چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

ذهن

جامع ترین سایت روانشناسی

ذهن

۹۳۷ بازديد
تغییر در مغز جدید در دوران اولیه Alzheimer's
مبدا :
دانشگاه فنلاند
خلاصه :
محققان تغییرات جدیدی را در مغز انسان در مراحل اولیه بیماری Alzheimer's کشف کرده‌اند . محققان از یک رویکرد multiomic برای تعیین سطوح RNA ، پروتیین و فسفریلاسیون و انجام تجزیه و تحلیل بیشتر در مورد آن‌ها استفاده کردند .
محققان دانشگاه شرقی فنلاند تغییرات جدیدی را در مغز انسان در مراحل اولیه بیماری Alzheimer's کشف کرده‌اند . محققان از یک رویکرد multiomic برای تعیین سطوح RNA ، پروتیین و فسفریلاسیون و انجام تجزیه و تحلیل بیشتر در مورد آن‌ها استفاده کردند . یافته‌ها ، کشیده شدن داده‌ها از a Finnish از نمونه‌های بافت مغز ، در neurobiology از بیماری‌ها منتشر شدند .
بیماری Alzheimer's شایع‌ترین بیماری عصبی است که به شدت با تجمع بتا - amyloid پپتید و hyperphosphorylated تاو در بافت مغز شناخته می‌شود . به منظور یافتن نشانگرهای زیستی پیش‌بینی‌کننده جدید و اهداف درمانی برای بیماری Alzheimer's ، شناسایی تغییرات زودرس ناشی از تجمع در مغز ضروری است . تحقیقات فراوانی در مورد تغییرات در بیان RNA ژن‌های در مغز افراد مبتلا به بیماری Alzheimer's انجام شده‌است ، اما مطالعات اندکی تاکنون بر روی کل proteome که کل مجموعه پروتیین‌های بیان‌شده در سلول‌ها را پوشش می‌دهند ، متمرکز شده‌اند .
" با این حال ، ما می‌دانیم که تغییرات در حالت aren't همیشه به سطح پروتیین ترجمه می‌شوند ، و همچنین می‌دانیم که فسفریلاسیون عملکرد پروتیین‌های تولید شده را تنظیم می‌کند . به همین دلیل ضروری است که به سطوح مختلف مقررات در همان زمان نگاه کنیم تا تغییرات عملکردی رخ داده در مراحل اولیه بیماری Alzheimer's را درک کنیم ."
در مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده‌است، محققان دانشگاه شرق فنلاند از داده‌های موجود در a فنلاندی منحصر به فرد نمونه‌های بافت مغز استفاده کرده‌اند ، که در آن نمونه‌ها براساس تجمع پروتیین‌ها با توجه به مراحل مختلف بیماری Alzheimer's طبقه‌بندی می‌شوند . محققان با انجام تجزیه و تحلیل گسترده نمونه‌ها برای تغییرات در RNA ، پروتیین‌ها و پروتیین پروتیین ، و با انجام تجزیه و تحلیل neurobioinformatics ، موفق به نشان دادن تداعی تغییرات عملکردی در انواع سلول‌های مغزی خاص با تجمع مربوط به phosphorylated می‌شود . محققان همچنین نشان دادند که یادگیری ماشین می‌تواند برای طبقه‌بندی بیماران به مراحل مختلف بیماری زا، صرفا ً با نگاه به تغییرات در بیان یک گروه منتخب از ژن‌ها ، مورد استفاده قرار گیرد .
تحقیقات بیشتر بر بررسی این مساله متمرکز است که آیا تغییرات مغزی کشف‌شده در مراحل مختلف این بیماری نیز در مایع مغزی - نخاعی و نمونه‌های خون قابل‌مشاهده است و آیا این نیز می‌تواند به عنوان نشانگرهای زیستی بالقوه جدید بیماری Alzheimer's مورد استفاده قرار گیرد . علاوه بر این ، تغییراتی که در مراحل اولیه این بیماری کشف شد ، راه‌های جدیدی را برای اهداف بالقوه درمان بیماری Alzheimer's باز می‌کند .
محققان دانشگاه شرقی فنلاند از داده‌های from نمونه‌های مغزی نیز در مطالعات قبلی استفاده کرده‌اند و یافته‌ها در چندین مجله علمی برجسته گزارش شده‌است . این مطالعه جدید با هم‌کاری دانشگاه شرقی فنلاند و the Proteome based انجام شد .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.