سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

کارشناس

جامع ترین سایت روانشناسی

کارشناس

۸۸۱ بازديد
آیا او آن را دوست دارد یا نه , باید نظریه‌ای را ایجاد کند که با کارشناسان در حوزه‌های مختلف مرتبط باشد , یا , اگر این کار بسیار دور باشد , کسی که به آن‌ها حمله خواهد کرد کاملا ً نامحتمل است . مردی که حق وتو خود را رد می‌کند , به سادگی نمی‌تواند کار خود را انجام دهد .
لازم به ذکر است که آزمون‌های مورد استفاده می‌توانند برای تعیین ارزش یک نظریه متافیزیکی مورد استفاده قرار گیرند . اغلب یک فرد به این تدبیر متوسل می‌شود که بپرسد آیا نظریه خود کاملا ً سازگار است یا نه . برای اینکه یک فیلسوف را از دهان خود بیرون بکشد , شاید موثرترین شکل آن است . با این حال , اگر این راهکار عملی نشود , پرسشنامه کاملا ً درمانده نمی‌شود . هر چه توضیح باشد , این یک واقعیت شناخته‌شده است که یک فیلسوف می‌تواند ثبات را به قیمت معقول بودن بخرد ; او می‌تواند نظریه‌هایی را مطرح کند که با بیان ساده آن‌ها , مشکلات را حل می‌کنند . در انجام این کار , او به چیزی که به افکار عمومی نیاز دارد برمی‌گردد . البته امید او این است که دیگران را متقاعد سازد که اوضاع را مانند او ببینند و همیشه احتمال موفقیت او وجود دارد . اما اگر پس از یک فاصله مناسب , قطعا ً نباید علیه او حساب کند . برای مثال , این آزمون است که فرد تصمیم می‌گیرد که متافیزیک هابز ارزش مطالعه طولانی ندارد , با وجود نبوغ بزرگ نویسنده آن ; در این سیستم بیش از حد وجود دارد که به نظر می‌رسد اختیاری باشد . همان نظر را می‌توان از اشکال خاصی از آرمان‌گرایی حاصل کرد که چنان مصمم به حضور همه جا هستند که از اهمیت نظم مادی غفلت می‌ورزند . مسلما , استفاده از آزمون زمانی سخت‌تر است که توجه در زمانی که توجه به نظریه‌های اصلی به شکل متقاعدکننده آن‌ها منتقل می‌شود , دشوارتر است , زیرا در اینجا سوالی وجود دارد که آزمون زمان را نشان داده‌اند . با این حال , اصلا ً وجود ندارد . فرد حداقل ممکن است احساس کند که این یا این دیدگاه دقیقا ً به این دلیل انجام نخواهد شد که با برگرداندن آن به حقیقت به جامعیت دست پیدا می‌کند ; و با این حال ممکن است در این زمینه گزینه دیگری وجود نداشته باشد .
نقش عوامل فردی یا اجتماعی
برخی نویسندگان در فلسفه فلسفه مانند دیلتای , پیشنهاد کرده‌اند که تداوم کثرت نظام‌های متافیزیکی را می‌توان برحسب عوامل فردی یا اجتماعی توضیح داد . انواع خاصی از نگاه متافیزیکی به انواع خاصی از انسان , یا به دست آوردن ارز در شرایط اجتماعی این نوع یا آن ; برای درک اینکه چرا آن‌ها پذیرفته شده‌اند , باید به روانشناسی یا جامعه‌شناسی یا هر دو تعلق داشته باشند . در حساب بالا , استرس بر روی پس‌زمینه تاریخی گذاشته شده‌است که در آن تعدادی از نظریه‌های متافیزیکی مشهور , فرمول‌های کلاسیک خود را دریافت می‌کنند . با این حال , مشکل این بود که یک مشکل ذهنی , و راه‌حل پیشنهاد شده درست باشد , نه به سادگی . بی‌شک اندیشه آرزومندانه به همان اندازه در حوزه متافیزیک وجود دارد که در همه جا شایع است . فلسفه چیزی در مورد نویسندگان آن‌ها و حتی در مورد قدمت تاریخی آن‌ها , به عنوان آثار ادبی , آشکار می‌کند ; آن‌ها شواهد تاریخی را به عنوان کتابی درباره ریاضیات به شمار می‌آورند . با این حال همه اینها می‌توانند بدون قبول این که متافیزیک تنها از اهمیت روانشناختی یا تاریخی برخوردار است , پذیرفته شود . علم متوقف نمی‌شود زیرا مفید است . این درست نیست که نظریه‌های متافیزیکی همیشه در واقع آرامش می‌دهند ; مواردی وجود دارند که در آن‌ها افراد خود را می‌یابند که بارها و بارها به احتمالات خود باز می‌گردند .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.