چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

بازدید

جامع ترین سایت روانشناسی

بازدید

۱,۰۳۹ بازديد
کلسترول کم در ارتباط با خطر بالای سکته خونریزی در زنان
تاریخ :
آوریل ۲۰۰۹
منبع :
آکادمی علوم اعصاب آمریکا
خلاصه :
کاهش لیپوپروتئین با دانسیته پایین ( ldl ) خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد , با مقدار ایده‌آل زیر mg / dl ( mg / dl ) . اما آیا ممکن است خیلی کم باشد ? یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زنانی که دارای سطح کلسترول ldl - mg / dl یا کم‌تر از دو برابر بیشتر از زنان مبتلا به کلسترول ldl هستند, نسبت به زنانی که کلسترول ldl دارند , نسبت به زنان مبتلا به ldl کلسترول بیشتر است .
کاهش لیپوپروتئین با دانسیته پایین ( ldl ) خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد , با مقدار ایده‌آل زیر mg / dl ( mg / dl ) . اما آیا ممکن است خیلی کم باشد ? یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زنانی که دارای سطح کلسترول ldl - mg / dl یا کم‌تر از دو برابر بیشتر از زنان مبتلا به کلسترول ldl هستند, نسبت به زنانی که کلسترول ldl دارند , نسبت به زنان مبتلا به ldl کلسترول بیشتر است . این مطالعه در آوریل ۲۰۱۱ منتشر شده‌است .
کلسترول ldl کلسترول بد نام دارد چون می‌تواند منجر به ایجاد چربی در شریان‌ها شود . همچنین مشاهده شد که زنانی که کم‌ترین میزان تری گلیسرید را داشتند , در مقایسه با آن‌هایی که دارای بالاترین میزان تری گلیسرید بودند , خطر سکته هموراژیک را افزایش دادند .
ضربه‌های هموراژیک , که به عنوان حرکت‌های خونریزی نیز شناخته می‌شوند , بسیار کم‌تر از ضربه‌های ایسکمی هستند , زمانی که جریان خون به مغز مسدود می‌شود . همچنین درمان آن‌ها دشوارتر است و بنابراین احتمال مرگ آن‌ها بیشتر است .
او می‌گوید : " استراتژی‌های کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید , مانند تغییر رژیم غذایی یا مصرف استاتین ها, به طور گسترده‌ای برای پیش‌گیری از بیماری‌های قلبی - عروقی به کار می‌روند . " اما مطالعه بزرگ ما نشان می‌دهد که در زنان , سطوح بسیار پایین ممکن است برخی ریسک‌ها را به همراه داشته باشند . زنان در حال حاضر خطر سکته مغزی بیشتری نسبت به مردان دارند , به این دلیل که بیشتر عمر می‌کنند , بنابراین به روشنی راه‌هایی برای کاهش ریسک آن‌ها تعریف می‌کنند . "
مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان کلسترول تام , ldl کلسترول , لیپوپروتئین با دانسیته بالا ( hdl ) و تری گلیسرید در شروع مطالعه صورت گرفت . سپس محققان سوابق پزشکی را بررسی کردند تا مشخص کنند که چند زن دچار سکته مغزی شده‌اند .
مواد و روش‌ها : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود .
در این مطالعه , تعداد ۹ نفر از زنان مبتلا به سکته مغزی با کلسترول , mg / dl یا کم‌تر , دچار سکته مغزی شدند . پس از تعدیل عوامل دیگری که می‌تواند بر ریسک سکته مغزی موثر باشد , مانند سن , وضعیت سیگار , فشار خون بالا و درمان با داروهای کاهش‌دهنده کلسترول , محققان دریافتند که آن‌هایی که کلسترول ldl پایین دارند بیشتر اوقات دچار سکته مغزی می‌شوند .
برای سطوح تری گلیسرید , محققان این زنان را به چهار گروه تقسیم کردند . یافته‌ها : نتایج نشان داد که بین دو گروه تفاوت معنی‌داری وجود دارد ( p < 0.05 ) . در گروه با بالاترین سطوح , سطوح روزه‌داری بیش از mg / dl و یا غیر روزه‌دار بود که بیشتر از mg / dl بود .
مواد و روش‌ها: این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی ۷۵ نفر از زنان باردار مبتلا به سکته مغزی انجام شد . محققان پس از تعدیل عوامل دیگری که می‌توانند بر ریسک تاثیر بگذارند , دریافتند که آن‌هایی که کم‌ترین تری گلیسرید را دارند , دو برابر احتمال سکته قلبی هستند .
تفاوتی در میزان کلسترول تام و کلسترول تام مشاهده نشد .
منبع سایت
بلامانع اجازه دیکتاتور بیان آلمان مشاغل مطالعهه حرفه
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.