پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

کاوشگری

جامع ترین سایت روانشناسی

کاوشگری

۸۵۳ بازديد
پاسخ‌دهنده اطلاعاتی را ارایه می‌کند که می‌تواند به راحتی به داده‌های کمی تبدیل شود ( به عنوان مثال ، تعداد " بله " یا " نه " را بشمارید ) ، و اجازه تجزیه و تحلیل آماری پاسخ‌ها را می‌دهد .
سوالات استاندارد شده‌اند . همه پاسخ دهندگان دقیقا ً همان سوالات را در همان ترتیب پرسیده می‌شوند . این به این معنی است که یک پرسشنامه می‌تواند به راحتی تکرار شود تا قابلیت اطمینان را چک کند. بنابراین ، یک پژوهشگر دوم می‌تواند از پرسشنامه استفاده کند تا بررسی کند که نتایج سازگار هستند .
محدودیت‌ها
آن‌ها فاقد جزئیات هستند . از آنجا که پاسخ‌ها ثابت هستند ، دامنه کمتری برای پاسخ دهندگان وجود دارد تا پاسخ دهند که بازتابی از احساسات واقعی آن‌ها در یک موضوع است .
سوالات باز
سوالات باز به مردم این امکان را می‌دهد که آنچه را که به زبان خودشان فکر می‌کنند ، بیان کنند . سوالات با پایان باز ، پاسخ‌دهنده را قادر می‌سازند تا به همان اندازه که در کلمات خود آن‌ها را دوست دارند ، پاسخ دهند . به عنوان مثال : " آیا می‌توانید به من بگویید که در حال حاضر چه قدر احساس خوشبختی می‌کنید ؟ "
اگر می‌خواهید پاسخ‌های دقیق ‌تری از پاسخ دهندگان خود جمع‌آوری کنید ، سوالات باز بهتر جواب خواهند داد. این ها گزینه‌های پاسخ پیش از پیش تعیین‌شده را ارایه نمی‌دهند و به جای آن به پاسخ دهندگان اجازه می‌دهند دقیقا ً همان چیزی را که می‌خواهند بیان کنند .
سوالات باز اغلب برای پرسش‌های پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند که نمی‌توان آن‌ها را در چند مقوله ساده پاسخ داد بلکه نیازمند جزییات بیشتر و بحث است .
"لارنس تاون" ، شرکت کنندگان خود را با مشکلات اخلاقی ارائه داد . یکی از معروف‌ترین آن‌ها ، شخصیتی به نام "هینز " است که با انتخاب همسر و یا دزدی تنها دارویی که می‌تواند به او کمک کند ، با انتخاب همسر خود مواجه است . از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا هینز باید مواد مخدر را بدزدند یا خیر و مهم‌تر از آن ، به دلیل دلایلی که چرا حفظ یا شکستن قانون درست است .
نقاط قوت
داده‌های کیفی غنی به عنوان سوالات باز به دست می‌آید که به پاسخ‌دهنده اجازه می‌دهد پاسخ آن‌ها را توضیح دهد . این به این معنی است که این تحقیق می‌تواند مشخص کند که چرا یک فرد دارای یک نگرش خاص است .
محدودیت‌ها
زمان صرف‌شده برای جمع‌آوری داده‌ها . مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا پاسخ‌دهنده بتواند سوالات باز را کامل کند . این یک مشکل است چون اندازه نمونه کوچک‌تر ممکن است بدست آید .
زمان - زمان گیر برای تجزیه و تحلیل داده‌ها . برای محقق ساختن داده‌های کیفی به اندازه کافی طول می‌کشد تا پاسخ‌ها را بخوانند و سعی کنند آن‌ها را با کد گذاری دسته‌بندی کنند ، که اغلب ذهنی و دشوار است . با این حال ، اسمیت ( ۱۹۹۲ ) کل یک کتاب را به موضوعات تحلیل محتوای موضوعی اختصاص داده‌است که شامل ۱۴ سیستم امتیازدهی مختلف برای سوالات بی‌انتها است .
برای پاسخ دهندگان با تحصیلات کم‌تر مناسب نیست چون سوالات باز نیازمند مهارت‌های نوشتاری برتر و توانایی بهتر برای بیان احساسات on's به صورت کلامی هستند.
طراحی یک پرسشنامه
با برخی از questionnaires که از نرخ پاسخ به میزان ۵ % رنج می‌برند ، ضروری است که یک پرسشنامه به خوبی طراحی شده‌باشد .
تعدادی از عوامل مهم در طراحی پرسشنامه وجود دارد .
اهداف
اطمینان حاصل کنید که تمام سوالات پرسیده شده از اهداف این تحقیق است . با این حال ، تنها از یک ویژگی ساختاری که در هر مورد تحقیق می‌کنید استفاده کنید .
طول
هرچه این پرسش نامه طولانی‌تر باشد ، افراد کمتری آن را تکمیل خواهند کرد . سوالات باید کوتاه ، واضح ، و در نظر گرفته شوند ؛ هر گونه سوال / آیتم‌های غیر ضروری باید حذف شود .
مطالعه آزمایشی
یک مطالعه عملی در مقیاس کوچک اجرا کنید تا مطمئن شوید که افراد سوالات را درک می‌کنند . همچنین افراد قادر به ارایه بازخورد صادقانه دقیق در طراحی پرسشنامه خواهند بود .
نظم سوال
سوالات باید به طور منطقی از کم‌ترین حساسیت به حساس‌ترین ، از واقعیت و رفتاری به شناختی ، و از کلی‌تر به خاص‌تر ، پیشرفت کنند .
محقق باید اطمینان حاصل کند که پاسخ به یک سوال از اصطلاحات اصطلاحات قبلی نیست .
باید حداقل اصطلاحات فنی وجود داشته باشد . سوالات باید ساده باشند و به راحتی درک شوند .
منبع سایت روانشناسی ساده
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.