پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

رسانه

جامع ترین سایت روانشناسی

رسانه

۸۸۴ بازديد
این پدیده چند کار در میان سه یا چهار دستگاه متصل به اینترنت بطور همزمان رایج است . با توجه به اینکه این اتفاق در طول تحصیل آنلاین رخ می‌دهد , روشی برای تحویل کالج و حتی دوره‌های دبیرستان کاملا ً از طریق یک کامپیوتر متصل به اینترنت در مقایسه با یک دوره چهره سنتی با یک معلم وجود دارد .
در سراسر کشور , میلیون ‌ها دانشجو هر سال دوره‌های آنلاین دریافت می‌کنند و این روند به سرعت در حال افزایش است . و همکارانش در این فکر بودند که آیا دانشجویان در دوره‌های آنلاین بیشتر کار می‌کنند در مقایسه با درس‌های چهره‌به‌چهره .
اصیل بکوا گفت : " این سوال مهم است که سوال شود چرا که فراوانی تحقیقات نشان می‌دهد که چند کار در طول فعالیت‌های آموزشی باعث کاهش یادگیری می‌شود . "
در کنار کمک دانشجویان تحصیلات تکمیلی کنت (کنت سینگ , دانشجوی تحصیلات تکمیلی کنت ) . هر دانش‌آموز بررسی شده اخیرا ً یک دوره کالج اعتباری آنلاین و یک دوره کالج رو به رو را تکمیل کرده بود . در این بررسی از دانش آموزان خواسته شد که در طول دوره‌های آنلاین قبلی و نیز دوره‌های قبل از رویارویی , در رفتارهای معمول چند گانه شرکت کنند . این رفتارها شامل نوشتن متن , استفاده از برنامه‌های شبکه اجتماعی , پرسه زدن اینترنت در اینترنت , صحبت کردن, بی‌هدف و دیگر رفتارهای حواس‌پرت کننده هستند . این مطالعه همچنین اولویت دانشجویان را برای انجام چند کار و باور آن‌ها به توانایی خود در تنظیم رفتار آن‌ها اندازه‌گیری کرد .
نتایج پژوهش نشان داد که رفتار چند گانه دانشجویان نسبت به دوره‌های چهره‌به‌چهره به طور معناداری در دوره‌های آنلاین بیشتر است . به علاوه , در دوره‌های آنلاین , دانشجویانی که ترجیح می‌دهند دو کار را انجام دهند در واقع تعداد بیشتری از دانش آموزان را با اولویت کمتری برای انجام چند کار , کار می‌کنند .
یک معلم در حال حاضر و حضور دانش آموزان با وجدان به اجرای سیاست‌های کلاس و هنجارهای رفتاری علیه چند کار کمک می‌کنند . "
در نهایت , دانش آموزانی که از توانایی خود در تنظیم رفتار خود مطمئن بودند , در مقایسه با دانش آموزانی که در توانایی خود در تنظیم رفتار خود مطمئن نبودند , نسبت به دوره‌های چهره‌به‌چهره کم‌تر دچار استرس بودند . با این حال , در دوره‌های آنلاین , حتی آن دانشجویانی که معتقدند خوب هستند نمی‌توانند در مقابل چند کار مقاومت کنند . در واقع , آن‌ها نسبت به سایر دانشجویان بسامد مشابهی دارند .
او گفت : " این نشان می‌دهد که چگونه ما آموزش خود را به دانش آموزان آموزش می‌دهیم تا یادگیری در دوره‌های صورت به صورت سنتی اعمال شود , اما شاید برای یادگیری آنلاین مفید نباشد . " " از آنجا که چند کار در طول فعالیت‌های آموزشی تاثیر منفی بر یادگیری دارد , توسعه روش‌هایی برای کاهش این رفتار نامطلوب علمی , به ویژه در محیط یادگیری آنلاین رایج , مهم است . "
محققان می‌گویند که دانش آموزان می‌توانند یادگیری را بیشتر متمرکز کنند و چند کار را به حداقل برسانند .
به عنوان مثال , در حین یادگیری آنلاین و هر فعالیت آموزشی دیگر , همه حواس‌پرتی از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت را کنار بگذارید . " این باید عادت شود . این کار حتی می‌تواند در طول اوقات فراغت انجام شود . برای مثال , هنگام تماشای نمایش تلویزیونی محبوب یا رویداد ورزشی , بر روی برنامه تمرکز کنید و با فرستادن دوستان و ارسال به رسانه‌های اجتماعی , حواس خود را پرت نکنید . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.