جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

اخبار

جامع ترین سایت روانشناسی

اخبار

۸۷۷ بازديد
در دو مطالعه ، محققان روانشناسی اد O " و سامانتا kassirer دریافتند که شادی شرکت کنندگان کاهش نیافته است ، یا خیلی کندتر کاهش‌یافته است ، اگر آن‌ها بارها به دیگران هدیه داده و بارها همان هدیه را دریافت کنند .
اگر می‌خواهید در طول زمان شادی را حفظ کنید ، تحقیقات گذشته به ما می‌گوید که نیاز به استراحت از چیزی که در حال حاضر مصرف می‌کنیم و تجربه چیز جدیدی را تجربه می‌کنیم . او بر این توضیح می‌دهد : " تحقیقات ما نشان می‌دهد که هر چیزی بیشتر از این است که فرض شود : دادن مکرر ، حتی به روش‌های مشابه برای دیگران ، ممکن است به نسبتا ً تازه‌نفس و نسبتا ً لذت بخش تر از آنچه که ما انجام می‌دهیم ، ادامه دهد . "
در یک آزمایش ، شرکت کنندگان در دانشگاه پنج روز هر روز ۵ دلار دریافت کردند ؛ آن‌ها ملزم بودند که هر بار این پول را دقیقا ً یک‌سان خرج کنند . محققان به طور تصادفی شرکت کنندگان را به صرف هزینه کردن پول یا به کس دیگری ، مانند گذاشتن پول در یک شیشه انعام در یک کافه یا تبدیل آنلاین به یک خیریه به هر روز اختصاص دادند . شرکت کنندگان در مورد تجربه خرج خود و شادی کلی در پایان هر روز منعکس شدند .
داده‌ها ، از مجموع ۹۶ شرکت‌کننده ، یک الگوی روشن را نشان دادند : شرکت کنندگان با سطح مشابهی از شادی خود گزارش‌شده شروع کردند و کسانی که پول خرج کردند ، کاهش ثابتی را در شادی در طول مدت ۵ روز گزارش کردند . اما به نظر نمی‌رسید که شادی برای کسانی که پول خود را به کس دیگری می‌دادند محو شود . شادی از دست دادن پنجمین بار در یک ردیف به همان اندازه که در ابتدای کار بود قوی بود .
او بر این و kassirer آزمایشی دوم را به صورت آنلاین انجام دادند که به آن‌ها اجازه داد تا کارها را مطابق با شرکت کنندگان حفظ کنند . در این آزمایش ، ۵۰۲ نفر شرکت کردند تا ۱۰ دور بازی معما داشته باشند . آن‌ها ۰.۰۵ دلار در هر دور برنده شدند ، که یا آن‌ها را نگهداری کرده یا به خیریه داده بودند . بعد از هر راند ، شرکت کنندگان مدرکی را افشا کردند که بردن آن‌ها باعث خوشحالی ، خوشحالی ، و خوشحالی آن‌ها شد .
دوباره ، خوشحالی ناشی از خود کسانی که برد خود را تسلیم کردند ، بسیار آهسته‌تر از آنچه خوشبختی گزارش‌شده توسط کسانی که برده‌ای خود را حفظ کردند ، کاهش یافت .
تحلیل‌های بیشتر ، برخی توضیحات جایگزین بالقوه را رد کردند ، از جمله این امکان که شرکت کنندگانی که به دیگران داده بودند ، باید طولانی‌تر و سخت‌تر در مورد آنچه که ارائه می‌دهند، که می‌تواند شادی بالاتر را ارتقا دهد ، فکر کنند .
او بر این می‌گوید : " ما بسیاری از این احتمالات را در نظر گرفتیم و بیش از دوازده نفر از آن‌ها را اندازه‌گیری کردیم؛ هیچ یک از آن‌ها نتوانست نتایج ما را توضیح دهد؛ اما تفاوت‌های اتفاقی بسیار کمی بین " دریافت " و " دادن " وجود داشت ، و تفاوت کلیدی در شادی در هنگام کنترل این متغیرهای دیگر در تحلیل‌ها ، بدون تغییر باقی ماند .
تطبیق با تجارب القای امید می‌تواند به حدی عملی باشد که به ما انگیزه پی‌گیری و به دست آوردن منابع جدید را می‌دهد . چرا این اتفاق زمانی اتفاق می‌افتد که ما احساس می‌کنیم چه زمانی دست به دست خواهیم داد ؟
محققان متوجه می‌شوند که زمانی که افراد بر روی یک نتیجه تمرکز می‌کنند ، مانند دریافت دست‌مزد ، آن‌ها می‌توانند به راحتی پیامدها را مقایسه کنند ، که حساسیت آن‌ها به هر تجربه را از بین می‌برد . هنگامی که افراد بر روی یک عمل تمرکز می‌کنند ، مانند اهدای کمک به یک موسسه خیریه ، ممکن است کم‌تر بر مقایسه تمرکز کنند و در عوض هر عمل بخشش را به عنوان یک رویداد القای امید منحصر به فرد تجربه کنند .
همچنین ممکن است برای سازگاری با شادی تولید شده از طریق بخشش ، کندتر باشیم ، زیرا دادن به دیگران به ما کمک می‌کند شهرت اجتماعی خود را حفظ کرده، حس ارتباط اجتماعی و عضویت را تقویت کنیم .
این یافته‌ها ، سوالات جالبی را برای تحقیقات آینده مطرح می‌کنند - - برای مثال ، آیا این یافته‌ها در صورتی که مردم مبالغ بزرگ‌تری از پول را اهدا یا دریافت کنند ، در دست دارند ؟ یا دادن به دوستان در مقابل غریبه‌ها ؟
پژوهشگران همچنین به دنبال پاداش دادن یا دریافت پاداش مالی در نظر گرفته شده‌اند ، زیرا رفتارهای اجتماعی شامل طیف گسترده‌ای از تجارب است .
او بر این توضیح می‌دهد : " در حال حاضر ما در حال انجام آزمایش‌ها مکرر و تجربه‌های اجتماعی هستیم که ممکن است به جای بدتر شدن در طول زمان ، بهتر عمل کنند . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.