پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آزمایش

جامع ترین سایت روانشناسی

آزمایش

۸۷۳ بازديد
۲. اقدامات متعدد :
این نوع طراحی نیز به صورت گروه‌ها شناخته می‌شود . همان شرکت کنندگان در هر شرایط متغیر مستقل شرکت می‌کنند . این به این معنی است که هر وضعیت آزمایش شامل یک گروه از شرکت کنندگان است .
Pro : همانطور که همان شرکت کنندگان در هر شرایط استفاده می‌شوند ، متغیرهای شرکت‌کننده ( یعنی تفاوت‌های فردی ) کاهش می‌یابد .
حزب محافظه‌کار در حوزه انتخاباتی : ممکن است اثرات سفارش وجود داشته باشد . اثرات سفارش به ترتیب شرایط حاکم بر رفتار شرکت کنندگان اشاره دارد . عملکرد در شرایط دوم بهتر است زیرا شرکت کنندگان می‌دانند که چه کاری انجام دهند ( به عنوان مثال اثر تمرین ) . یا عملکرد آن‌ها ممکن است در شرایط دوم بدتر باشد چون خسته هستند ( یعنی اثر خستگی ) . این محدودیت می‌تواند با استفاده از counterbalancing کنترل شود .
پرو : افراد کمتری برای شرکت در همه شرایط ( یعنی صرفه‌جویی در زمان ) مورد نیاز هستند .
کنترل : برای مقابله با اثرات نظم ، محقق با نظم شرایط برای شرکت کنندگان تعادل برقرار می‌کند . به ترتیب به ترتیبی که شرکت کنندگان در شرایط مختلف یک آزمایش عمل می‌کنند .
counterbalancing
فرض کنید که ما از یک طرح تکراری تکراری استفاده کرده‌ایم که در آن همه شرکت کنندگان اولین کلمات را با صدای بلند یاد گرفتند و سپس آن را در " هیچ صدایی " یاد گرفتند . ما انتظار داریم که شرکت کنندگان آموزش بهتری در " هیچ سر و صدایی " به دلیل اثرات سفارش ، مانند عمل ، نشان دهند . با این حال ، یک محقق می‌تواند اثرات سفارش را با استفاده از counterbalancing کنترل کند .
نمونه به دو گروه آزمایشی ( A ) و کنترل ( B ) تقسیم می‌شود . برای مثال ، گروه ۱ " A " را انجام می‌دهد ، سپس گروه ۲ " B " را انجام می‌دهد و سپس " A " برای حذف اثرات سفارش است . اگر چه اثرات سفارش برای هر شرکت‌کننده رخ می‌دهد ، زیرا آن‌ها به طور مساوی در هر دو گروه رخ می‌دهند ، و در نتیجه یکدیگر را متعادل می‌کنند .
counterbalancing
۳. Matched پر
هر شرط از شرکت کنندگان متفاوت اما مشابه استفاده می‌کند . تلاش برای مطابقت با شرکت کنندگان در هر شرایط از نظر هر ویژگی مهم است که ممکن است بر عملکرد ، به عنوان مثال ، جنسیت ، سن ، هوش و غیره تاثیر بگذارد .
یکی از اعضای هر جفت مناسب باید به طور تصادفی به گروه آزمایش و دیگری برای گروه کنترل اختصاص داده شود .
Matched طرح آزمایشی
عضو حزب محافظه‌کار در حوزه انتخاباتی : اگر یکی از شرکت کنندگان اطلاعات ۲ pps را از دست بدهد .
Pro : کاهنده استفاده از متغیرهای شرکت‌کننده ، زیرا محققان تلاش کرده‌اند تا شرکت کنندگان را تشکیل دهند تا هر وضعیتی افراد با توانایی‌ها و ویژگی‌های مشابه داشته باشد .
عضو حزب محافظه‌کار در حوزه انتخاباتی : خیلی زمان صرف تلاش برای یافتن جفت مناسب .
. Pro : Avoids Avoids ، and so so so counterbalancing necessary necessary necessary necessary not not not is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is is
حزب محافظه‌کار در حوزه انتخاباتی : غیر ممکن است با مردم هماهنگ شوید، مگر اینکه دوقلوهای همسان !
کنترل : اعضای هر جفت باید به طور تصادفی به شرایط تخصیص داده شوند . با این حال ، این مساله تمام این مشکلات را حل نمی‌کند .
خلاصه طراحی آزمایشی
طراحی تجربی به این موضوع اشاره دارد که چگونه شرکت کنندگان به شرایط مختلف ( یا سطوح IV ) در یک آزمایش اختصاص داده می‌شوند . سه نوع وجود دارد :
۱. معیارهای مستقل / بین گروه‌ها : شرکت کنندگان مختلف در هر شرایط متغیر مستقل مورد استفاده قرار می‌گیرند .
۲. اقدامات متعدد / درون گروه : همان شرکت کنندگان در هر شرایط متغیر مستقل شرکت می‌کنند .
۳. زوج‌های Matched : هر شرط از شرکت کنندگان متفاوت استفاده می‌کند ، اما آن‌ها از لحاظ ویژگی‌های مهم ، به عنوان مثال ، جنسیت ، سن ، هوش ، و غیره تطبیق داده می‌شوند .
بررسی یادگیری
در مورد هر یک از آزمایش‌ها زیر مطالعه کنید . برای هر آزمایش ، شناسایی ( ۱ ) که طراحی تجربی مورد استفاده قرار گرفت ؛ و ( ۲ ) چرا پژوهشگر ممکن است از آن طراحی استفاده کند .
منبع سایت روانشناسی ساده
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.