شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

تغییر تاریخ مغز

جامع ترین سایت روانشناسی

تغییر تاریخ مغز

۹۷۷ بازديد
چگونه اینترنت ممکن است تاریخ مغز را تغییر دهد : ۵ ژوئن ۲۰۱۹ منبع : موسسه تحقیقات سلامت NICM ، دانشگاه غربی سیدنی : یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران دریافته اند که اینترنت می‌تواند تغییرات حاد و پایدار را در حوزه‌های خاصی از شناخت ایجاد کند که ممکن است منعکس‌کننده تغییرات در مغز باشد، که بر ظرفیت‌های attentional ، فرآیندهای حافظه و تعاملات اجتماعی تاثیر می‌گذارد .
داستان کامل یک تیم بین‌المللی از محققان دانشگاه سیدنی غربی، دانشگاه هاروارد ، دانشگاه آکسفورد ، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه منچستر ، دریافته اند که اینترنت می‌تواند تغییرات حاد و پایدار را در مناطق خاصی از شناخت ایجاد کند که ممکن است منعکس‌کننده تغییرات در مغز باشد، که بر ظرفیت‌های attentional ، فرآیندهای حافظه و تعاملات اجتماعی تاثیر می‌گذارد .

زنان جوان مریض رویکرد مهندسی ژنتیک تحلیل گروه پلایبو ژن اتصال غیرمنتظره آب و هوای سرد تصویر پزشکی هسته ای


در اولین بررسی از نوع خود ، که در نشریه روان‌پزشکی جهانی منتشر شد ، پژوهشگران تحقیق در خصوص این موضوع را بررسی کردند که چگونه اینترنت ممکن است فرآیندهای شناختی را تغییر دهد، و بیشتر آن حدی را بررسی کرد که این فرضیه‌ها با یافته‌های اخیر از تحقیقات سیاسی ، روانی و تصویربرداری عصبی تایید شدند .
این گزارش گسترده که توسط دکتر جوزف فرث ، هم‌کار ارشد تحقیقات در موسسه تحقیقات سلامت NICM ، دانشگاه سیدنی غربی و هم‌کار افتخاری دانشگاه منچستر ، انجام شد، شواهدی را برای تولید مدل‌های اصلاح‌شده در مورد این که چگونه اینترنت می‌تواند بر ساختار brain's ، عملکرد و رشد شناختی تاثیر بگذارد ، ترکیب کرد .
یافته‌های کلیدی این گزارش حاکی از آن است که سطح بالای استفاده از اینترنت می‌تواند بر بسیاری از کارکرده‌ای مغز تاثیر بگذارد . به عنوان مثال ، جریان بی‌پایان of و notifications از اینترنت ما را تشویق می‌کند که به طور مداوم یک توجه تقسیم‌شده را حفظ کنیم - که در آن زمان به نوبه خود ممکن است ظرفیت خود را برای حفظ تمرکز بر یک وظیفه واحد کاهش دهد .
" علاوه بر این ، دنیای آنلاین اکنون ما را با یک منبع بسیار بزرگ و قابل‌دسترس به طور منحصر به فرد برای حقایق و اطلاعات ، که هرگز بیش از چند ضربه و چند ضربه چاقو ندارد ، ارائه می‌دهد .
" با توجه به اینکه ما در حال حاضر بیشتر اطلاعات واقعی world's را در دسترس داریم , به نظر می‌رسد که این پتانسیل برای شروع تغییر راه‌هایی است که ما در آن ذخیره می‌کنیم و حتی ارزش , واقعیت و دانش در جامعه و در مغز ." دستورالعمل جهانی بهداشت جهانی ۲۰۱۸ توصیه می‌کند که کودکان خردسال ( 2 تا ۵ ساله) باید در یک ساعت , یا کم‌تر , از زمان نمایش در معرض قرار بگیرند . با این حال , این گزارش همچنین نشان داد که اکثر تحقیقات بررسی اثرات اینترنت بر مغز در بزرگسالان انجام شده‌است - و تحقیقات بیشتری برای تعیین مزایا و اشکالات استفاده از اینترنت در جوانان مورد نیاز است .
دکتر فرث می‌گوید اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است ، اما اجتناب از اثرات منفی بالقوه می‌تواند به همان سادگی تضمین شود که کودکان در سایر فعالیت‌های مهم رشد مانند تعامل اجتماعی و ورزش ، با صرف زمان بسیار زیاد روی دستگاه‌های دیجیتال ، گم نمی‌شوند .
او گفت : " برای کمک به این مساله ، هم اکنون بسیاری از برنامه‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری موجود برای محدود کردن استفاده از اینترنت و دسترسی به تلفن‌های هوشمند و کامپیوتر وجود دارد - که والدین و مراقبان می‌توانند از آن‌ها برای ایجاد برخی از قوانین خانوادگی و خانوادگی در اطراف هر دو زمان صرف‌شده در دستگاه‌های شخصی و همچنین انواع محتوا که درگیر هستند استفاده کنند ."
" علاوه بر این ، صحبت کردن با کودکان اغلب در مورد نحوه تاثیر زندگی آنلاین آن‌ها نیز مهم است - - برای شناسایی کودکان در معرض خطر of ، رفتارهای اعتیاد آور ، و یا حتی استثمار - - و به همین ترتیب مداخله بموقع برای اجتناب از پیامدهای زیان‌آور را ممکن می‌سازد ."


زیست شناسان مصنوعی آزمایش های انسانی اختلالات روانی2 تاثیر تحریک امواج دلتا در بهبود عملکرد مغز روش تربیت کودک از بدو تولد ازدواج اسلامی در قرآن



منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.