جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

روش

جامع ترین سایت روانشناسی

روش

۸۸۱ بازديد
Piaget چند نتیجه مرتبط را به خود جلب کرد :
۱. درک این شرایط ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' 'است ' . کودک بوسیله تغییراتی در ظاهر مواد جذب می‌شود تا نتیجه بگیرد که یک تغییر رخ داده‌است .
۲. تفکر متمرکز بر یک جنبه از وضعیت تمرکز دارد . کودکان به تغییرات در سطح آب و یا در طول رس ، بدون توجه به این که جنبه‌های دیگر وضعیت به طور همزمان تغییر کرده‌است ، توجه می‌کنند .
۳) تفکر بر ایالات تمرکز دارد تا تغییر شکل . کودکان نمی‌توانند آنچه را که برای مصالح اتفاق‌افتاده را ردیابی کنند و به سادگی داوری شهودی را براساس نحوه ظاهر شدن آن‌ها انجام دهند .
۴) تفکر " برگشت‌ناپذیر " است و کودک نمی‌تواند درک کند که یک تغییر معکوس مواد را به حالت اصلی خود باز می‌گرداند . Reversibility جنبه حیاتی تفکر منطقی ( عملیاتی ) مراحل بعدی است .
مرحله Sensorimotor رشد شناختی
مرحله sensorimotor اولین مرحله از چهار مرحله در نظریه تکامل شناختی است . این بیماری از بدو تولد تا حدود ۲ سال گسترش‌یافته است و یک دوره رشد شناختی سریع است .
در طول این دوره ، نوزادان درک جهان را از طریق آزمون و خطا با استفاده از حواس و اعمال خود ( یعنی حرکات حرکتی ) توسعه می‌دهند . از طریق فرآیند همانندسازی و اقدامات اسکان تدریجا ً با جهان تطبیق داده می‌شوند .
Substages
از مشاهده دقیق فرزندان خود ( ژاکلین ، Lucienne و لورن ) Piaget ( ۱۹۵۲ ) نتیجه‌گیری کرد که تفکر از طریق ۶ مرحله فرعی در طول دوره sensorimotor توسعه یافت .
اعمال رسولان انعکاسی
اولین substage ( ماه اول زندگی ) مرحله عمل واکنشی است . The به تحریک خارجی با اعمال واکنش درونی پاسخ می‌دهد . به عنوان مثال ، اگر دهان یا گونه کودک را با انگشت خود لمس می‌کنید ، آن را می‌کشد .
واکنش‌های مربوط به بخشنامه اولیه
دومین مرحله ، مرحله واکنش‌های مدور اولیه است . کودک فعالیت‌های لذت بخشی را بر روی بدن خودش تکرار خواهد کرد .
برای مثال ، نوزادان از ۱ تا ۴ ماهگی ، انگشتان خود را تکان می‌دهند ، پاهایشان را لگد می‌کنند و شست خود را می‌کشند . اینها اعمال واکنشی نیستند . آن‌ها عمدا ً - به خاطر تحریک لذت بخش تولید شده انجام می‌شوند .
واکنش‌های کمربندی ثانویه
مرحله بعدی ، مرحله واکنش‌های دایره‌ای دوم است . معمولا ً از حدود ۴ تا ۸ ماه طول می‌کشد . حالا نوزادان کارهایی را تکرار می‌کنند که شامل اشیا و اقدامات مربوط به بدن خودشان است . یک مثال از این ، نوزاد است که به خاطر لذت شنیدن صدای تولید صدا ، خر خر می‌کند .
طرح‌های ثانویه در حال هماهنگی
چهارمین substage ( از ۸ تا ۱۲ ماه ) مرحله آماده‌سازی طرح‌های ثانویه است . کودکان به جای ساده کردن رویداده‌ای جالب ، در حال حاضر نشانه‌هایی از توانایی برای استفاده از دانش بدست‌آمده خود برای رسیدن به یک هدف را نشان می‌دهند .
برای مثال نوزاد نه تنها زنگ را تکان می‌دهد ، بلکه به یک طرف و آن طرف متمایل می‌شود که در راه رسیدن به آن می‌ایستد .
واکنش‌های بخشنامه سوم
پنجم ، مرحله واکنش‌های مدور سوم است . این ها از واکنش‌های دایره‌ای دوم متفاوت هستند که در آن‌ها در تطبیق با شرایط خاص هستند . کودکی که زمانی با برداشتن آن شی را بررسی می‌کند ، سعی می‌کند آن را کنار هم قرار دهد .
برای مثال ، آجرها را جمع می‌کند و دوباره از یک کامیون چوبی بیرون می‌آورد و یا فنجان‌ها را پشت سر هم قرار می‌دهد - یکی داخل دیگری .
تفکر نمادی
در نهایت ، در substage شش شروع تفکر نمادین وجود دارد . این به مرحله پیش عملیاتی توسعه شناختی انتقال می‌یابد . اکنون نوزادان می‌توانند نمایش ذهنی اشیا را شکل دهند .
این به این معنی است که آن‌ها توانایی تجسم چیزهایی را که از نظر فیزیکی وجود ندارند را توسعه داده‌اند . این برای دستیابی به دوام شی مهم است - اساسی‌ترین دستیابی به کل مرحله توسعه .
منبع سایت روانشناسی ساده
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.