پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

اختلالها

جامع ترین سایت روانشناسی

اختلالها

۸۳۵ بازديد
راجر چو چانگ , استادیار پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی و علوم اورگان و مدیر توسعه دستورالعمل‌های بالینی در انجمن درد آمریکا گفت که استفاده از داروهای otc مانند ایبوپروفن برای درمان میگرن مرسوم است .
چو گفت : " مبتلایان به میگرن واقعا ً در کاری که انجام می‌دهند فرق دارند , به این دلیل که شدت و شدت آن بسیار متفاوت است . " افرادی که میگرن نسبتا ً آرامی دارند احتمالا ً از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند و بنابراین افرادی که می‌یابند که کار می‌کنند . "
وی افزود : " آن‌هایی که میگرن شدیدتری دارند و یا مبتلا به میگرن هستند , یا دچار میگرن می‌شوند , اغلب در مطب دکتر می‌مانند و نسخه‌های مختلفی دریافت می‌کنند . "
دری و همکارانش همچنین متوجه شدند که تهوع و نشانه‌های دیگر که معمولا ً میگرن را همراهی می‌کنند در عرض دو ساعت کاهش می‌یابد و شرکت‌کنندگان در مقایسه با دارونما از داروهای نجات استفاده می‌کنند . تنها عوارض جانبی خفیف با ایبوپروفن رخ داد .
بررسی کنندگان اطلاعات کمی را با داروهای دیگر مقایسه کردند و هیچ اطلاعاتی در مقایسه اثربخشی ایبوپروفن با یک ضد تهوع مشاهده نشد .
دو تن از چهار منتقد کار مشاوره قبلی را با شرکت‌های داروسازی مختلف اعلام کردند .
ژن مرتبط با فرم مشترک میگرن کشف شد
منبع :
دانشگاه مونترال
خلاصه :
یک مطالعه بین‌المللی یک ژن مرتبط با میگرن شایع را شناسایی کرده‌است . یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که جهش در ژن پلی پپتید , عملکرد یک پروتئین به نام آنتی ژنی را مهار می‌کند . این بیماری معمولا ً نقش مهمی در ارتباطات سلول‌های عصبی ایفا می‌کند . این مطالعه می‌تواند پیامدهایی برای افرادی داشته باشد که از سردردهای مکرر رنج می‌برند .
یک مطالعه بین‌المللی که توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه آکسفورد انجام شده‌است , ژنی مرتبط با میگرن رایج را شناسایی کرده‌است . یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که جهش در ژن پلی پپتید , عملکرد یک پروتئین به نام آنتی ژنی را مهار می‌کند . این بیماری معمولا ً نقش مهمی در ارتباطات سلول‌های عصبی ایفا می‌کند .
این مطالعه می‌تواند عواقبی برای افرادی داشته باشد که از سردردهای مکرر رنج می‌برند که شامل بیش از ۶ میلیون کانادایی است .
پیش از این , ژنه‌ای میگرن تنها در یک فرم نادر شامل سردرد , همراه با ضعف اندام محدود به یک طرف بدن , یافت شده‌اند . " ما روی انواع شایع میگرن متمرکز شده‌ایم , بدون این ضعف عضلانی , در مطالعه ما , و به ژنه‌ای کنترل‌کننده تحریک‌پذیری مغز نگاه می‌کنیم . "
محققان dna را از مبتلایان به میگرن با افراد غیر مبتلا مقایسه کردند . او می‌گوید : " ما جهشی در ژن نوآور یافتیم که در یک خانواده بزرگ از میگرن با اورا قطع می‌کند . " " وقتی همه افراد خانواده را آزمایش کردیم , همه کسانی که از میگرن رنج می‌بردند نیز جهش داشتند . "
میگرن عارف آن‌هایی هستند که مقدم یا همراه با علایم هشدار حسی یا علایم ( هوا ) هستند , مانند فلاش‌های نور , نقاط کور و یا سوزش در یک بازو یا پا . سردرد پس از آن می‌تواند با حساسیت به نورها , صداها و بوها و همچنین تهوع و استفراغ همراه باشد .
جهش در پروتئین نوترکیب ناقص
جهش باعث تولید یک فرم ناقص از پروتئین می‌شود که عملکرد طبیعی این پروتئین را مختل می‌کند . نتیجه نهایی تغییر در فعالیت الکتریکی سلول‌ها است . " ما اکنون شواهد مستقیم داریم که میگرن یک مشکل تحریک‌پذیری عصبی است و یک مسیر علی کلیدی در میگرن را برجسته کرده‌است " .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.