شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

واژه

جامع ترین سایت روانشناسی

واژه

۸۴۴ بازديد
روابط چیزی هستند که با آنچه باقی می‌ماند زمانی که نه تنها موضوع بلکه موضوع مستقیم و غیر مستقیم ( یا اشیا ) یک جمله حذف می‌شوند . بنابراین ، رابطه بوسیدن با حذف مریم و جان از سوی مری و جان جان به دست می‌آید ؛ و رابطه بخشش با حذف حوا ، آدام و سیبی که از ای و به آدم ارزانی دارد به دست می‌آید . به همین ترتیب ، رابطه ادراک با حذف مری و مری به دست می‌آید و این که جان از ماری احساس افسردگی می‌کند می‌فهمد که جان افسرده شده‌است . در این مورد شی که مری درک می‌کند اغلب یک تفکر نامیده می‌شود ( در زیر نظرات و پیشنهادها دیده می‌شود ) .
ویژگی‌ها و روابط اغلب به عنوان " مثالی " توسط چیزهایی که آن‌ها را معرفی می‌کنند ، گفته می‌شود : یک توپ instantiates sphericality ؛ سه تن از حوا ، آدام و سیب در رابطه با بخشش . یک سوال دشوار که فلاسفه با آن مخالفت می‌کنند این است که آیا خصوصیات و روابط می‌توانند وجود داشته باشند حتی اگر به طور کامل uninstantiated باشند . آیا ملکی وجود دارد که یک تک‌شاخ باشد ، یا ملک گردی است یا مربوط به " تناسخ " بودن است ؟ این سوال در اینجا باز خواهد ماند ، چرا که اختلاف‌نظر گسترده‌ای در مورد آن وجود دارد . با این حال ، به طور کلی ، فرد نباید به سادگی فرض کند که یک ویژگی uninstantiated یا رابطه وجود دارد .
کشورها و رویدادها
کشورها به سادگی از اشیا دارای ویژگی یا ایستاده در روابط با اشیا دیگر تشکیل می‌شوند . برای مثال ، حالت ذهنی قیصر گویی با واقعه مرگ او به پایان رسیده بود . رویدادی متشکل از اشیا " از دست دادن " یا به دست آوردن اموال و روابط مختلف ؛ در نتیجه مرگ قیصر یک رویداد بود که شامل از دست دادن دارایی زنده بودن او بود ، و دیدن مری واقعه‌ای بود که از جان مری و مری برای ایستادن در رابطه دیدن تشکیل شده‌بود .
نظرات و نگرش‌های
اندیشه‌ها و پیشنهادها
در بالا به این نکته اشاره شد که درک رابطه‌ای است که فرد می‌تواند به یک فکر تحمل کند . اما این چه فکری است ؟ این موضوع بحث و جدل فراوان است ، اما می‌توان با توجه به آن که افکار به طور معمول به آن ارجاع داده می‌شوند و یا با آن بیان می‌شوند ، آن را به دست آورد یا عبارات را با آن بیان کرد . بنابراین می‌توان تصور کرد که ونوس غیرقابل‌سکونت یا فکر می‌کند که ۲۶ + ۲۶ = ۵۲ است. ( البته ، راه‌های دیگری برای ابراز افکار - یک ژست فقط می‌تواند کافی باشد) این تفکر متفاوت از جمله است که بیان‌کننده این است که جملات مختلف می‌توانند همان تفکر را بیان کنند : اندیشه بیان‌شده با برف سفید است و به زبان فرانسوی نوشته شده توسط " Schnee ist " بیان می‌شود . در واقع ، اغلب به معنای معانی جملات هستند ، که در آن‌ها " گزاره " نامیده می‌شوند ( معنا یک موضوع بسیار جنجالی در سمت راست خودش است ؛ معنا شناسی و فلسفه زبان را ببینید ) .
انواع و نشانه‌ها
نظرات در نظر گرفته‌شده به عنوان گزاره ، به روشنی قابل ارائه هستند . دو نفر می‌توانند همین فکر را داشته باشند - به طور مثال برف سفید است . اما افکار در این حس باید از افکار فردی متمایز شود که افراد در زمان‌های خاصی دارند ، که قابل ارائه نیستند ، حتی اگر ممکن است با همان جملات بیان شوند . در این حالت ، افراد مختلف ممکن است افکار خاص خود را داشته باشند که برف سفید است .
این ابهام نیز در مورد زبان به وجود می‌آید . مثلا ً می‌توانید یک کلمه " دو بار " را یک‌بار روی تخته‌سیاه بنویسید و یک‌بار روی یک تکه کاغذ بنویسید . هنگامی که فلاسفه می‌خواهند در مورد کلمات ( یا جملات یا کتاب ) صحبت کنند ، از واژه tokens کلمه ( یا جملات یا کتاب ) استفاده می‌کنند ؛ زمانی که می‌خواهند درباره کلمات ( یا جملات یا کتاب ) صحبت کنند که می‌توانند در مکان‌ها و زمان‌ها متفاوت ظاهر شوند ، از واژه نوع واژه ( یا جمله یا کتاب ) استفاده می‌کنند .
منبع سایت بریتانیایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.