکان پذیر است - - گرد هم آوردن ثروت داده‌ها با تخصص و منابع مناسب - تا بتوانیم این نوع ژنتیکی را انتخاب کنیم . این کشف دره‌ای جدیدی را برای درک بیماری‌های مشترک انسان باز می‌کند . "
محققان آنچه را که به عنوان مطالعه انجمن گسترده ژنوم شناخته می‌شود , انجام دادند تا بر روی انواع ژنوم که مستعد میگرن هستند , زوم کنند . این تیم ژنوم بیش از ۴۰۰ هزار نفر از فنلاند , آلمان و هلند را در مقایسه با ژنوم بیش از ۴۰۰ فرد مبتلا به میگرن با بیماران مبتلا به میگرن مقایسه کرد . این تیم برای تایید ارتباط خود , ژنوم یک گروه دوم را با تعداد بیشتری از افراد سالم مقایسه کرد .
تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که یک تنوع dna که بین ژن‌های کلون و aeg و aeg یافت می‌شود, با افزایش حساسیت به میگرن مشترک مرتبط است . به نظر می‌رسد که متغیر , فعالیت ژن محرک / aeg را در سلول‌ها تغییر می‌دهد , که فعالیت ژن کدکننده را تنظیم می‌کند . این بیماری قبلا ً با سایر بیماری‌های نورولوژیک مانند صرع , اسکیزوفرنی و اختلالات اضطرابی و اضطراب مرتبط بوده‌است .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.