دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

خبر روان

جامع ترین سایت روانشناسی

خبر روان

۸۴۷ بازديد
اولین مطالعه حافظه جدید برای استفاده از نوارهای ضبط‌شده
مبدا :
دانشگاه وین - دفتر معاونت ریاست‌جمهوری وین
خلاصه :
تحقیقات جدید نخستین مطالعه‌ای است که برای استفاده از intracranial ضبط‌شده برای درک بهتر این که چگونه بلوغ قشر پیش پیشانی باعث توسعه حافظه می‌شود ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حافظه Declarative - - خاطراتی که می‌توانند آگاهانه به خاطر بسپارند - - برای زندگی روزمره حیاتی است . در طول دوران کودکی و نوجوانی ، حافظه اخباری به طور قابل‌توجهی بهبود می‌یابد . با این حال ، تا به حال ، یک شکاف اساسی در درک ما از چگونگی بلوغ قشر پیش پیشانی و رشد حافظه وجود داشت .
گروهی از محققان به رهبری "نوآ " ، دکتر " نوآ " ، استادیار روانشناسی در دانشکده علوم و علوم لیبرال وین ، و لیزا جانسون ، مدرک دکترا ، و scientist جانسون ، دانشگاه کالیفرنیا - برکلی ، این شکاف بحرانی را از طریق استفاده از داده‌های electrocorticographic ( ECoG ) که مستقیما ً از قشر پیش پیشانی در یک گروه ۱۷ کودک و نوجوان ثبت شده‌است ، مورد خطاب قرار می‌دهند . این نوارهای ضبط‌شده از بیمارانی که با جراحی کار گذاشته شده و الکترودهای زیر سخت‌شامه که برای مدیریت بالینی تصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند ، به دست آمده‌است .
Ofen گفت : " ما در مطالعه خود از یک کار ایجاد شده در مطالعات متعدد با هدف بررسی توسعه حافظه در این گروه سنی استفاده کردیم .
این تیم بدنبال یک رویکرد two و بی‌طرفانه برای آنالیز داده‌های ECoG بود که بوسیله آن داده‌ها برای اولین بار در سطح فردی با استفاده از آمار غیر پارامتری آنالیز شدند و سپس در سطح گروه مدل شدند .
جانسون گفت : " دقت بالای این نوارها به ما این امکان را داد که نمایشی منحصر به فرد از نحوه ایجاد خاطره وقایع در زندگی خودمان فراهم کنیم .
این مطالعه ابتدا نشان می‌دهد که انتشار spatiotemporal فعالیت پیشین پیشانی از تشکیل حافظه در کودکان به عنوان شش سال سن حمایت می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه خطوط پیشانی مجاور از خط سیر تکاملی dissociable پیروی می‌کنند .
اعتیاد به مواد مخدر : تشخیص مدار اعتیاد
مبدا :
خارج از ژنو
خلاصه :
در مغز یک فرد معتاد به مواد مخدر چه اتفاقی می‌افتد ؟ Neurobiologists کشف کرده‌اند که مدار مغز که منطقه تصمیم‌گیری را به سیستم پاداش متصل می‌کند ، در حیوانات وسواسی قوی‌تر است . محققان همچنین دریافتند که با کاهش فعالیت این مدار ، موش‌ها توانستند کنترل خود را به دست آورند و بالعکس ، با تحریک اتصال موشی که در ابتدا در کنترل باقی مانده بود ، معتاد شد .
در مغز یک فرد معتاد به مواد مخدر چه اتفاقی می‌افتد ؟ تفاوت در عملکرد مغز بین فرد معتاد و فردی که یک دارو را به روش کنترل‌شده می‌کشد چیست ؟ در تلاش برای حل این معما ، neurobiologists در دانشگاه ژنو ( UNIGE ) سوییس ، به این تفاوت در مدل اعتیاد rodent نگاه می‌کند . آن‌ها کشف کرده‌اند که مدار مغز که منطقه تصمیم‌گیری را به سیستم پاداش متصل می‌کند قوی‌تر از حیوانات وسواسی است . محققان همچنین دریافتند که با کاهش فعالیت این مدار ، موش‌ها توانستند کنترل خود را به دست آورند و بالعکس ، با تحریک اتصال موشی که در ابتدا در کنترل باقی مانده بود ، معتاد شد . این اثر در این نسخه week's از مجله Nature منتشر شده‌است .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.