چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

سیگنال

جامع ترین سایت روانشناسی

سیگنال

۸۲۴ بازديد
برای دستیابی به این هدف ، آن‌ها طرحی از پیکسل ‌های ترکیبی به نام " detectors heterodyne " اجرا کردند - - که معمولا ً برای اتصال متراکم به چیپ بسیار دشوار است . محققان به شدت اندازه of heterodyne را کاهش دادند تا بسیاری از آن‌ها بتوانند با یک چیپ تطابق داشته باشند. ترفند ایجاد یک مولفه چند منظوره و چند منظوره است که همزمان سیگنال‌های ورودی را با هم ترکیب می‌کند، آرایه پیکسل را هماهنگ می‌کند، و سیگنال‌های باند پایه خروجی قوی تولید می‌کند .
محققان یک نمونه اولیه ساختند که دارای آرایه ۳۲ پیکسل در یک دستگاه ۱ میلی متر مربع است . پیکسل ها نسبت به پیکسل در today's آرایه تراهرتز بالای تراشه ، حدود ۴، ۳۰۰ برابر حساس‌تر هستند . با کمی توسعه بیشتر ، این تراشه می‌تواند به طور بالقوه در ماشین‌های driverless و روبات‌های خودمختار به کار رود .
- هان ، یکی از همکاران گروه مهندسی برق و علوم رایانه ، و مدیر گروه الکترونیک Integrated terahertz در آزمایشگاه تکنولوژی میکروسیستمز MIT ( mtl ) می‌گوید : " انگیزه بزرگی برای این کار داشتن " چشم‌های برقی " برای وسایل نقلیه مستقل و هواپیماهای بدون سرنشین است .
پیوستن به هان ( هان ) در این روزنامه اولین نویسنده (ونگ ژی ) و هم‌کار نویسنده ، چنگ وانگ و هم دانشجویان دکترا در گروه مهندسی برق و علوم کامپیوتر است که در گروه تحقیقاتی Han's کار می‌کنند .
طراحی Decentralized
کلید طراحی آن چیزی است که پژوهشگران به آن " تمرکززدایی " می‌گویند - در این طراحی ، یک پیکسل به نام " heterodyne " ( اختلاف فرکانس بین دو سیگنال پرتو تراهرتز وارد شده ) و " نوسانات محلی " ، یک سیگنال الکتریکی که فرکانس یک فرکانس ورودی را تغییر می‌دهد ، ایجاد می‌کند . این فرآیند "مخلوط کردن " سیگنال در محدوده مگاهرتز تولید می‌کند که می‌تواند به راحتی توسط یک پردازشگر باند پایه تفسیر شود .
سیگنال خروجی را می‌توان برای محاسبه فاصله اشیا استفاده کرد ، شبیه این که چگونه LiDAR زمان را محاسبه می‌کند تا به یک شی برخورد کند و به حالت اول برگردد . به علاوه ، ترکیب سیگنال‌های خروجی آرایه پیکسل ها، و هدایت پیکسل ها در یک جهت خاص ، می‌تواند تصاویر وضوح بالا از یک صحنه را ممکن سازد . این امر نه تنها تشخیص بلکه به رسمیت شناختن اشیا نیز امکان پذیر است ، که در وسایل نقلیه مستقل و روبات‌ها حیاتی است .
آرایه‌های پیکسل heterodyne تنها زمانی کار می‌کنند که سیگنال‌های oscillation محلی از تمامی پیکسل همگام‌سازی شوند ، به این معنی که یک تکنیک همزمانی با سیگنال مورد نیاز است . طرح‌های متمرکز شامل یک هاب واحد هستند که سیگنال‌های نوسانات محلی را به تمامی پیکسل تقسیم می‌کند .
این طراحی‌ها معمولا ً توسط گیرنده‌های فرکانس پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در باندهای فرکانس تراهرتز که در آن تولید یک سیگنال قدرت بالا از یک هاب واحد ، بسیار دشوار است ، به کار گرفته شوند . همان طور که آرایه افزایش می‌یابد ، توان مشترک با هر پیکسل کاهش می‌یابد، و قدرت سیگنال پایه باند را کاهش می‌دهد ، که به شدت به قدرت سیگنال نوسان محلی وابسته است . در نتیجه ، سیگنال تولید شده توسط هر پیکسل می‌تواند بسیار ضعیف باشد ، که منجر به حساسیت پایین می‌شود . برخی از حسگرها با استفاده از این طراحی شروع به استفاده از این طرح کرده‌اند، اما محدود به هشت پیکسل هستند .
طراحی غیر متمرکز محققان ، این تجارت حساسیت به مقیاس را کنترل می‌کند . هر پیکسل سیگنال نوسان محلی خود را ایجاد می‌کند که برای دریافت و پایین کردن سیگنال دریافتی مورد استفاده قرار می‌گیرد . به علاوه یک مبدل یکپارچه سیگنال نوسان محلی خود را با همسایه خود همگام می‌کند . این کار به هر پیکسل قدرت خروجی بیشتری می‌دهد ، چون سیگنال نوسان محلی از یک هاب جهانی جاری نمی‌شود .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.