جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

معایب

جامع ترین سایت روانشناسی

معایب

۸۶۴ بازديد
جغدها شب‌ها - - آن‌هایی که به رختخواب می‌روند و دیرتر بیدار می‌شوند - تفاوت‌های اساسی در عملکرد مغز خود در مقایسه با " پرنده‌های صبح " دارند که به این معنی است که آن‌ها می‌توانند با محدودیت‌های یک روز کاری عادی محروم باشند .
تحقیقاتی که توسط دانشگاه بیرمنگام انجام شد , نشان داد که افرادی که ساعت بدن آن‌ها دیکته می‌کند که به بس‌تر می‌روند و خیلی دیر بیدار می‌شوند ( با زمان خواب متوسط : 1 .
از همه مهم‌تر , این ارتباط مغز پایین‌تر با توجه ضعیف , واکنش‌های کندتر و خواب‌آلودگی روزانه در طول ساعات کاری معمولی همراه بود .
براساس آمار اداره آمار ملی , حدود ۹۰ درصد کارکنان شیفت شب کار می‌کنند . ما می‌دانیم که پیامدهای سلامتی منفی زیادی برای کارگران شیفت شب به خاطر اخلال در خواب و ساعت‌های بدن وجود دارد .
با این حال , اختلال می‌تواند ناشی از اجبار به تناسب با یک روز کاری اجتماعی باشد , اگر آن زمان‌بندی‌ها با ریتم‌های بیولوژیکی طبیعی شما هماهنگ نباشند . از آنجا که حدود ۸۰ - 90 درصد از جمعیت به عنوان اولویت برای زمان‌های بعدی و برای بلند شدن پس از زلزله شناسایی می‌شوند , محققان می‌گویند که برای کشف پیامدهای منفی این گروه , کاره‌ای بیشتری باید انجام شود .
محقق پیشرو در رابطه با سلامت مغز انسان می‌گوید : " تعداد زیادی از افراد برای ارائه بهترین عملکرد خود در طی ساعات کاری یا مدرسه تلاش می‌کنند که به طور طبیعی مناسب نیستند . نیاز اساسی به افزایش درک ما از این مسائل به منظور به حداقل رساندن خطرات بهداشتی در جامعه و افزایش بهره‌وری وجود دارد . "
این مطالعه , که در ژورنال خواب منتشر شد , عملکرد مغز را در استراحت بررسی کرده و آن را به توانایی‌های شناختی افرادی که با استفاده از ریتم‌های فیزیولوژیک ( ملاتونین و کورتیزول ) , خواب مداوم / بیداری و پرسش نامه , شناسایی شدند , پیوند داد . داوطلبان تحت معاینات mri قرار گرفتند و پس از آن یک سری وظایف انجام شد و جلسات تست در دامنه‌ای از زمان‌های مختلف در طول روز از ساعت ۱ تا ۴ بعد از ظهر انجام شد . همچنین از آن‌ها خواسته شد تا میزان خواب‌آلودگی شان را گزارش کنند .
تعداد داوطلبانی که در صبح پرواز می‌کردند , کم‌تر خواب‌آلود بودند و سریع‌ترین زمان واکنش خود را طی آزمون‌های اولیه صبح داشتند که به طور قابل‌توجهی بهتر از جغدها بود . با این حال جغدها شب‌ها حداقل خواب‌آلود بودند و سریع‌ترین زمان واکنش خود را در ساعت 8 : 00 بعد از ظهر داشتند , اگرچه این امر به طور قابل‌توجهی بهتر از پرنده‌های آواز نبود و نشان داد که جغدها شب‌ها در وضعیت نامناسبی قرار دارند . به طور شگفت‌انگیز , ارتباط مغز در مناطقی که می‌توانند عملکرد بهتری را پیش‌بینی کنند و خواب‌آلودگی کم‌تر در تمام نقاط زمانی بیشتر باشد , نشان می‌دهد که اتصال مغزی حالت استراحت جغدها در کل روز مختل می‌شود .
دکتر اوربینو داثا که اکنون در موسسه مشاوره شناختی و بالینی در ملبورن استرالیا مستقر است , می‌گوید : " این عدم انطباق بین زمان بیولوژیکی یک فرد و زمان اجتماعی - که بیشتر ما در شکل تاخیر جت تجربه کرده‌ایم - - یک مساله مشترک برای جغدها است که سعی دارند یک روز کاری عادی را دنبال کنند . مطالعه ما اولین کسی است که یک مکانیزم عصبی بالقوه را پشت سر می‌گذارد که چرا جغدها شب‌ها می‌توانند با معایب شناختی مواجه شوند .
برای مدیریت این امر , ما باید در نظر گرفتن ساعت شخصی فرد در حساب , به ویژه در دنیای کار , بهتر شویم . یک روز عادی ممکن است آخرین روز از ساعت ۸ صبح تا ۵ صبح باشد , اما برای یک جغد شبانه , این می‌تواند منجر به کاهش عملکرد در طول صبح , کاهش ارتباطات مغز در نواحی با هوشیاری و افزایش خواب‌آلودگی روزانه شود . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.