جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

سلول

جامع ترین سایت روانشناسی

سلول

۸۵۱ بازديد
نویسنده ارشد دانشگاه اولم , آلمان ( قبلا در دانشگاه کولونی , جایی که تحقیق خود را برای این مطالعه انجام داد , می‌گوید : " اگر چه ما می‌دانستیم این ژن نقش حیاتی در فرآیندهای نورولوژیکی در انسان و به طور بالقوه در توسعه میگرن دارد . این تحقیق در را برای مطالعات جدید برای بررسی عمق در بیولوژی این بیماری و چگونگی اعمال این تغییر در شرایط خاص باز می‌کند . "
مولفان هشدار می‌دهند که مطالعه بیشتر , هم به نوع دی ان ای و هم تاثیر تنظیمی آن بر ژنه‌ای مجاور آن , برای روشن کردن مکانیسم وقوع حملات میگرن و تحقیقات بیشتر برای یافتن عوامل ژنتیکی کمک‌کننده بیشتر مورد نیاز است . نویسندگان همچنین پیشنهاد می‌کنند که نمونه‌های جمعیتی گسترده‌تر باید مورد بازجویی قرار گیرند .
او می‌گوید : " اگر چه بیماران در این مطالعه همگی مبتلا به میگرن بودند , اما تا حد زیادی از کلینیک‌های تخصصی سردرد استخدام شده‌بودند . " او گفت : " از آنجا که آن‌ها به کلینیک‌های سردرد می‌روند , احتمالا ً تنها پایان افراطی آن‌هایی هستند که دچار میگرن مشترک هستند . در آینده باید به انجمن‌ها در کل جمعیت نگاه کنیم , از جمله افرادی که کم‌تر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند . "
هم‌کاری بین بیش از ۵۰۰ مرکز از سراسر جهان که توسط کنسرسیوم بین‌المللی سردرد سردرد منتشر شد , این یافته‌ها را ایجاد کرد .
درباره میگرن
سازمان بهداشت جهانی میگرن را به عنوان یک اختلال سردرد تعریف می‌کند که در آن داروهای تحریک‌کننده درد حول اعصاب و رگ‌های خونی در سر آزاد می‌شوند . میگرن به طور معمول در دوران بلوغ شروع می‌شود و تحت‌تاثیر قرار دادن افراد در سنین بین ۶ تا ۱۲ سالگی است . افراد مبتلا به میگرن اغلب یک‌بار در ماه حمله می‌کنند , اما فرکانس می‌تواند بین سالی یک‌بار و هفته‌ای یک‌بار تعیین شود .
حمله میگرن در یک بزرگ‌سال می‌تواند بین چند ساعت تا دو یا سه روز طول بکشد . درد متوسط یا شدید است و یا می‌تواند به یک سمت مغز یا تپش باشد . حمله میگرن ممکن است با حالت تهوع همراه باشد و ممکن است تحمل سطوح طبیعی نور و صدا را ایجاد کند . سطح نرمال فعالیت جسمانی ممکن است شدت علائم را افزایش دهد . حملات میگرن در کودکان به احتمال زیاد باعث تهوع و طول مدت می‌شود .
تحقیقات نشان می‌دهند که مبتلایان به میگرن خطر مرگ از بیماری قلبی و سکته را دارند .
منبع :
bmj - مجله پزشکی بریتانیا
خلاصه :
طبق تحقیقات جدید , افرادی که از میگرن با رایحه ( اختلالات بصری یا حسی موقت قبل یا در حین سردردهای میگرنی ) رنج می‌برند , در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته هستند .
طبق تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا , افرادی که از میگرن با هاله ( اختلالات موقت بصری یا حسی قبل یا در حین سردردهای میگرنی ) رنج می‌برند , در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته هستند .
این اولین مطالعه بزرگ بر پایه جمعیت است که ارتباط بین میگرن و مرگ و میر کلی و همچنین مرگ و میر ویژه را نشان می‌دهد .
یافته‌ها حاکی از آن است که میگرن , به ویژه با اورا , با مرگ ناشی از بیماری قلبی همراه است . با این حال , محققان تاکید می‌کنند که ریسک فردی برای بیمار مبتلا به میگرن کم است .
نویسندگانی که از دانشگاه ایسلند به دست می‌آیند , تاثیر حملات میگرن نیمه عمر را در مردان و زنانی که بین دو زن و مرد متولد شد , ارزیابی کردند . در مجموع , تیم تحقیق بیش از ۴۰ سال اطلاعات را با پی‌گیری چند ساله مورد بررسی قرار داد.
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.