جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

توهم

جامع ترین سایت روانشناسی

توهم

۸۶۳ بازديد
بررسی پروتئین مرتبط با بیماری آلزایمر و cte
یافته‌ها می‌تواند منجر به تشخیص زودرس و درمان بهتر درمان شود.
منبع :
nih / موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی
خلاصه :
یک آزمایش ضد ویروس که یک پروتئین فاسد مرتبط با بیماری آلزایمر و آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن ( cte ) را شناسایی می‌کند, شرایطی است که در ورزش‌کاران , سربازان قدیمی ارتش و افراد دیگر با سابقه آسیب شدید مغزی دیده می‌شود . این پیشرفت می‌تواند منجر به تشخیص زودهنگام این شرایط شود و تحقیقات جدید را در مورد چگونگی ایجاد آن‌ها باز کند .
یک آزمایش ضد ویروس که یک پروتئین فاسد مرتبط با بیماری آلزایمر و آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن ( cte ) را شناسایی می‌کند, شرایطی است که در ورزش‌کاران , سربازان قدیمی ارتش و افراد دیگر با سابقه آسیب شدید مغزی دیده می‌شود . بنا به گفته موسسه ملی دانشمندان سلامت و همکاران آن‌ها , این پیشرفت می‌تواند منجر به تشخیص زود این شرایط شود و تحقیقات جدید را در مورد نحوه ایجاد آن‌ها باز کند . در مطالعه جدیدشان , محققان توضیح دادند که چگونه یک تست تشخیصی را برای تشخیص خوشه‌های غیر طبیعی پروتئین تاو ایجاد کردند . تجمعات پروتئین تاو همانند سایر پروتئین‌های دخیل در بیماری‌های اعصاب , می‌توانند خود را تشکیل دهند و به شدت به فرآیندهای بیماری آلزایمر و cte کمک کنند . این مطالعه شامل نمونه‌های مغز بیماران آلزایمر , دو مشتزن با cte و موارد کنترل متعدد درگیر در دیگر بیماری‌های مغز است .
آزمایش بسیار حساس است . به عنوان مثال , اگر یک نمونه از بافت مغز از یک بیمار آلزایمری ایجاد و به هزاران گالن مایع تبدیل شود , آزمایش هنوز می‌تواند در حجم بسیار بزرگی از این رقیق‌سازی , بذر را شناسایی کند . این آزمایش به نام rt - pcr نامیده می‌شود .
در حدود یک دهه پیش , دانشمندان موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی این بیماری را کشف کردند . از آن زمان به بعد , آن‌ها بارها و بارها آن را بهبود بخشیده و آن را برای کشف دیگر بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون و دمانس بکار گرفته‌اند . این تست , که قبلا ً در محیط‌های بالینی برای تشخیص گونه‌های نامنظم استفاده می‌شود , به خاطر نتایج سریع و دقیق آن ذکر شده‌است .
آخرین یافته آن‌ها می‌تواند یک پیشرفت اساسی برای تشخیص‌های آلزایمر باشد زیرا این مطالعه به تاو دانه به عنوان نشانگرهای زیستی بالقوه برای بیماری آلزایمر در مغز اشاره می‌کند . دانشمندان روش‌های درمانی برای کاهش تجمع پروتئین تاو و پیشرفت بیماری‌های نورولوژیک را آزمایش می‌کنند . در این تلاش‌ها , آن‌ها به آزمون‌های حساس و دقیق ‌تری نیاز دارند تا شرکت کنندگان آزمایشی را انتخاب کنند و ارزیابی کنند که آیا استراتژی‌های درمانی جدید امیدوار هستند یا خیر .
بنا به گفته انجمن آلزایمر , آلزایمر حدود ۱۰ میلیون نفر در ایالات‌متحده را به تنهایی در یک هزینه سالانه بالغ بر ۱ میلیارد دلار , تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
لذت بخشش طولانی‌تر از لذت بردن
منبع :
انجمن علوم روان‌شناختی
خلاصه :
شادی که بعد از یک رویداد یا فعالیت خاص احساس می‌کنیم , هر بار که آن رویداد را تجربه می‌کنیم , پدیده‌ای به نام سازگاری لذت‌بخش است. اما با توجه به تحقیقات جدید , دادن به دیگران نیز ممکن است استثنایی باشد .
شادی که بعد از یک رویداد یا فعالیت خاص احساس می‌کنیم , هر بار که آن رویداد را تجربه می‌کنیم , پدیده‌ای به نام سازگاری لذت‌بخش است. با توجه به تحقیقات انجام‌شده در علم روانشناسی , مجله انجمن علوم روانشناسی , برخی دیگر ممکن است استثنایی برای این قانون باشند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.