جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

نورون

جامع ترین سایت روانشناسی

نورون

۸۸۸ بازديد
هارت گفت که انواع دیگر نورون‌ها در مدل‌های جدید als , حتی پس از استرس اکسیداتیو که بسیار شبیه به ویژگی مرگ نورون‌ها در افراد مبتلا به als است , سالم بودند . در مقابل , مدل‌های کرم پیشین خیلی خاص نبودند - - تقریبا ً هر عصب کرم می‌تواند توسط نسخه بیمار ژن sod1 کشته شود .
مدل‌های دقیق کرم
این مدل‌های اولیه کرم با اضافه کردن نسخه‌های اضافی از ژن بیماری بیمار به کرم‌ها ایجاد شدند , که در آن زمان نسخه بیمار از ژن sod1 در سطوح بالا بیان می‌شد . در حال حاضر , به لطف ابزارهای جدید ژنتیکی مانند رادیو و روده , تصحیح مستقیم ژن‌های کرم‌ها و سایر حیوانات مقرون‌به‌صرفه و قابل‌اعتماد است . هارت گفت که این امر به دانشمندان اجازه می‌دهد مدل‌های دقیق ‌تری در مقایسه با اضافه کردن کپی‌های اضافی از یک ژن بسازند .
هدف هارت یک مدل دقیق‌تر بیماری بود که به گروهش اجازه می‌داد اولین وقایع را در als بررسی کند , با استفاده از این ابزارها برای تغییر یک " نامه " برای ژن sod1 که برای ژن sod1 طراحی شده‌بود . کرم‌ها باید مقادیر طبیعی پروتئین و دیگر نسخه‌های ژن اضافی داشته باشند .
این تیم به هدف خود دست یافت و کشف کرد که نورون‌های لمسی - - مشابه نورون‌های آسیب‌دیده در نورون‌ها - - و نورون‌های کولینرژیک - - مشابه نورون‌های ناحیه - - در کرم‌ها به دلایل مختلف تجزیه می‌شوند . آن‌ها تحقیقات بیشتری را روی این مدل‌های کرم انجام خواهند داد .
هارت گفت : " ما اکنون می‌توانیم از این مدل‌های جدید als استفاده کنیم تا پروتئین‌ها و ژن‌هایی را پیدا کنیم که می‌توانیم از آن‌ها برای متوقف‌کردن آن‌ها در کرم‌ها استفاده کنیم . " او قصد دارد از این مدل‌ها برای آزمایش بسیاری از مولکول‌های کوچک مختلف برای داروهای درمانی بالقوه و یافتن ژن‌های دیگر استفاده کند که غیرفعال سازی آن‌ها از بین بردن آن‌ها جلوگیری می‌کند . سپس , همکاران , از جمله آن‌هایی که در آزمایشگاه‌های قهوه‌ای دیگر هستند, می‌توانند این ژن‌ها را در کشت سلول یا سلول انسانی مورد آزمایش قرار دهند .
هارت گفت : " als پیچیده است , می‌توانید ببینید چرا همه را برای فهمیدن این که چه اتفاقی دارد می‌کشد . "
خاطره خواب و بیداری هم همین طور است .
منبع :
دانشگاه بیرمنگام
خلاصه :
مکانیسم‌های مغز مشابه مسئول راه‌اندازی حافظه در خواب و بیداری هستند .
مکانیسم‌های مغز مشابه مسئول راه‌اندازی حافظه در خواب و بیداری هستند .
این مطالعه نور جدیدی را بر فرآیندهایی که توسط مغز برای " فعال کردن خاطرات " در طول خواب و تحکیم آن‌ها استفاده می‌شود , روشن می‌کند تا بتوانند بعدا ً بازیابی شوند .
اگرچه اهمیت خواب در ایجاد ثبات خاطرات یک مفهوم کاملا ً تثبیت‌شده است , اما مکانیسم‌های عصبی که این امر را تحت پوشش قرار می‌دهند هنوز به خوبی شناخته‌نشده است .
در این مطالعه که در گزارش‌های سلولی منتشر شده‌است , دانشمندان برای اولین بار در انسان‌ها قادر به نشان دادن الگوهای عصبی متمایزی در مغز بوده‌اند که زمانی که خاطرات خاص را به یاد می‌آورند , در حین خواب دوباره ظاهر می‌شوند .
یافته‌ها شواهد بیشتری از اثرات مفید خواب بر شکل‌گیری حافظه را فراهم می‌کند .
درک پیچیده از این مکانیزم‌ها , درک ما از چگونگی تشکیل خاطرات را افزایش می‌دهد . این می‌تواند در نهایت به دانشمندان کمک کند تا پایه‌های اختلالات حافظه مانند آلزایمر را کشف کنند و منجر به توسعه مداخلات تقویت حافظه شوند .
تیم در هم‌کاری با محققان موسسه تحقیقاتی در هلند , از تکنیکی به نام فعال شدن حافظه فعال استفاده کرد که به تقویت حافظه مشهور است . در این آزمایش , که قبلا ً آموخته بود - - در این مورد واژگان بیگانه - - در حالی که خواب است به فرد باز می‌گردد .
هنگام یادگیری و یادآوری واژگان بیگانه قبل از خواب , سیگنال‌های مغزی شرکت‌کنندگان مطالعه ثبت شد .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.